rii.pl wiadomosci.rii.pl
 
Redakcja
|
Kontakt
|
Oferta
|
Zasady
 
Reklama
Ostatnie 5 wiadomości: 
  • Prezentacja projektu pomnika patriotycznego (1)
  • Przejazd Broniewskiego - Spokojna (5)
  • Działania Motocykl (2)
  • Poziom odzysku odpadów osiągnięty (0)
  • Otwarcie sezonu na Bobrowej Polanie (0)
  • Mobilne miasteczko znajdzie się na boisku (0)
  • Tematy wcześniejsze
  • Przerwy w dostawie ciepłej wody
  • Ostatnie dni na projekty
  • Defibrylator AED w MDK
  • Festiwal Kwiatów 21-22 kwietnia
  • NIK rozlicza CEPiK
  • Marszałek odwołał spotkanie
  • Zwierzęta głównym tematem dyskusji
  • Polonez Maturzystów (wideo)
  • Starostwo zapowiada koniec kolejek
  • Ławka multimedialna z historią
  • Wiosna w Stargardzie
  • Budowa sądu
  • Remonty dróg w pigułce
  • Aleja Żołnierza jednokierunkowa
  • Konferencja w sprawie budowy drogi
  • Remont basenu na pewno nie w 2018
  • Wizja nowego dyrektora szpitala
  • Znamy gwiazdy tegorocznych Dni Stargardu
  • Rozlicz PIT-a w Galerii Starówka
  • Mniejsze korki na wylotówce?
  • Będzie jezdnia na Norwida
  • Nożownik zatrzymany
  • Takie będzie rondo na placu Wolności
  • Kiermasz Wielkanocny
  • Nowy dyrektor MDK
  • Budżet obywatelski po konsultacjach
  • Dobre praktyki w rewitalizacji
  • Aleja Żołnierza – kolejne zmiany
  • Światowy Dzień Konsumenta z Edytą Domińczak
  • ALA zmieniła siedzibę
  • Modelowanie słuchu zaprasza
  • Pierwsza niedziela z zakazem handlu
  • Ostatnie dni lodowiska
  • Dlaczego w MPK nie można płacić kartą?
  • Wycinka drzew i nowy wygląd ronda
  • Pionierzy i krwiodawcy mają swoje ronda
  • Miejski Konserwator Zabytków wybrany
  • OSiR oczami Chudzika
  • Rewitalizacja trwa
  • Budują Centrum - znajdują artefakty
  • Starostwo zapowiada koniec kolejek
    Tagi: kolejki, Cepik, Stargard
    Ilość wyświetleń: 1621

       

       Cyfrowy system obsługi klientów wyeliminuje długotrwałe oczekiwanie przed Wydziałem Komunikacji Starostwa Powiatowego w Stargardzie, usprawniając proces rejestracji aut. Powiat jest w trakcie wyboru firmy, która zapewni sprzęt i  oprogramowanie. Kolejki mieszkańców przed Wydziałem Komunikacji to duży problem, wielokrotnie opisywany także w lokalnych mediach. Zarząd Powiatu zdecydował o wprowadzeniu nowych rozwiązań, które rozładują tłok na parterze budynku Starostwa.

       Decyzję Zarządu Powiatu poparli radni, przyznając w drodze uchwały dodatkowe fundusze na realizację przedsięwzięcia. Powiat  jest już po prezentacji firm, zainteresowanych instalacją systemu. To sprawdzone i doświadczone podmioty, specjalizujące się we wdrażaniu systemów informatycznych do obsługi urzędu. Po wyborze oferenta, który nastąpi jeszcze w kwietniu, szybko nastąpią prace instalacyjne. Zarząd Powiatu spodziewa się, że system usprawniający obsługę klientów Wydziału Komunikacji zacznie funkcjonować w maju. Wtedy też należy oczekiwać likwidacji kolejek na korytarzu.

