logofacebook.jpg
Witaj
18.220.160.216
grafika_zmienna/banery/baner_237_1713354284.png

No to szczecin już przesadził.

foto_noname.jpg
Ilość wyświetleń: 933
"Musimy udowodnić, że Szczecin jest ośrodkiem, ku któremu ciążą Gryfino, Stargard, Goleniów i Police - wyjaśnił wiceprezydent Andrzej Grabiec."
    http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,2405830.html
    To cytat ze środowej Gazety Wyborczej Lokalnej.Dotyczy budowy szybkiego tramwaju na terenie Szczecina, a że brakuje im 100 tyś. mieszkańców to chcą się posłużyć między innymi naszym miastem aby mieć 500 tyś. i dzieki temu mogą dostać kasę na szybki tramwaj z UE.
    Aż mnie zatrzęsło gdy w wymienionych miastach zobaczyłem Stargard. W życiu, Szczecin, wara od Stargardu, my mamy własne interesy, szczecin ma własne, nic dobrego jeszcze szczecin dla nas nigdy nie zrobił a my mamy za jajco pomagać szczecinowi?Jestesmy na tyle niezależnym miastem ze w żadnym wypadku nie bedziemy nigdy przeć ku szczecinowi, niech sobie te inne małe miasta dążą do szczecina, ale co za człowiek przyrównuje nas do miast które razem mają tyle ludzi ile mieszka w Stargardzie. To skandal jak jestesmy traktowani w Województwie, jak jakieś pachołki które mają tylko pomagać a nigdy nic nie otrzymać.
Mieszkaniec - 23-11-2004


Zapraszamy do galerii zdjęć:
Artykuły powiązane:
  • Miedwiańska Noc Świętojańska (14-06-2022)

  • II Nocny Rajd Świetlików (18-06-2019)

  • Stargardzka Noc Kabaretowa - promocja (12-08-2016)

  • Stargardzka Noc Kabaretowa - promocja (12-08-2016)

  • „Noc historii” w Gimnazjum nr 3 (04-12-2014)

  • Reklama
    1.
            Mieszkaniec-oky,dla uzupełnienia dodam ,że co prawda z pewnej odległości i bardziej poprzez informacja z mediów ale nie widzę ich też w Szczecinie i dalej.Taki teraz czas,widocznie.Natomiast czekam na zapał wykształconych młodych ,ale jak na razie to ma duży znak zapytania.Ten dystans stwarza chociażby poniższa dyskusja pod tytułem Publiczna Debata.
    T.M. (80.51.242...) 26-11-2004 06:31
    2.
            połączmy się ale żadnych orgii nie róbmy :D
    Mieszkaniec (83.16.234...) 27-11-2004 22:49
    3.
            popieram ost 37 mimo ze jestem na drugiej polkuli
    obywatel swiata (80.58.40...) 27-11-2004 22:51
    4.
            Cały stargard! Pokrzyczeć na forum jak najbardziej,ale nic z tego nie wynika.Mocni jesteście tylko w swym grajdołku, nikt poważny nie będzie się przejmował waszymi opiniami bo nie są warte funta kłaków. Zastanówcie się czym jest stargard? to tylko jedno z licznych miasteczek gdzieś na kresach,może i nieco większe od n.p gryfina czy goleniowa ale z pewnością nie bardziej znaczące od w/w .a nie zapominajmy że w zachodniopomorskim poza Szczecinem jest jeszcze kilka innych ważniejszych (pod każdym względem ) miast koszalin , kołobrzeg,świnoujście (mają większy potencjał i możliwości )Więc może przestańcie ujadać i silić się na pseudo naukowe teorie i zacznijcie się oswajać z myślą o tym że to Szczecin jest najważniejszym ośrodkiem w regionie.
    ANDREAS (83.16.234...) 26-11-2004 08:49
    5.
            Panie P.B. ja nie chcem na razie wkładać terenu lotniska między nieudane plany. A co do obwodnicy północnej to oczywiście jestem za tym, by ona była, ale nie jako droga nr 10. A obwodnica południowa, jeżeli zrobi się naprawde dobre skomunikowanie z miastem, tj. przez doskonałe zjazdy,dobre dojazdy do miejsc docelowych w mieście i przede wszystkim dosć szerokie, a nie jak teraz w mieście drogi jeżeli się buduje robi się tak wąskie,ze z ledwością na łuku mijają się dwa tiry, to jestem przekonany, że to będzie dobra inwestycja. na obwodnicy południowej rozważane są 4 węzły, tj 4 zjazdy. Pierwsze wezeł to Święte.Patrząc od strony Stargardu, będzie on za tą wsią, i nie wiem, czy wieś nie pozostanie dalej ciasnym gardłem dla wjeżdzajacych do miasta. jestem też za poszerzeniem ul Bydgoskiej do drogi czteropasowej, po dwa w każdym kierunku.Własciwie tam ograniczyło by się to tylko do przemalowania oznakowania opziomego i ustawienia znaków Zakazu zatrzymywania się i postoju, gdyż teraz strasznie to wygląda, jak przy krawędzi parkują samochody, niebezpieczne jest to szczególnie w nocy. Drugi węzeł to Broniewskiego, pomiędzy Biedronką a Cukrownią. Przewiduje on całkowitą przebudowę Broniewskiego- i dobrze. Trzeci jest bardzo kontrowersyjny, czyli przewiduje się przeciągnięcie ulicy Spokojnej aż do lotniska na kluczewie, na tzw. tereny składowe a dalej do planowanej autostrady A-3. Kontrowersyjny, gdyż jeszcze nie wiadomo,czy pomysł z Kluczewem wypali i czy wypali owa A-3.To przemawia za tym, by go jeszcze nie budować.Z drugiej strony jego budowa i tym samym skomunikowanie może ożywić inwestowanie w tym rejonie. Nasuwa się filozoficzna mysl o Antygonie i jej sytuacjach bez wyjścia, badz Polaku tu mądry. Osobiście jestem za tym, by zaryzykować pieniądze, ale nie do mnie ta decyzja należy... Czwarty węzeł to Zieleniewo, na wysokości drogi do Skalina, czy Kunowa. Piękny, typu "koniczynka".Najbardziej potrzebny. Tu ruch rozdzielałby się na Stargard i na obwodnicę południową.Dalej istniejącą drogą aż do Ronda Południk odchodził by na tereny SPP,czyli na "obwodnicę północną" która by zyskała status obwodnicy śródmiejskiej, tzw. "małej".I to było by najlepsze rozwiązanie. Pamiętajmy,ze ta północna nie miała by wezłów, tylko zwykłe skrzyżowania- ja obstaje za rondami- co oczywiście stwarza punkty kolizji na tych skrzyżowaniach. A za tym idzie dłuższy zjazd z wlotu,itp itd. Czyli jednym słowem ruch musi być mniejszy niż to teraz jest na naszej 10. Jeżeli ktoś chce przypatrzeć się układowi projektowanych ulic to są one pokazane na stronie z mapkami(zaznaczone czerwoną,przerywaną linią) odnośnie zagospodarowania przestrzennego miasta, na miejskiej stronie, a tu podaję linka:
        [url]http://www.stargard.pl/php/aktual.php?id=studium[/url]
       
