Zakaz handlu w niedzielę? Dla sklepów online to nie problem
Zakaz handlu w niedzielę? Dla sklepów online to nie problem.
Artykuł sponsorowany
Ilość wyświetleń: 1484
Obecny rząd zastanawia się nad wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę. W dużej mierze byłby to cios wymierzony w sklepy wielkopowierzchniowe, które tłumnie przyciągają Polaków w weekendy, w tym w ostatni dzień tygodnia. Co ciekawe, sklepy wcale nie martwią się polityką, gdyż zakaz handlu nie uderzy w sklepy online.
Sprzedaż w sieci z doskonałymi wynikami
Sprzedaż produktów w Internecie jest wysoka, zarówno w dni powszednie, jak i w niedziele oraz dni wolne od pracy. Sklepy online są dostępne zawsze, a zakaz handlu nie uderzy w nie z tego względu, że żaden sprzedawca internetowy nie musi być fizycznie obecny w pracy. Handel odbywa się automatycznie, w oparciu o różnorodne systemy i platformy sprzedażowe. Zautomatyzowany jest również sam system płatności za zakupy.
Handel w sieci jest w Polsce niezwykle popularny – Polacy kupują przez Internet nawet częściej niż Niemcy. Przeciętny polski internauta, kupujący online, wydaje w ten sposób średnio 273 euro (źródło: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/ekspert-niedziela- to-dzien- najwiekszych-obrotow- sklepow-online,56031.html). Można spodziewać się, że zamknięcie sklepów stacjonarnych jeszcze bardziej wzmocni pozycję sklepów internetowych, a być może wpłynie nawet na podwojenie ich zysków. Sklepy wielkopowierzchniowe oraz sieciowe starają się wykorzystać nawyki zakupowe Polaków, otwierając w Internecie własne sklepy, w których często dodatkowo jest dostępny asortyment wycofany już ze sklepów stacjonarnych.
Promocja sklepów internetowych
Wysokie zainteresowanie ofertą sklepów internetowych w Polsce w dużej mierze wynika nie tylko z dostępności różnorodnego asortymentu i niskich cen. Sklepy online budują także trwałe relacje z klientami, poprzez publikowanie różnego typu porad, inspiracji, dodawanie recenzji produktów stworzonych przez klientów oraz prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Wraz ze zwiększaniem się ilości sklepów online w Polsce, rośnie zapotrzebowanie na usługi oferowane przez agencje takie jak https://www.internetum.com/marketing/. William Holeksa z Internetum podkreśla, że polski marketing internetowy jest w fazie intensywnego rozwoju, co sprawiło, że jego agencja rozpoczęła ekspansję poza jej rodzimy, brytyjski rynek.
Nawyki zakupowe najmłodszego pokolenia dorosłych Polaków wskazują, że w ciągu najbliższej dekady liczba kupujących online będzie rosnąć w szybkim tempie. Wszystko wskazuje zatem na to, że działania rządu ograniczające handel w niedzielę będą miały jedynie pozorny efekt.