       Po uruchomieniu systemu każda osoba, która zamierza załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji, otrzyma wydruk z informacją o konkretnej godzinie usługi. Będzie również możliwość internetowej rezerwacji. Korzystający z internetu  zapewnią sobie jednak miejsce dopiero w następnym, lub kolejnym dniu roboczym.  Pozwoli to na uniknięcie sytuacji „nakładania się” zgłoszeń zarówno tych z Sieci, jak i dokonywanych w urzędzie. W budynku  Starostwa Powiatowego specjalny terminal wydawać będzie  wydruki z datą i godziną, przypisaną konkretnej osobie. Zniknie  zatem konieczność długotrwałego wyczekiwania- interesanci zostaną obsłużeni w Wydziale Komunikacji o godzinie podanej na wydruku. 

       Problemy z obsługą zaczęły się, z chwilą uruchomienia nowego programu rejestracji pojazdów i kierowców CEPiK 2.0.  Nastąpiło to 13 listopada 2017 r. Obecnie system  funkcjonuje w miarę sprawnie, co jakiś czas zdarzają się jednak trudności wynikające z wdrażania nowych aplikacji oraz dokonywanych poprawek. Wpływa to na tryb obsługi klientów- szczególnie w zakresie wydawania dokumentów rejestracyjnych.

       Średnio Wydział Komunikacji obsługuje od 110- 130 osób. Dodatkowo wydawaniem praw jazdy oraz Profilu Kandydata na Kierowcę zajmują się osobno pracownicy dwóch wydzielonych stanowisk. Dzięki temu możliwe jest wydawanie tych dokumentów na bieżąco.

       Zarówno Zarząd Powiatu, jak i Dyrektor Wydziału Komunikacji mają świadomość problemów, związanych z rejestracją pojazdów.  Jednak nie mogą przyjąć opinii zamieszczanych w wiadomościach lokalnych mediów,  jakoby ta sytuacja była wynikiem „opieszałości urzędników”. Pracownicy Wydziału Komunikacji wypełniają codziennie swoje obowiązki pod dużą presją i obciążeniem, starając się rozładować kolejkę oczekujących na tyle, na ile to możliwe.

       Do czasu wprowadzenia nowego systemu obsługi, przepraszając za niedogodności, prosimy jednocześnie Klientów Wydziału Komunikacji o cierpliwość i wyrozumiałość. 