        Tu wchodzimy w poszczególne sekcje.
    Al (82.160.5...) 29-11-2004 11:23
    6.
            (((((((:Stargard:))))))))
       
        Jak walczyć z niewiedzą Szcinioków? Najlepiej ich tu zapraszać:> Ja ich tu ściągam kiedy mogę. I jakie reakcje? Uwielbiają nasze tanie piwo w pubach:) Podoba im się kręgielnia, to że jest tu wszędzie blisko(względnie) i nawet zauważyli, że nasze autobusy wyglądają na czystsze i zadbane (pomimo że nie koniecznie nowe). Podoba się też ilość imprez związanych z dniami Stargardu, festiwalami, miskami Miedwia itp.
       
        Konkluzja?
       
        Nawet jeśli komuś z nas sie tu nie podoba to w Szczecinie jest jeszcze gorzej. Nie widzę potrzeby dla przymitnika w naszej nazwie, nie widze sensu wciągania nas w budowę tramwaju, gdyż sam Szczecin nie daje nam nic poza tym co daje samemu sobie - czyli szkola i praca.
        Sami musimy zacząć tworzyć obraz przyjaznego miasta! Jest wiele rzeczy do zrobienia, ale jak będzie presja to i będzie to zrobione -> trza tylko czegoś wiecej niż narzekania na forum. Trza presji mediów na konkretne sprawy: Mam tu na myśli zamiatanie ulic w niedziele rano po sobotnich imprezach, wygląd dworca -> przecież tu wystarczy farba, pędzel i trochę chęci żeby tanim kosztem to jakoś wyglądalo zanim doczekamy się remontu!! itd itp!!
        Więcej takich idei a i Stargard będzie bardziej stargardzki!
    Opiniotwórczy (82.74.248...) 26-11-2004 19:14
    7.
            Oho , nie wyszło z "Urlami" Jak coś, to proszę kopiować adres i wklejać go ręcznie w okno adresów. POZDRAWIAM
    Al (82.160.5...) 29-11-2004 11:25
    8.
            może i szczecin jest najwazniejszym ośrodkiem w województwie ale Stargard nie pozwoli na to aby wszystko toczyło się wokół szczecina a inni dla tej wiochy z tramwajami będą tańczyć i usługiwać, tak nie będzie, chcemy być niezależni i tyle, nie oglądać się na szczecin, Andreas, jeszcze zobaczysz że dajemy sobie radę bez szczecina i będziemy sobie dawać dalej tą radę, a po co ma ktoś przejmowac się naszymi opiniami, ważne żebyśmy my coś tutaj udowodnili, pokazali swoje zdanie
    Mieszkaniec (83.16.234...) 26-11-2004 09:33
    9.
            Jak "trza",to "trza"
    potrzebowski (193.219.28...) 26-11-2004 20:28
    10.
            Tez zawsze bylem za poludniowa wersja. Zgadzam sie z Alem w pelni. Projekt poludniowej wersji jest dostosowany do obecnych standartow i natezenia ruchu. Poza tym tereny pod poludniowa obwodnice sa wlasnie wykupowane jesli juz nie zostaly wiec raczej o polnocnej obwodnicy powinnismy chiwlowo zapomniec.
    Opiniotwórczy (145.33.78...) 29-11-2004 12:09
    11.
            T.M. widze że tym żyjesz...
    Al (82.160.5...) 26-11-2004 21:24
    12.
            Hej, hej moment!! W tych rozwazaniach co do postu 37 zapomnieliscie o jednym. Droga, która przecina Stargard to droga,która ma się stać niebawem drogą klasy S, czyli expresową. Druga ważna sprawa to ogromne natęzenie ruchu, gdzie porusza się naszą dziesiątką 13 tysięcy pojazdów na dobę i liczba ta rośnie. Następna ważna sprawa, to planowane przekształcenie w przyszłości naszej drogi do klasy A,czyli autostrady. Sorki, ale wg założeń obwodnicy północnej, która to miała być drogą jednojedniową, dwupasową( po jednym w danym kierunku), o utwardzonych poboczach, to wynika tyle,ze ona zapchała by się dość szybko i nie spełniłaby swoich zadań. Nie ma mowy o dostosowaniu jej do parametrów, jakie to ma mieć obwodnica południowa, z braku miejsca na dodatkową jezdnię i węzły, gdyż południowa obwodnica ma mieć wszystkie skrzyzowania dwupoziomowe. Pólnocna by tego mieć nie mogła, bo przecina tereny zabudowane i wykorzystuje istniejący wiadukt na ul Składowej. Kolejną sprawą jest to,ze obwodnica miała i ma zapewnić rozwój terenów byłego lotniska, tym samym pchnąc rozwój miasta na południe, a nie jak to się teraz ma na zachód, w kier. Szczecina. Jest jeszcze wiele argumentów przemawiających za lepszym rozwiązaniem obwodnicy południowej. Co do obwodnicy pólnocnej, to ma ona powstać, już przecież mamy jej zaczątek, tj. ulicę Strauzlundzką. Pamiętajmy,ze przez nasze miasto przebiega jeszcze jedna droga krajowa, dosć