rii.pl wiadomosci.rii.pl
 
Redakcja
|
Kontakt
|
Oferta
|
Zasady
 
Reklama
reklama
Ostatnie 5 wiadomości: 
  • Trudności w dostarczaniu energii (0)
  • Pajor zasłużony dla Stargardu (2)
  • Rocznica śmierci prezydenta (18)
  • Grupa dbająca o bezpieczeństwo na drogach (40)
  • Zamieszkaj po królewsku (8)
  • Zintegrowane Centrum Przesiadkowe (6)
  • Tematy wcześniejsze
  • Zagraliśmy dla noworodków
  • Dyrektor szpitala wybrany
  • Nowe miejsca parkingowe na os. Tysiąclecia
  • Medal dla Sławomira Pajora
  • Aktorskie zdolności młodzieży z MDK
  • SPECMA Gazelą Biznesu
  • Budynek biurowy SARL i nowa siedziba Straży Miejskiej
  • Przebudowa krajowej dziesiątki
  • Geodezja w starostwie
  • Komitet Rewitalizacji powołany
  • Wyjątkowy Bieg dla Orkiestry
  • Kto dyrektorem szpitala?
  • Przejażdżka po Stargardzie w roku 1999
  • CEPIK - czyli ogromne kolejki
  • Zwierzęta wyszły "na spacer"
  • Setka Pani Marianny!
  • Co dalej z kolumną?
  • Przedszkole na Lotnisku coraz bliżej
  • Sylwester 2017/2018
  • Sylwester - co, jak, kiedy i gdzie?
  • Historyczny budżet uchwalony
  • Nowy ambulans
  • Ostrożnie z fajerwerkami
  • Co zrobić z nietrafionym prezentem?
  • Kawiarenka BAKS zaprasza - KONKURS
  • Rada Powiatu przyjęła budżet
  • Książka kucharska Ziemi Stargardzkiej
  • Konsultacje w sprawie Tysiąclecia
  • Stargard oddał hołd zmarłemu kierowcy
  • Centrum dystrybucyjne LIDL
  • Co z przebudową pływalni
  • Bezpłatne badania mammograficzne
  • KFC otwarte (wideo)
  • Konkurs na dyrektora szpitala
  • Już jutro otwarcie KFC!
  • Planty, przetarg i zegar
  • Będą nowe miejsca parkingowe
  • Czy sterylizować bezdomne zwierzęta?
  • Bilety w Stargardzie ponownie za złotówkę
  • Dni Honorowego Krwiodawstwa
  • Co zrobić z nietrafionym prezentem?
    Tagi: prezent, święta, rzecznik praw konsumenta, Stargard
    Ilość wyświetleń: 706

       

       Grudzień to miesiąc intensywnych zakupów. Bardzo łatwo również o nietrafiony prezent. Upominek bowiem nie zawsze musi przypaść do gustu nam lub obdarowanej osobie, bądź, co gorsze może szybko się zepsuć. W takich przypadkach warto wiedzieć jakie mamy prawa gdy okaże się, że prezent był nietrafiony? Czy przysługuje nam zwrot towaru? Ile czasu mamy na reklamację? Decyzja związana z wykupieniem specjalnego ubezpieczenia sprzętu nie zawsze jest korzystna, co warto o tym wiedzieć?

       Zakupy on-line
     – należy pamiętać, że mamy prawo do zwrotu towaru zakupionego w drodze na odległość (przez Internet lub telefon) w terminie 14 dni od wydania w przypadkach gdy zakupiliśmy rzecz od firmy chyba że przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu np.programy czy gry komputerowe czy bielizna.

       Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym - z
    wrot lub wymiana nietrafionego prezentu/towaru zależy od dobrej woli sprzedawcy. Tak, więc należy dokonywać przemyślanych zakupów. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia produktu, który po prostu nam nie pasuje bo np. uciska/uwiera lub źle wymierzyliśmy długość materiału, albo  przestał się podobać. Zdarza się, że przedsiębiorcy dobrowolnie przyjmują zwrot lub też wymieniają rzeczy na inne, ale żaden przepis nie nakazuje sprzedawcy przyjęcia zwrotu towaru. Gdy sprzedawca daje możliwość zwrotu towaru, to z reguły sam określa warunki, na których przyjmie takie zwroty. Żeby więc uniknąć rozczarowania, zawsze warto zapytać sprzedawcę przed zakupem, czy dany sklep przewiduje możliwość zwrotu produktu.  
     
       Należy wiedzieć, że jeśli okaże się, że rzecz jest wadliwa przysługuje nam prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi. Podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne. Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji i musi ustosunkować się do roszczeń konsumenta w terminie 14 dni (kalendarzowych) pod rygorem uznania żądań za uzasadnione z wyłączeniem żądania odstąpienia od umowy. Natomiast jeśli chodzi o ubezpieczanie zakupionych sprzętów należy zapoznać się z przedmiotem i terminem ubezpieczania oraz listą wyłączeń zawartych w ogólnych warunkach ubezpieczenia dołączonych do umowy ubezpieczania.

    Telefon do Rzecznika Konsumentów w Stargardzie Edyty Domińczak, w razie  pytań: 91 4804842.

    inf. pras. - 27.12.2017






    R
    e
    k
    l
    a
    m
    a
    1.
          Najlepiej i najłatwiej przywiązać do drzewa w lesie.
    szok (94.254.139...) 27-12-2017 12:30
    2.
          A ja proponuję, że jezieli Ci nie pasuje prezęt z róznych przyczn, poprostu ten preznt przekaż komu innemu i będzi wilk syty i owca, a nie nazekać i lamentować, a tak naprawdę trzeba pamietać, ze kazdy prezent trzeba przyjąć i odczekać a po latach czasami się przyda i się z podoba, bo odmawiając prezent to jest ochyda i obrazą darczyzny
    obrażony (94.254.141...) 27-12-2017 13:57
    3.
          Właśnie, po co sobie robic problemy?. Jak sie nie podoba przekazać innemu na inna okazje.:)
    Mikołaj (178.235.42...) 27-12-2017 14:24
    Przed dodaniem opinii konieczne jest zapoznanie się z regulaminem
    Autor: 
    Hasło: 
    Tylko zarejestrowani  
    Przepisz KOD: 
     
    Przed dodaniem tematu konieczne jest zapoznanie się z regulaminem
    Temat: 
    Autor: 
    Hasło: 
    Tylko zarejestrowani  
    Przepisz KOD: 
     
    Najczęściej czytane:
  • Nowy aquapark w Stargar...
  • KFC otwarte (wideo)...
  • Urzędowe roszady...
  • Atak nożownika w Starga...
  • KFC na dowóz!...
  • 36 latka spaliła dzieck...
  • Budynek mieszkalny dla ...
  • Dyrektor szpitala wybra...
  • Stargard oddał hołd zma...
  • Nowe władze PiSu w powi...
  • Kontakt:
    Tel: 91 / 578 42 10
    Galeria zdjęć
    Kontakt z redakcją

    przepisz kod: 
    Wykonał: info
    Copyright © 2011 - info-wiadomości - info T. Cywka, Stargard, wiadomości, informacje, aktualności, dziennik