    inf.pras. - 12.04.2018






    R
    e
    k
    l
    a
    m
    a
    1.
          Cuda Panie, cuda. Chyba "ido" wybory. A podobno po poprzednim sposobie rezerwacji telefonicznej nie można było się już umawiać bo to nieefektywne. A teraz, nawet przez internety. "Pikne" - wybory winny być co rok.
    ... (193.105.251...) 12-04-2018 14:40
    2.
          za duzo urzednikow widocznie pracuje:)
    krycha (178.235.181...) 12-04-2018 15:28
    3.
          Nieudolność i brak przewidywania. Opowiadanie bajek dla ludzi upokarzanych w gigantycznych kolejkach !! Ewidentnie Powiat nie radzi sobie z zadaniami !!
    piotr (89.228.246...) 12-04-2018 15:33
    4.
          110-130 osób w jakim czasie, tydzień, miesiąc rok ?
    kirowiec (37.47.172...) 12-04-2018 17:50
    5.
          Szkoda pracowników wydziału komunikacji, praca ciągle pod presją i obsługa zdenerwowanych kierowców. Na pewnie nie są opieszałe, za to są mile i wyrozumiałe. Problemy to nie ich wina.
    Hołek (46.215.241...) 12-04-2018 18:20
    6.
          Dziennie proszę Pana. Sprawy mieszkańców i firm to m.in.: przyjmowanie wniosków, generowanie i wydawanie: zaświadczeń o posiadanych uprawnieniach kierowców,generowanie profili kandydatów na kierowcę,wydawanie prawa jazdy, w tym w związku z rozszerzeniem uprawnień, wydawanie wtórników prawa jazdy Wymiana prawa jazdy, rejestracja pojazdów (czasowa i stała), dokonywanie adnotacji - o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem, wpisu/wykreślenia zastawu rejestrowego, nadawanie cech identyfikacyjnych pojazdu i/lub wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej, wydawanie wtórników dowodu rejestracyjnego, wydanie wtórnika karty pojazdu, wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych, wydawanie zaświadczeń potwierdzających wydanie dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, wymiana dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na wpisy, wyrejestrowanie pojazdu z powodu zbycia, kradzieży, udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu,zgłoszenie zmiany danych technicznych pojazdu, zgłoszenie zmiany rodzaju pojazdu, zwrot zatrzymanego dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego i wiele innych czynności wynikających z nadesłanej korespondencji (pytań, wniosków, zawiadomień) od mieszkańców, Policji, Prokuratury i Sądy. Średni czas głównej usługi, tj. rejestracji pojazdu przy założeniu, że klient posiada komplet wymaganych i prawidłowo wypełnionych dokumentów wynosi:ok.20-30 min.
    ona (89.229.101...) 12-04-2018 18:39
    7.
          Zarobki podobno zenujaco niskie. Najwazniejsze, ze rzadzacy maja dobrze. Na wszystko brakuje ale dla nich zawsze sie znajdzie kasa.
    petent (37.47.159...) 12-04-2018 20:25
    8.
          Wynagrodzenia upokarzajaco niskie! uwlaczajace godnosci czlowieka. Az dziw ze kobiety chca tam jeszcze pracowac. Nikt za te pieniadze nie chce tam pracowac. A mialo byc tak pieknie. Wydzial k. Mial byc usytuowany na holu parteru a jest jak jest w kącie
    Ja (94.254.131...) 12-04-2018 21:57
    9.
          Kto z zarządu za to odpowiada? Ile wynosi jego pensja? Dlaczego kwota uposażenia tego ..... nie jest podana do publicznej wiadomości? O ile wzrosły koszty funkcjonowania powiatu po dokooptowaniu tego.... po wyborach? Ile jest warta praca koordynatora, niepotrafiącego wprowadzić kilku prostych rozwiązań, aby usprawnić funkcjonowanie wydziału i skrócić kolejki? Ile?
    ????? (77.114.243...) 12-04-2018 23:58
    10.