młoda, o nr 20. Tu zaczyna swój bieg, a kończy go w Gdyni. Jest to alternatywa dla "berlinki", budowanej w czasie wojny i trochę przed przed,przez Niemców.Bo ze względów historycznych Polska nie zgadza się na dokączenie budowy tej drogi.Wracając do drogi nr 20, dobrze było by skojarzyć tę drogę z północną obwodnicą, co jest planowane,a również przyniesie wiadome kożyści, o których w w/w poscie było wspominane. Więc nie ma obaw, sprawdzajcie mapy samochodowe, te nowowydane, i badzcie dobrej mysli bo Stargard leży w dogodnym położeniu komunikacyjnym. A jeszcze dochodzi najwazniejsze połączenie kolejowe w regionie, czyli Poznań- Świnoujście ( tak, tak dobrze napisałem, przewozy towarów, a tym samym znaczenie linii jest większe niż do Szczecina). Może by przyblokować ten Szczecin ;-) ?? No to tyle wykładu, idę spać, bo jutro praca...
    Al (82.160.5...) 28-11-2004 23:15
    13.
            Przypominam, że obwodnica południowa leży na terenach okolicznych gmin a nie Stargardu. Na jej budowie zyskaja przede wszystkim one a nie Stargard.
    Przemysław Bielewicz (213.136.232...) 29-11-2004 12:28
    14.
            Mieszkaniec przestań nosić wysoko głowe bo łatwą ją stracić.Zwróć uwagę na to że silniejszą pozycje od stargardu ma nie tylko Szczecin ale też tak mało dla ciebie znaczące miasta jak gryfino , police czy też miasto posiadające port lotniczy goleniów,peryferyjny ale jednak ,i co ważne pozycje swą zawdzięczają nie wiernopoddańczej służbie tylko ciężkiej pracy nad poprawą wizerunku własnego otoczenia . Ludzie zrozumcie wreszcie że dzięki swemu podejściu do sąsiedztwa jesteście postrzegani jako małe odrażające gnomy nie mające siły aby kąsać ale na tyle silne aby kąsać w łydke jak kundle.
    ANDREAS (83.16.234...) 26-11-2004 10:59
    15.
            Opiniotwórczy, okolice dworca już nam pomalowali, nie??
    E.T. (83.25.16...) 26-11-2004 22:16
    16.
            Panie Przemku, otóż cała, powtarzam cała obwodnica miasta, tj. III etap budowy drogi S-10, a jeszcze dokładniej od węzła Zieleniewo do węzła Święte- dokładnie 13 km ( a północna obwodnica miała mieć dwa razy więcej długosci)leży na terenie gminy Stargard !! Zgadzam się,ze nie leży na całej długości w granicach administracyjnych gminy miasta Stargard, ale biegnie po obrzeżach, przecinajac je. Jednym słowem wchodzi do miasta i wychodzi sobie z niego. Po terenach należacych do miasta biegnie po terenie poligonu, następnie przecina drogę Kluczewo- Giżynek, potem wpada znów w granice miasta przecinajac miasto na połowie drogi od Pyrzyckiego do Kluczewa, znów wypada, by potem biec terenami na południe od ulicy Nowowiejskiej, dzielnica ta dla informacji nazywa się Mroczeń, to tam gdzie do Iny wpada Mała Ina i Krąpiel. A potem wypada, by ominąć wieś Święte. Może niedługo ta wieś i Strachocin zostanie właczona w granice miasta?? ;-)
    Al (82.160.5...) 29-11-2004 12:54
    17.
            Al-Niby czym???Napewno nie tesknię za MAMUTAMI.
    T.M. (80.51.242...) 26-11-2004 22:31
    18.
            I tak trzymać. Także gdy przyjeżdżają tu moi znajomi(e):) to też chwalą miasto, widzą zmiany jakie tu zachodzą. Oczywiście nie pokazuję im negatywnych stron zamieszkiwania w Stargardzie. Tak jak i inni mieszkańcy chciałbym aby zmiany na plus odbywały się dużo szybciej. Powracając po dłuższej nieobecności, zawsze szukam tych zmian lecz jednak zawsze odczuwam niedosyt. :)
    obserwator (81.190.34...) 27-11-2004 12:05
    19.
            Zapomniałem dodać, by już konkretnie tu uściślić. Są dwie gminy:
        Gmina Miasto Stargard - prezydent pan P.
        Gmina Stargard - wójt pan S.
    Al (82.160.5...) 29-11-2004 12:57
    20.
