rii.pl wiadomosci.rii.pl
 
Redakcja
|
Kontakt
|
Oferta
|
Zasady
 
Reklama
Ostatnie 5 wiadomości: 
  • 10-lecie zespołu tanecznego Ekspresja (0)
  • Seniorzy chcą beletrystyki i faktu (0)
  • Konkurs - do wygrania 2 książki (0)
  • Sukces grafików MDK (1)
  • Narodowe Czytanie 2019 (0)
  • Ankieta - Książka dla Seniora (0)
  • Tematy wcześniejsze
  • Narodowe Czytanie - NoweLove
  • Konkurs - do wygrania 3 książki
  • Repertuar Teatru Współczesnego
  • Konkurs - do wygrania 3 książki
  • Konkurs - do wygrania 3 książki
  • Ślubna skrzynka z grawerem
  • Konkurs - do wygrania 3 książki
  • Koncert Rok Moniuszkowski
  • Po łowach - Galeria Jednego Obrazu
  • DJ Hazel w The Club - KONKURS!
  • Stand Up - Kuba Rosa - KONKURS!
  • Festiwal Dice'e Na Luz!
  • Dzierganie na stargardzkiej starówce
  • Występy grup tanecznych z MDK 05.06.2019
  • Wakacyjny szał cenowy w kinie SCK
  • Cyrk Arena - KONKURS
  • 30 lat Wolności- Debata.
  • Lunapark Komar! KONKURS!
  • Konkurs dla czytelników
  • Musical METRO w Szczecinie! - KONKURS
  • SOBOTA w The Club - KONKURS
  • Nostalgiczno-muzyczny powrót do historii...
  • Konkurs z okazji Dnia Matki!
  • Plac zabaw i fantazji w holu Starostwa
  • Tyle sztuki w całym mieście
  • Promienieją talentem
  • Czy praca pisarza jest opłacalna?
  • Choreograf – praca dla ambitnych
  • Od Przedszkola do Idola
  • Rynek pełen forsycji
  • Stargard nad Odrą
  • Zajrzyj do Bastei w niedzielę
  • Wyróżnili naszego bibliotekarza
  • Nasz ostatni dzień - KONKURS
  • Tydzień #biblioteka
  • Fotografie z natury i pasji
  • Historia ZNTK to nasza historia
  • 30-lecie Pizzerii u Jana
  • Uwaga konkurs!
  • To się nadaje do kabaretu
  • Etykę w biznesie warto stosować na co dzień
    Tagi: etyka, biznes, firmy, konkurs, Stargard
    Ilość wyświetleń: 1156

       

       Po raz 19. polskie firmy mają szansę zaprezentować się w najstarszym ogólnopolskim programie  promującym etykę w biznesie. Właśnie ruszyła XIX edycja programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, a  przyjmowanie zgłoszeń potrwa do końca maja. W 2015 r. z sukcesem uczestniczyły w tej inicjatywie  2 firmy z woj. zachodniopomorskiego – Troton z Ząbrowa i WZ Eurocopert ze Szczecinka.
     
       Postrzeganie etyki w biznesie i społecznej odpowiedzialności w Polsce zmienia się z roku na rok, a CSR  staje się jednym ze stałych zadań przedsiębiorstwa – wynika z obserwacji Fundacji „Instytut Badań  nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”.* Realizacja społecznie odpowiedzialnych inicjatyw  przypisywana jest przede wszystkim do zadań osób lub działów odpowiadających za marketing, PR i  politykę personalną. W tworzenie ich koncepcji osobiście angażują się właściciele i zarządy firm,  dlatego podejmowane działania wynikają z wartości wyznawanych przez najważniejsze osoby w  firmie i są często zbieżne z ich zainteresowaniami czy hobby. Rodzaj inicjatyw wynika również ze  specyfiki branży, w której działa firma, ale nie jest to regułą. Na pierwsze miejsce wybijają się pomoc  potrzebującym, warsztaty dla dzieci, sport i ekologia. Społecznie odpowiedzialny biznes to jednak  przede wszystkim etyczne postępowanie na co dzień w relacjach z pracownikami, klientami i  kontrahentami. Takie wartości już od 19 lat promuje Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i  Przedsiębiorstwem Prywatnym” w ramach programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”.
     
