logofacebook.jpg
Witaj
3.144.248.24

Główne założenia akcji paragonowej

Ministerstwo Finansów realizuje działania pod hasłem „Weź paragon”.

foto_noname.jpg
Ilość wyświetleń: 3468
   Duża grupa podatników sprzedających towary i świadczących usługi ma obowiązek prowadzenia ewidencji obrotów przy zastosowaniu kas rejestrujących. Część przedsiębiorców uchyla się od obowiązku instalowania kas rejestrujących. Są również i tacy, którzy mimo tego, że posiadają kasę rejestrującą nie ewidencjonują swoich obrotów za każdym razem.  Wpływa to negatywnie na kondycję całego społeczeństwa jako odbiorcy usług finansowanych przez Państwo, takich jak np. szkoły, służba zdrowia, ale także na konkurencję nieuczciwego usługodawcy, która rzetelnie płaci podatki. 


    W celu zminimalizowania tego zjawiska od 2002 roku Ministerstwo Finansów realizuje działania pod hasłem „Weź paragon”. W najbliższym czasie planowane jest kolejne przedsięwzięcie, związane z uświadomieniem społeczeństwu roli paragonów - loteria paragonowa.
     
    Proponujemy, aby ta edycja edukacyjna była potraktowana jako wprowadzenie do loterii, której rozpoczęcie planowane jest na jesieni tego roku. 
 
    Prawidłowy paragon to ważny aspekt loterii, gdyż w losowaniach będą brały udział tylko te zweryfikowane. Dlatego w działaniach edukacyjnych tej edycji chcemy zwrócić uwagę na nieporuszane dotychczas zagadnienie stosowania paragonu niefiskalnego przez podmioty zobowiązane do ewidencjonowania obrotów przy zastosowaniu kas rejestrujących.
 
    Paragon niefiskalny jest to dokument wystawiony przed fiskalizacją kasy i nie powinien zostać przekazany kupującemu jako dowód zakupu, jeżeli sprzedawca jest zobowiązany do stosowania kasy rejestrującej.
     
    Ponadto mając na uwadze, że zasadniczym elementem loterii jest promowanie brania paragonów w wytypowanych branżach usługowych, ta odsłona akcji paragonowej będzie koncentrować się również na branży usług gastronomicznych. 
 
    Z uwagi na przedstawione powyżej założenia akcji oraz często występujące w branży gastronomicznej zjawisko wydawania paragonu niefiskalnego tzw. rachunku kelnerskiego ta branża będzie wiodącą w tej edycji.
 
    Dodatkowym argumentem za wytypowaniem tej branży jest okres letni, w którym będzie realizowana akcja. W tym czasie w miejscowościach wypoczynkowych powstają sezonowe punkty gastronomiczne oraz ogródki i kawiarnie pod gołym niebem, gdzie paragon często nie jest wydawany lub wydawany jest właśnie paragon niefiskalny. Dlatego też ważnym przekazem akcji jest nie tylko zachęcanie do brania paragonów, ale również do ich sprawdzenia.
Ta odsłona akcji paragonowej jest kierowana, podobnie jak poprzednie, do konsumentów, gdyż to właśnie oni decydują o tym, czy biorą lub proszą o paragony. 
To również oni jako posiadacze paragonów mają możliwość ich sprawdzenia. Poprzez działania edukacyjne chcemy zwrócić uwagę na ten problem. Ponieważ zarówno w przypadku niewydania paragonu, jak również wydania paragonu niefiskalnego, wartość podatku i tak z reguły jest pobierana od konsumenta.
To konsument ostatecznie płaci podatek w cenie towaru lub usługi, jednak podatek ten nie trafia do budżetu, lecz do „kieszeni” sprzedawcy, co jest również istotne w aspekcie uczciwej konkurencji. Dlatego do tej akcji chcemy zaprosić również uczciwych przedsiębiorców. 
W swoich działaniach chcemy promować pozytywne zachowania i wskazać, że uczciwa postawa jest popularna a my ją doceniamy i za nią dziękujemy.
 
Główne przekazy akcji edukacyjnej
 Biorąc paragon:
1. Wspierasz uczciwą konkurencję - Masz pewność, że sprzedawca stosuje zasady uczciwej konkurencji. Wspierasz przedsiębiorców/sprzedawców, którzy uczciwie funkcjonują na rynku.
2. Zyskujesz pewność, że nie zostałeś oszukany - Wiesz dokładnie za co i ile płacisz.
3. Zmniejszasz szarą strefę - Pomagasz w likwidacji „szarej strefy”, przyczyniając się do zwiększenia wpływów do budżetu.
4. Działasz uczciwie – Pochwal się.

Każdy paragon zawiera charakterystyczne elementy tj.:
- centralnie umieszczony napis paragon fiskalny;
- NIP wystawcy, jego nazwę i adres;
- nazwę  towaru lub świadczonej usługi;
- cenę;
- logo i numer unikatowy kasy.

Hasła:
Główne hasło:
  „ Nie daj się oszukać – sprawdź paragon”
Dodatkowe hasła:
„Pamiętaj o paragonie, wspieraj uczciwą konkurencję” 
„Graj uczciwie i pochwal się tym” 
„Weź paragon, możesz go potrzebować”

US - 30-07-2015


Artykuły powiązane:
  • Nie daj się oszukać – sprawdź paragon (22-07-2015)

  • Reklama
    Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
    Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
       Polecane przez INFO
    baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
    Copyright © Regionalny Informator Internetowy
    info..pl M. Cywka
    Robotnicza 9b
    73-110 Stargard
    tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
    e-mail: info.wiadomosci@gmail.com