            Dobrze, dobrze!! Rozmawiacie o samodzielności miasta. I słusznie bo ja oczywiście tez jestem za tym!! Ale dlaczego uważacie,ze Stargard nie powinien odrzucać przymiotnika szczeciński?? Czy ta nazwa miała znaczyć, ze Stargard należy do Miasta Szczecina, czy że Stargard leży w woj. szczecińskim?? Co?? Po to stosuje się takie wyróżnienia, albo stosowało.Dla miejszych miejscowości przymiotnik odnosił się do powiatu, lub później rejonu, gminy. Wiec chyba najprościej powiedzieć,ze nie ma woj. szczecińskiego i nie ma Stargardu Szczecińskiego. jest tylko Stargard. Już mamy pewne wyodrębnienie!! Dlaczego taqkimi argumentami nie można się posłużyć?? Następnie trzeba samemu zadbać o wizerunek miasta, dlaczego jak w niedziele człowiek przechodzi się po mieście widzi zdemolowane wiaty przystankowe,poprzewracane kosze,smieci itp, przecież to jasne,ze to robi młodzież wracająca z tzw."baletów" i innych alkoholowo-narkotykowych imprez!! Dlaczego nie zrobicie porządku ze sobą,czy z własnymi dziećmi, a tylko narzekacie. Ja wiem,że niektórym wytłumaczyć się nie da,ze to własciwie za jego pieniądze będzie to odbudowane, ściagnietych z podatków itp, a można było by te pieniądze przeznaczyć na inne elementy upiększające. Żałuje czasem, że nie ma już starego poczciwego ORMO, po spotkaniu z którym, żaden gówniarz nie odważył sie nawet rzucić papierek obok kosza!! Słyszałem od znajomych, jak rozwiązali problem wyrostka, który mazgrał po swojej klatce, obijał tynki, niszczył drzwi wejsciowe, domofon,itp. Dorwali go, nie zgłosili na policję, tylko sami wymierzyli mu sprawiedliwość, bo policja nic by mu nie zrobiła, zatrzymanie, a rano był by w domu,a sąsiedzi pobazgrali mu twarz mazakami, językiem kazali mu zmyzywać jego bazgroły ze lamperii. Na drugi dzień wszystkim dzień dobry zaczoł mówić, sam dba o czystość klatki zamiatając ja codziennie, wiec jednak da się i nie takich nauczyć porządku, jak własni rodzice nie potrafią!! może i potrafią, ale zajęci leczeniem kaca po wieczornych libacjach. Patologia, patologia, patologia!! Szkoda, że wszyscy na to pozwalamy!!
    Al (82.160.5...) 26-11-2004 12:06
    21.
            Mieszkaniec, jeśli mam dobrze rozumieć,to chcesz by w naszych granicach znalazły się miejscowości, które by odgrodziła nowobudowana obwodnica. Tylko sprawa jest taka,ze niewiele by ich było,a tymi miejscowościami były by: Lipnik, Strachocin i Święte. Lipnik jakgdyby już jest częścią miasta a i Strachocinowi niewiele brakuje. Tylko odpowiednie uchwały postanowienia i już!! Obwodnica była by naturalnym pasem granicznym.
        A teraz półżartem!!
        Co z takimi miejscowościami, gdzie naprawde chciało by się rzec,ze to już cześc miasta?? Grzędzice, to jak peryferyjna dzielnica, to samo z Witkowiem, gdzie kończy sie Stargard po drugiej stronie stoji tabliczka Witkowo no i jeszcze Klępino oraz malutka osada Golczewo. A co z dostepem do Miedwia, no Kunowo da się wciągnąć, ale Zieleniewo to już inna gmina ;-( no ale mamy tam swoją ,należącą do miasta plażę. Żarowa nie wciągajmy, bo troche do niego daleko. I prosze, jakie nasze miasto stało się wielgachne powieszchnoiowo,prawda?? Aż jeszcze przydało by się 100 tyś mieszkańców i było by naprawdę pięknie. To co Stargardzianie,(specjalnie nie piszę Stargardszczanie, jak uczono mnie w szkole, bo to nazwa pochodząca od Stargardu Szczecińskiego) bierzemy się do roboty, nie koniecznie płodzenia dzieci, bo zwiększyć liczbę mieszkanców można zciągając inwestorów i tworząc nowe miejsca pracy, no i budując nowe a tanie komunalne mieszkalnictwo. Jej, ale idealizm ze mnie popłynoł... A teraz już całkiem serio, kiedyś był plan zbudowania w Stargardzie wielkiej bazy TIR-owej, gdzie podobnie jak w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, pakowało by się te Tiry na platformy kolejowe i puszczało tranzytem przez kraj do Medyki, Terespola, Dorochuska...Nie wiem, co z nim, ale to był naprawde przyszłościowy plan, wykorzystujący kolej do tego, do czego jest stworzona,czyli wożenia potężnej liczby towarów.
    Al (82.160.5...) 29-11-2004 20:14
    22.
            ja tez zapraszam ludzi ze szczecina do Stargardu i tez mają tylko pochlebne recenzje na temat miasta, mówią że wystarczy wyrwac się nie daleko za szczecin a można zobaczyć coś lepszego, naprawdę, autobusy tez sie im podobają, chociaz nie wiem dlaczego:) fakt, trzeba albo "trza" ;) tworzyc coraz więcej stargardzkiego charakteru miasta, popieram Opiniotwórczego
    Mieszkaniec (83.16.234...) 26-11-2004 22:45
    23.
            Kunowo- to gmina Kobylanka.
    jes (80.51.242...) 29-11-2004 20:28
    24.
            Dokladnie tak samo jest ze mną Obserwatorze:)
       