    Cele programu
     
       Celem programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest ocenienie wszystkich aspektów działalności firmy,  w tym sposobu i stylu jej prowadzenia, a nie tylko wyników ekonomicznych czy jakości wyrobów.  Kryterium oceny są zasady wpisujące się w ideę etyki w biznesie i społecznej odpowiedzialności  biznesu. 
     
    Firmy dają dobry przykład 
     
       Program wspiera kreowanie dobrego wizerunku polskich przedsiębiorstw. Certyfikat Jakości Biznesu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, poparty wieloaspektową weryfikacją, pomaga budować silną markę  pracodawcy i godnego zaufania partnera w biznesie. Laureaci programu, ich osiągnięcia i przykłady  dobrych praktyk są źródłem wiedzy o polskich praktykach z zakresu CSR i jako takie są prezentowane  przez organizatorów na konferencjach branżowych, forach, spotkaniach w regionach, a także podczas  zagranicznych misji gospodarczych i w kontaktach z placówkami dyplomatycznymi w Polsce i za  granicą. Poprzez pokazanie praktycznego wymiaru etycznego postępowania w biznesie organizatorzy  programu pomagają wzmocnić pozycję rynkową polskich firm. 
     
    Zasady
     
       Weryfikacja firm zgłoszonych do programu przebiega dwuetapowo. W pierwszym etapie uczestnicy  wypełniają ankietę nt. działalności przedsiębiorstwa. Ankiety są oceniane przez Komisje Regionalne.  Firmy, które zdobędą wymaganą regulaminem liczbę punktów, przechodzą do II etapu i odbywa się w  nich audyt. Celem audytu jest sprawdzenie zgodności informacji zawartych w ankiecie ze stanem  firmy odpowiedzialnymi za poszczególne aspekty oraz z właścicielami lub przedstawicielami zarządu,  a także zapoznają się z dokumentacją firmy. Dodatkowym elementem weryfikacji jest sondaż  przeprowadzany wśród losowo wybranych klientów i kontrahentów firm. Suma przyznanych przez  audytorów, klientów i kontrahentów ocen decyduje o rekomendacji przedsiębiorstwa do tytułu i certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Ostateczną decyzję podejmuje Kapituła programu, w skład  której co roku wchodzą m.in. przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu, władz państwowych i  samorządowych oraz mediów.
     
    Organizatorzy
     
       Fundacja „Instytut Badań nad Demokracja i Przedsiębiorstwem Prywatnym” KIG utworzona w 1993 r. jest  jednym z pierwszych w Polsce niezależnych instytutów badawczych i należy do czołowych polskich think tank.  Instytut, poprzez realizowane projekty, obiektywne badania i analizy, edukację i opracowywane rekomendacje  dla polityki gospodarczej, wspiera reformy rynkowe, rozwój instytucji demokratycznych i tworzenie przyjaznego  klimatu dla działalności gospodarczej.
     
       Krajowa Izba Gospodarcza powstała w 1990 r. i jest największą niezależną organizacją biznesu w Polsce.  Reprezentuje największą liczbę przedsiębiorców, łącząc ponad 150 organizacji biznesowych. KIG promuje  społeczną wrażliwość biznesu, dba o interesy polskich przedsiębiorców na arenie międzynarodowej i działa na  rzecz poprawy wizerunku Polski na świecie.

    Krajowa Izba Gospodarcza - 13.01.2016






    R
    e
    k
    l
    a
    m
    a
    Przed dodaniem opinii konieczne jest zapoznanie się z regulaminem
    Autor: 
    Hasło: 
    Tylko zarejestrowani  
    Przepisz KOD: 
     
    Przed dodaniem tematu konieczne jest zapoznanie się z regulaminem
    Temat: 
    Autor: 
    Hasło: 
    Tylko zarejestrowani  
    Przepisz KOD: 
     
    Najczęściej czytane:
  • Spójnia klub PiSu...
  • Wypadek nad Miedwiem...
  • Podwyżki w Urzędzie Mie...
  • Najlepsza pizza w Starg...
  • Mieszkaniec o Stargardz...
  • Usychające nasadzenia p...
  • Granty sołeckie 2019...
  • Ścięte pierwsze drzewa...
  • Marek Stankiewicz kandy...
  • Wywiad z Prezydentem Ra...
  • gg
    Galeria zdjęć
    Kontakt z redakcją

    przepisz kod: 
    Wykonał: info
    Copyright © 2011 - info-wiadomości - info T. Cywka, Stargard, wiadomości, informacje, aktualności, dziennik