          To że w wtarostwie jest bałagan to jest wiadomo od dawna i za to odpowiada własnie Starosta. Jak widać jest wiele pomysłów nowego sposobu załatwiana interesantów, odpowiem nic się nie zmieni i nadal będzie bałagan i będą kolejki. Moja propozycja jest taka, ze na parteze jest wiele pomieszczeń gdzie sa zatrudnione pracownicy i praktycznie nic nie robia tylko odczasu do czasu kogoś przyjmną. Ja bym wszystkie pomieszczenia na parterze zlikwidował i przeznaczył tylko na Wydział Komunikacji, a tych ludzi ulokował w innych wspólnych pokojach, a nawet w piwnicy, a Wszystkie pomieszczenia na parterze przeznaczając na Wydział Komunikacji posortował według potrzeby, Praw Jazdy, Dowody Rejestracyjne, Sprawy szybkiej i drobnej obsłui wiele innych usług, jak równiesz przenieść w inne pomieszczenie Firmy Ubezpieczeniowe, a tam utworzyć biura do innych celów. Wówczas będzie szybka obsługa i będzie można zatrudnic nowych pracowników lub przenieść z innych stanowisk do działu Wydziału Komunikacji. Ja gdybym był Starosta bym tą sprawe rozwiązał w ciągu jednego tygodnia. Apel do Pana Prezydenta i Pana Starosty i Dyr, Wydziału Komynikacji. Powinniście sie w trybie pilnym spotkac i wdrożć najlepsze rozwiązanie, a moja propozycja jest realna i do wykonania, a proponowana propozycia elektroniki nic nie rozwiąze i nadal będzie bałagan i nadal będą koleiki. Kochana Władzo weście się do roboty bo juz nie długo Wybory i Wasze stołki zmieni ktoś inny Pozdrawiam stary mieszkaniec.
    stary mieszkaniec - kierowca (94.254.143...) 13-04-2018 11:21
    11.
          Jak widać na obrazku PRL i tacy ludzie są u władzy nic nowego mają już zaprogramowane w mózgach,że obywatel to gorszy sort a on urzędnik to prawie jak bóg ale macie co chcieliście wybieracie starych komuchów z układami,uwikłanych w afery itd itd. to się teraz męczycie i jesteście traktowani jak "śmieć"i niech ktoś nie pie...li ,że te babki zapier...lają bo nie raz tam byłem i widziałem 4 siedzą nic nie robią bo ta od wydawania prawa jazdy inna od przyjmowania wniosku następna od przyjmowania innego wniosku siedzą i głupa palą pozamykali drzwi przed ludzmi ,bo im hałas przeszkadzał i było to widać kolejka 20 osób siedzi 8 babek a jedna pracuje tak wygląda wydział komunikacji żadne systemy itp. nie zmienią mentalności urzędnika zwłaszcza w ZST czyli my bydło oni elita.
    zenadix (37.248.161...) 13-04-2018 12:13
    12.
          Proszą o cierpliwość? Cierpliwości ludzie mają mnóstwo, to nie trwa kilka dni, ale pół roku!!! Przez pół roku nikt nic nie widział? A z tymi zarobkami dla Pań w Wydziale, to bez przesady, głodowych pensji nie mają, a inni zarabiaja jeszcze mniej. Nie przesadzajmy, że są tak zarobione najbardziej ze wszystkich urzędów.
    ja (176.221.105...) 13-04-2018 12:59
    13.
          Trwające od kilku miesięcy problemy dla wydziałów komunikacji czy stacji kontroli pojazdów wynikały z wdrożenia przez Ministerstwo Cyfryzacji nowej wersji programu CEPIK.Problem miał skalę ogólnopolską i adresatem pretensji nie byli pracownicy wydziałów komunikacji, a Ministerstwo. Efektem problemów wdrażanego programu były kolejki, niezałatwianie usług, kilkukrotne wizyty klientów do załatwienia jednej sprawy.
    epik (83.3.70...) 13-04-2018 13:24
    14.
          epik (83.3.70...) 13-04-2018 13:24 każdy to wie, ale to jak stoisz w ciasnym,śmierdzącym,zaciemnionym,nie wentylowanym korytarzu gdzie kręcą się osoby z drzwi do drzwi itp.wrota z zamkiem cyfrowym i kilka twardych krzeseł,brak dystrybutora wody szatni itd.A np.nasi pseudo włodarze z "przydupaskami" piętro wyżej,pokoje jak ludwik 14, sale konferencyjne itp. po 100m/2 ,które są puste ogrzewane,z wygodnymi krzesłami na życzenie kawka, herbatka ,soki, napoje ,radio.O to tu chodzi ,że traktują cie jak bydło gdyby nikt nie napisał i rozdmuchał sprawy to dalej był by taki syf i burdel czaisz?To nie prywatna firma(gdzie szybciej dostaniesz szklankę wody i krzesło)to urząd a te darmozjady(60% sztuczne etaty dla kolesi)balansują w gajerach po pokojach z szyderczym pedalskim uśmiechem lub poza urzędem załatwiają prywatne sprawy za nasze ciężko zarobione pieniądze(podatki)jeśli się tak podchodzi do człowieka w 21 wieku(proponuje wyjazd za granice i pochodzić po urzędach)to zamknąć ten urząd zaorać bo po h...na oni(patrz słownik PASOŻYT)