        A to 'trza' to tak mi już zostalo ze skracania czego sie da na gadu-gadu:)))
       
        Pozdawiam!
    Opiniotwórczy (82.74.248...) 27-11-2004 14:15
    25.
            Al
        co do nazwy naszego miasta.
        Najpoważniejszym argumentem za odrzuceniem przymiotnika "szczeciński" może być, paradoksalnie, nasze wstąpienie do UE. tam uzycie przy nazwie przymiotnika pochodzącego od innego miasta, oznacza dzielnicę a nie samodzielny podmiot. Sam już kilkakrotnie spotkałem sie z tym, ze obcokrajowcy uważali nas (dzieki nazwie) za dzielnice Szczecina.
    Przemysław Bielewicz (213.136.232...) 26-11-2004 15:09
    26.
            I ja się do was dołączam!!
    Al (82.160.5...) 27-11-2004 15:15
    27.
            czyli być może jest teraz kolejna szansa aby powalczyć o zmianę nazwy miasta, ale to już władze niech to dobrze sprawdzą czy jest szansa w Ministerstwie (raz już nam odrzucili nasze starania), Andreas, jeszcze nikt nie określił, nikt nie ocenił i sklasyfikował miast w naszym województwie, w każdym przewodniku znajdziesz że Stargard to trzecie miasto w województwie pod względem wielkości i potencjału, ale nie chodzi o to, uważasz że my kąsamy, nie kąsamy, na temat szczecina wypowiadamy sie tylko wtedy gdy szczecin kąsa(chociazby tym artykulem powyższym o ktorym jest dyskusja), mówisz że ciężko nie pracujemy, inwestycja Backera to pierwsza oznaka ciezkiej pracy nad poprawą wizerunku, my nie chcemy być lepsi od kogoś, chcemy w Stargardzie godnie żyć i mieć gdzie zarabiać,
    Mieszkaniec (83.16.234...) 26-11-2004 15:46
    28.
            Mi nie przeszkadza, że będzie biegla w granicach gminy Stargard, a nie miasta Stargard. Wprawdzie nie będzie zysków jeśli chodzi o podatek od nieruchomości jeśli powstaną przy niej inwestycje. Ale przynajmniej będą miejsca pracy i to zapewne w większości dla mieszkańców miasta Stargardu i to najważniejsze!! Trzeba przypomnieć jeszcze że i tak wszelkie inwestycje będą lokalizowane w pobliżu węzlów z których może aż 2 będą w granicach miasta....
    Opiniotwórczy (82.74.248...) 29-11-2004 21:31
    29.
            Mieszkaniec ,masz racje że jeszcze nikt nie robił jakiejkolwiek klasyfikacji miast naszego regionu ale ja nie to miałem na myśli,chodzi mi o to jak stargard jest postrzegany przez przeciętnego zjadacza chleba w Szczecinie.O stargardzie nie mówi się wcale lub prawie wcale bo w świadomości szczecinian jest on miasteczkiem prowincjonalnym , zapatrzonym w siebie i swoje małe problemiki.Jakoś inaczej patrzy się na współprace z Szczecinem w goleniowie czy gryfinie i dobrze na tym wychodzą . Podajesz jako przykład rozwoju inwestycje firmy Backer obr , ale ta firma już dawno mogła być w stargardzie tylko nikt z decydentów jej tu nie chciał , zainwestowali wtedy w pyrzyce i maleńkie warnice. Szczęśliwie zmienił się prezydent i coś drgneło. Ale to nie jest prezydent który chce walczyć z szczecinem i chwała mu za to .
    ANDREAS (83.16.234...) 26-11-2004 16:51
    30.
            Tak, to prawda Jes, Kunowo to gmina Kobylanka!! Dziwnie wcina się granica poprzez Miedwie i obejmuje tę wieś,tworząc jakby cypel.
    Al (82.160.5...) 29-11-2004 22:28
    31.
            hej!nie przesadzacie?wielu dojezdzającym do pracy czy tez szkoly byloby to na reke.nie stac mnie zeby sobie cos wynajac w szczecinie ale ten pomysl sam w sobie nie jest zly bylebysmy nadal pozostali odrebnym miastem,ale moglibysmy utrzymywac blizsze kontakty ze szczecinem
    gumik (80.51.242...) 26-11-2004 18:38
    32.
            faktycznie, wcześnie nie zwróciłem uwagi na post numer 37 a jest w nim dużo racji, to pod rozwagę dla władz miasta, zapomnieć o płd. obwodnicy tylko pomyśleć o płn., Panie Prezydencie prosze pomysleć i rozważyć za i przeciw obwodnicy płn., bo jak na razie są tylko za a przeciw nie widze
    Mieszkaniec (83.16.234...) 28-11-2004 22:10
    33.
            Al-twoja wypowiedż to jedna WYKOPALISKOWA PATOLOGIA.
    T.M. (80.51.242...) 26-11-2004 19:08
    34.
            nie czaje chaca podczepic stargard do szczecina i bedzie jeden wielki szczecin ;-/
    nie kumaju (80.51.242...) 23-11-2004 23:12
    35.
            Poprostu chca zrobi c ze stargardu dzielnice szczecina po to tylko aby wybudowac szybki tramwaj :) A ile stracimy na takim laczeniu ??
    :) (83.25.10...) 24-11-2004 00:07
    36.
            dobra rozumiem teraz
        czy ktos wirzy ze jest cos takiego mozliwe
        kto sie na to zgodzi!!! za te pieniadze co im brakuje to by musieli w łape wszystko wydac ludziom by cos takiego zrobic!
        a pozatym to hehe no 100% niemozliwosci
    zakumaju (80.51.242...) 24-11-2004 00:21
    37.
            podziękujmy temu panu
    kette (83.25.7...) 24-11-2004 00:35
    38.
            Ciekawe na czym mialo by polegac to udowadnianie cieżkości, swoja droga stargard to w sumie sypialnia szczecina i predzej czy puzniej jedno miasto pochlonie drugie, a przy obecnych tendencjach ciezko powiedziez zeby to stargard polknol szczecin, puki ta ich zabawa nie bedzie sie wiazala z jakimis kosztami dla stargardu to czemu nie :D
    ;) (83.25.20...) 24-11-2004 00:41
    39.
            Ad.4 - Adasiowi K. w pierwszej kolejności za całokształt. Pozostali widoczni na zdjęciu także mają w tym swój skromny udział. Kto jednak będzie pamiętał o tym idąc do urn wybarczych?
    obserwator (81.190.34...) 24-11-2004 07:49
    40.
            Jak zwykle "święte oburzenie"prowincji.A może pomyśleć jak wykozystać lepsze połączenie ze Szczecinem żeby się MIESZKAŃCOM Stargardu żyło lepiej.Bo ,że Szczecin zacznie ciążyć do Stargardu to marzenie ściętej głowy.Na razie to Stargard się wyludnił. Z takim myśleniem i działaniem jak dotychczas będzie coraz gorzej.O sposobie myśleni świadczy zaproponowana poniżej debata o systemie podatkowym.Nie rozumiem -czy nie ma tematów bliskich mieszkańcom i ich codziennemu życiu,czy nie ma w mieście problemów którymi się warto zająć.A po co ,lepiej dyskutować o ABSTRAKCJI.To troche trąci interesownością.
    T.M. (213.136.234...) 24-11-2004 12:05
    41.
            T.M.
       
