logofacebook.jpg
Witaj
18.119.130.218
grafika_zmienna/banery/baner_153_1712921979.png

Czy warto zmieniać sprzedawcę prądu?

Czy warto zmieniać sprzedawcę - poznaj swoje prawa.

foto_noname.jpg
Ilość wyświetleń: 1039
CENTRUM ENERGETYCZNE - AKWIZYTOR PROPONUJE ZMIANĘ  SPRZEDAWCY PRĄDU? 
Czy warto zmieniać sprzedawcę - poznaj swoje prawa.

 
W związku ze zwiększona ilością  skarg na przedstawicieli niektórych firm sprzedających prąd  dla domu  pamiętaj, że to Ty decydujesz od kogo kupujesz.
 
Sprzedaż prowadzona  jest głównie w systemie sprzedaży bezpośredniej. Możliwość zawarcia umowy  we własnym domu jest dla konsumenta wygodna i nie wymaga pośpiechu, daje  czas na przemyślenie, wytłumaczenia wątpliwości w obszarze zmiany sprzedawcy energii elektrycznej oraz wyjaśnienia  warunków oferty.  W dzisiejszych czasach zmiana  sprzedawcy prądu  jest tak prosta jak zmiana operatora usług telekomunikacyjnych.
 
O czym należy pamiętać  decydując się na zmianę sprzedawcy prądu:
 
1. konsument ubiegający się o zawarcie umowy  o przyłączenie musi posiadać tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, 
2. warto bardzo dokładnie przeczytać umowę, bowiem cena  za kilowatogodzinę może być o kilka groszy niższa, ale za to zostaną nam naliczone rozmaite opłaty dodatkowe lub ubezpieczenia i pozostaje również  fakt opłacania dwóch rachunków,
3. będziemy otrzymywać dwa rachunki: za zużytą energię od sprzedawcy oraz za dystrybucję  od producenta prądu np. w powiecie stargardzkim  zawsze od dystrybutora  ENEA S.A.,
4. należy sprawdzić dostępne opcje płatności (np. co m-c, rozliczanie prognozowane raz na pół roku czy raz na rok),
5. zwrócić uwagę na jaki okres lojalnościowy wiążemy się z firmą,
6. pamiętajmy o odszkodowaniu dla firmy za rozwiązanie umowy przed upływem okresu na jaki została zawarta - ważne są warunki wypowiedzenia umowy,
7. o możliwości odstąpienia od umowy zawartej w domu tj. poza lokalem przedsiębiorstwa w ciągu 10 dni od dnia jej podpisania bez podania przyczyny i konsekwencji finansowych wysyłając listem poleconym  pisemne oświadczenie o rezygnacji na adres przedsiębiorcy. Wyjątek stanowi sytuacja, w której klient nie otrzyma informacji  na piśmie o prawie odstąpienia. Wówczas termin ten mija z upływem 3 m-cy od momentu powzięcia tej informacji.
 
Warto przemyśleć czy  zmieniając dostawcę prądu  obniżymy swoje rachunki. W rzeczywistości bowiem  trudno osiągnąć oszczędności przy małym gospodarstwie domowym.  Po ewentualnym podpisaniu takiej umowy należy  wczytać się w warunki i zastanowić czy zmiana sprzedawcy prądu przyniesie nam korzyści o jakich zapewniał akwizytor. Mamy na to 10 dni. Po tym terminie rezygnacja będzie skutkowała zapłaceniem kary. 
Warto pamiętać również, że podpisujemy umowę z pośrednikiem-sprzedawcą, który w konsekwencji zakupuje to dobro od koncernu energetycznego. Często pośrednik nie posiada także własnej sieci przesyłowej.  
 
Szczegółowe i przydatne informacje dotyczące funkcjonowania rynku energii ze szczególnym uwzględnieniem procedury zmiany sprzedawcy oraz charakterystyką potencjalnie zawieranych umów znajdują swe odzwierciedlenie w kompendium wiedzy w poradniku Zbiór Praw Konsumenta Energii Elektrycznej znajdującym się na stronie Urzędu Regulacji Energetyki w zakładce  poradnik odbiorcy. 
http://www.ure.gov.pl

Edyta Domińczak - 20-08-2014


grafika_zmienna/banery/baner_180_1682406510.gif
Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
   Polecane przez INFO
baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
Copyright © Regionalny Informator Internetowy
info..pl M. Cywka
Robotnicza 9b
73-110 Stargard
tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
e-mail: info.wiadomosci@gmail.com