    MŁODY (37.248.161...) 13-04-2018 14:04
    15.
          Ludzie litosci dla tych biednych kobiet tam pracujaczch-one sa tam codziennie, a Wy? raz na jakis czas cos zalatwiacie i wielce upodleni sie czujecie. Jak wszyscy siedzieli w srodku i nie bylo czym oddychac to bylo lepiej?
    petent (37.47.157...) 13-04-2018 15:21
    16.
          Ludzie litosci dla tych biednych kobiet ?? Głupoty gadasz !! Wszyscy wiedzą, że nie jest to wina kobiet zza biurka ale braku odpowiedniej organizacji, niedofinansowania, braku umiejętności kadry zarzadzającej w Starostwie. Obecni i poprzedni ludzie nie sprawdzili się . Weźcie inne urzędy np Urząd Skarbowy, czy Urząd Wojewódzki. Tam nawet w okresie szczytu radzą sobie doskonale !
    pio (89.228.246...) 13-04-2018 16:06
    17.
          petent (37.47.157...) 13-04-2018 15:21 to jak jestem gdzieś w urzędzie który funkcjonuje dzięki mnie i mieszkańcom to mam być traktowany jak śmieć bo nie jak bydło bo krowa ma lepiej(unijne przepisy)chyba ci mózg wypaliło co to za różnica czy ktoś tam jest raz w roku czy raz na 5 lat urząd to urząd i właśnie z takim myśleniem jak ty ten kraj jest zacofany i pewnie przekazujesz takie podejście dzieciom ogarnij się to nie PRL ,że zamulili ci mózg tanią wódą na kartki a jak taki problem to jak w Skandynawii rejestrujemy auta w internecie i po temacie a Panie jak tak bardzo poszkodowane,że pracują w ciepłym czystym i weekendy wolne(nie wspomnę o L4 non stop)niech idą do fabryki zobaczymy co wtedy powiedzą.A swoją drogą ile tam osób pracuje wiesz? ile tam osób rejestruje auta wiesz?średnia nie za ciekawa i albo ktoś tam jest tępy i nie wie co robi albo robi to celowo bo rejestracja bmw nie różni się od rejestracji audi.Nie ma wytłumaczenia na taki stan ,rzeczy i tyle w temacie.Swoją drogą każdy w Stargardzie wie i mówi się o tym od lat ,że starostwo to sztuczne etaty,dziewczyny non stop na jakiś lipnych zwolnieniach,włodarze tracą stołki po wyborach i co dziwne etaty od spraw nie potrzebnych i dalej tam siedzi to za jakiś czas zabraknie miejsc w urzędzie :)
    patent:) (37.248.161...) 13-04-2018 16:36
    18.
          Kolejki ? Normalna sprawa, szczególnie do cennych usług :) Zamiast rozbudowywać administrację lepiej wydać te pieniądze na dziurawe drogi !!! A z uproszczeniem procedur (internetowo jak w Skandynawii) to do naszego posła interpelować.
    bmw (81.190.36...) 14-04-2018 09:00
    19.
          w takich Niemczech jest 3 razy więcej Aut i zameldowanie twa tam 5-10 Minut i nie trzeba ponownie po po Dowód rejestracyjny latać bo go dostajesz od Ręki , a Tablice są Twoją Własnością i możesz je używać wielokrotnie
    cert (83.11.68...) 14-04-2018 21:51
    Przed dodaniem opinii konieczne jest zapoznanie się z regulaminem
    Autor: 
    Hasło: 
    Tylko zarejestrowani  
    Przepisz KOD: 
     
    Przed dodaniem tematu konieczne jest zapoznanie się z regulaminem
    Temat: 
    Autor: 
    Hasło: 
    Tylko zarejestrowani  
    Przepisz KOD: 
     
    Najczęściej czytane:
  • Skandal w stargardzkiej...
  • Będzie nowe rondo...
  • Takie będzie rondo na p...
  • Stargardzki szpital...
  • Kłopoty MPK?...
  • OSiR oczami Chudzika...
  • Jazda na suwak rondo Mc...
  • Remont basenu na pewno ...
  • Parkingi os. Zachód...
  • Śmieciarka uderzyła w n...
  • Kontakt:
    Tel: 91 / 578 42 10
    Galeria zdjęć
    Kontakt z redakcją

    przepisz kod: 
    Wykonał: info
    Copyright © 2011 - info-wiadomości - info T. Cywka, Stargard, wiadomości, informacje, aktualności, dziennik