        Popieram w calej rozciaglosci!!!
       
        Ja tez mowie wprost o zasciankowosci i maluczkosci Stargardu. Nie dzieje sie w Stargardzie dobrze w zadnym kierunku. Nie poprawi sie nic niestety bo:
        -nie ma odpowiednich ludzi ani (prawdziwej) checi poprawy - nazwalbym to marazmem. To widac po tym forum, o czym ostatnio pisalem - same pyskowki i wyzwiska, klotnie i ciagle boje. Stargardzianie to ludzie przewaznie zyjacy w cieniu Szczecina a przy tym bardzo zawistni;
        -nie ma bliskiego osrodka, ktory moglby Stargard "wyniesc" - Szczecin sam jest biedny i zacofany (gospodarczo, kulturalnie czy nawet oswiatowo);
        -obecna wladza jest mierna/mizerna (zadnych inwestycji, same hiermarkety, zero walki z bezrobociem, porazka w pomocy stargardziemu sportowi, ludzie pokroju "syna boga");
        -nie potrafimy wykorzystac bliskosci Niemiec i wejscia do UE;
       
        Natomiast Krzysztof Rytwinski chce zmieniac system podatkowy w kraju gdzie rzadzi sitwa i "uklad". Jest to nie tylko nierealne, bezsensowne ale rowniez interesowne - w wykonaniu tego czlowieka. Po pierwsze zyskac aprobate spoleczenstwa jako opcja/stowarzysznie nie zwiazane stricte z polityka, dyskutowac jak poprawic system podatkowy aby zyc w raju podatkowym (nie musze chyba przywolywac tu hasla populizmu). Po drugie przeksztacic stowarzysznie w partie. Po trzecie przejac wladze. Po czwarte zapomniec o pieknych haslach z "publicznej debaty". Po piate czerpac zyski z rzadzenia..........
    jołmen (83.31.41...) 24-11-2004 12:32
    42.
            STARGARD ZAWSZE BYL STARGARDEM A NIE JAKIMS TAM SZCZECINSKIM MOZE JAKIS WIEC :)
    ja (81.190.37...) 24-11-2004 12:42
    43.
            Typowo polska mentalność.Jeszcze nie odbyła się ani jedna debata,a ty już wyciągasz daleko idące wnioski.Mówisz o rzeczach,które twoim zdaniem będą następstwem naszych działań.Wróżka jesteś?Kasandra?Nie masz ochoty,nie przychodź,jeśli z góry wiesz co będzie.Ja liczę na to,że są ludzie,którzy mimo zniechęcenia,braku zaufania do polityków i polityki,wierzą,że wiele rzeczy złych można zmienić.Nasze działanie ma służyć właśnie temu celowi,aby zmobilizować społeczeństwo do uczestnictwa w życiu publicznym.Czy to coś złego?
    Krzysztof Rytwiński (80.51.242...) 24-11-2004 12:58
    44.
            Nic w tym zlego.
        Niech sie pan tak nie pieni - musi sie pan liczyc z krytyka jako przyszly polityk. Zycze powodzenia i konstruktywnych wnioskow z debaty - byc moze ktos w Ministerstwie Finansow, Radzie Polityki Pienieznej, Palacu Prezydenckim, Sejmie i Senacie zwroci na nie uwage i dojdzie do przekonania, ze... mozna lepiej.
        Tego panu i sobie zycze! Powodzenia.
       
        Co absolutnie nie zmienia mojej opinii o panu i Stargardzie.
    jołmen (83.31.41...) 24-11-2004 13:03
    45.
            Polepszenie komunikacji na trasie Stargard-Szczecin zawsze wyjdzie nam na dobre. I Szczecin doskonale o tym wie. Dlatego własnie budowana jest południowa obwodnica Stargardu, a nie trasa Stargard - Szczecin
    Przemysław Bielewicz (213.136.232...) 24-11-2004 14:44
    46.
            Panie K.R..-Proszę o używanuie słów adekwatnie do ich znaczenia i sytuacji.Polska mentalność-w wielkim skrócie- to negownie wszystkiemu i wszystkim.A ja nie neguję wszystkim i wszystkiemu ,łączę tylko nazwę przyszłego stowarzyszenia cyt.Na rzecz rozwoju regionalnego -TYLKO STARGARD, z tematyką debaty.Proszę przeczytać co napiszałem i czy te uwagi nie są bliższe meritum nazwy.Dlatego uważam że taka działalność trąci interesownością i brakiem pomysłów na bierzącą merytoryczną działalność.Ale możn apo staremu jak prawdziwe chłopy-"może byśmy COŚ zasiali"Ostatnio peło tych wspomnień w TY.
    T.M. (213.136.234...) 24-11-2004 15:15
    47.
            Jestem wolniej myślący, dlatego proszę napiszcie, jaką trasą będzie jeździł ten szybki tramwaj.
       
        Czy zostanie wybudowana nowa trasa, ( co jest bardzo trudne i kosztowne tak z ekonomicznego , jak i ekologicznego punktu widzenia). Po drodze jest Puszcza Goleniowska.
       
        A swoją drogą, to dlaczego nie przyłączyć Szczecina..............
       
    Rysiek (81.190.35...) 24-11-2004 15:21
    48.
            Kolejna "konstruktywna" krytyka czegoś,co nie miało jeszcze miejsca.A tak na marginesie,to temat debaty nie wziął się z braku pomysłu i tematów na debatę o charakterze lokalnym.Stanowi integralną część debat o tej tematyce,które organizuje ponad 30 stowarzyszeń i organizacji pozarządowych na terenie całego kraju.
    Krzysztof Rytwiński (80.51.242...) 24-11-2004 15:34
    49.
            "Ze wschodu na zachód szybki tramwaj połączyłby Kijewo z os. Zawadzkiego, z północy na południe szyny biegłyby z Warszewa do ul. Potulickiej."
       
        Wszystko zatem w obrebie miasta Szczecina. Nikt nie mowil o polaczeniu Szczecina ze Stargardem w aspekcie tego projektu.
    jołmen (83.31.41...) 24-11-2004 15:35
    50.
            I czego się burzycie ,stargard szczec nie jest żadną metropolią , nigdy nią nie był i nie będzie więc może troche pokory !!! Jeśli doszłoby do budowy takiego lini to tylko się cieszyć bo wzrósłby prestiż nie tylko samego Szczecina ale także regionu w którym przecież mieszkacie. Czyż nie ??? Pozatym ułatwi to komunikacje nie tylko mieszkańcom Szczecina ale i wielu z was bo przecież ponarzekać to wy potraficie ale jak jest dobrze płatna praca w Szczecinie to szybciutko tam pędzicie . A może chodzi o jakieś kompleksy ? w stargardzie łatwiej zabłysnąć na jakimś miernym forum a w dużym mieście jakim jest Szczecin byłoby o to trudno , kto by was czytał i komentował ?
    ANDREAS (83.16.234...) 24-11-2004 15:40
    51.
            Znalazlby sie jakis andreas.
       
        (mowi sie i pisze: "takiej linii")
    jołmen (83.31.41...) 24-11-2004 15:45
    52.
            tu nie chodzi o łączenie szczecina ze Stargardem tylko o to że dzięki Stargardowi w szczecinie ma być lepiej(będą mieli kase od UE na szybki tramwaj bo mają niecałe 400 tyś. ludzi a brakuje im 100 tyś. do szans na otrzymanie dotacji), ja proponuje wspólpracę a nie to że my pomagamy szczecinowi za nic, ponadto, mówicie o sypialni stargardzkiej, że nic tu sie nie inwestuje, BAcker niedługo zbuduje zaklad produkcyjny, wiem to jeszcze za mało ale coś, zaczyna sie coś dziać a nie spadamy na psy, im wiecej takich zakladow powstanie tym bardziej nie bedziemy potrzebowac szczecina, sypialnią są Gryfino, Goleniów itp. ale nie Stargard, my jeszcze mamy szanse obronić się przed byciem sypialnią, Stargard ma własne cechy charakteru, ma własne władze inne niż szczecin, a szczecin sie nie wyludnia? jeszcze niedawno bylo tam 418 tyś ludzi, dzis nie ma nawet 400 tyś
    Drops (217.97.52...) 24-11-2004 15:49
    53.
            jakby ten tramwaj jeździł szybko ze Stargardu do Szczecina to ja chcę ;p
    /t (80.55.152...) 24-11-2004 15:51
    54.
            niech wezma pieniadze zobaczymy czy beda te tramwaje bo kaza dotacja idzie najpierw przez magiel:)
    ja (193.219.28...) 24-11-2004 15:56
    55.
            Panie Bielewicz, gdzie pan widział budowaną obwodnicę Stargardu?? Bo odkąd jestem w tą sprawę zaangażowany to powiem panu,że nawet nie ma planów, projektów, ani niczego odnośnie jej budowy.Kiedyś tylko pokazano koncepcję, a to jest nic!! A że na jakimś tam planie ktoś sobie dorysował dwie kreski to też nic!! Powiem lepiej, nie ma tez projektu ostatecznego jak poprowadzić drugi etap drogi nr 10 od Motańca dalej do Zieleniewa. Co dopiero etap III !! Wszyscy ważni Szczecińscy włodarze mieszkają najdalej w Motańcu i Niedziwiedziu, wiec po co dalej budować!! Wszystkie piękne gesty i wizualizacje to zaciemnianie i zamazywanie oczu Stargardzianom!! W Szczecinie maja w dupie inne miasta naszego województwa, bo jak niedawno słyszałem zachodniopomorskie to. Szczecin!! Cała pula pieniędzy idzie na tę studnię bez dna!! Stargard jak najszybciej musi się wyodrębnić i niech nasze władze zainteresują tą sprawą organy centralne. Nie mieszkam w Szczecinie i nie interesuje mine to,ze oni musze sobie cos tam wybudować, ze szpital w Szczecinie musi byc a tu niekoniecznie itp itd!! Trzeba się za to wziaść i im będzie głośniej tym lepiej!! Może dobrze zaczać od odrzucenia przymiotnika szczeciński!!
    Skiba (82.160.5...) 24-11-2004 16:00
    56.
            Jołmen to zwykła literówka ( każdemu może się pomylić przycisk na klawiaturze )A tą wypowiedzią tylko potwierdziłeś swą małomiasteczkowość i buractwo . Nie widzę w tych wypowiedziach żadnych prawdziwych , merytorycznych argumentów na to że stargard szczec powinien pełnić ważniejszą role w regionie !!!Dla mnie stargard powinien pozostać jak najbardziej Szczeciński.
    ANDREAS (83.16.234...) 24-11-2004 16:49
    57.
            Wypowiedzia nr 18 czy nr 22 udowodnilem swoja malomiasteczkowosc i buractwo? Bo najwyrazniej pijesz do wypowiedzi 22, ktorej autorem niestety nie jestem. Poczytaj, pomysl, napisz...
    jołmen (83.31.41...) 24-11-2004 17:28
    58.
            CYT.Krzysztof Rytwiński -Kolejna "konstruktywna" krytyka - młody człowiek a język ze starej epoki.Tak trudno się oderwać?A merytorycznie to tylko potwierdzenie faktu że sami nie mamy pomysłu.Na tym kończe odbijanie SŁÓW bo z tego nic nie wynika.
    T,M. (80.51.242...) 24-11-2004 17:32
    59.
            Debata? Niech się to tak nawet nazywa, zapowiada się już "bardzo ciekawie". Mówić będą na różne tamaty, najwięcej o zagadnieniach gdzie nie mają "zielonego" pojęcia. Najbardziej mnie zainteresował ten nius o "obwodnicy i jej wielopoziomowych skrzyżowaniach"
    obserwator (81.190.34...) 24-11-2004 18:24
    60.
            Powstawanie wielkich aglomeracji jest problemem. Przyczyny mogą tkwić w przeszłości, historycznie uzasadnione patrz Szczecin - Stargard czy Bydgoszcz - Toruń. Trójmiasto stanowi chyba tutaj chlubny wyjątek, ewenement w skali kraju, gdzie trzy miasta potrafią wspólnie funkcjonować i się rozwijać, zapewne nie bez problemów. Historia Stargardu i Szczecina wskazuje że były to ośrodki miejskie wzajemnie zwalczające się w przeszłości zarówno gospodarczo, politycznie i militarnie. Dziwi jednak fakt że ze zmianą ludności po 1945 roku te antagonizmy pozostały i są źródłem niekończących się konfliktów pomiędzy dwiema aglomeracjami. Może ten szybki tramwaj (zbudowany wspólnym wysiłkiem, kosztem i na równych prawach) faktycznie pomógłby mieszkańcom Stargardu dojechać do pracy w Szczecinie w miarę normalnym i przyzwoitym czasie. Uważam że zamiast negować każdą inicjatywę zarówno z jednej jak i drugiej strony, warto by najpierw porozmawiać.Licząc na inicjatywę władz Stargardu możemy się nie doczekać chwili, kiedy powstanie faktycznie jakiś obiekt za pieniądze UE. Pewnie nie znają j. angielskiego albo nie potrafią wypełnić skomplikowanych formularzy lub nie mają pomysłu. W myśl starego przysłowia "Zgoda buduje, niezgoda rujnuje".
    Zyga (81.190.37...) 24-11-2004 19:21
    61.
            NIEMA TAKIEJ OPCJI ZEBY SZCZECIN ZABRAŁ NAM STARGARD !!!!!!!!!!!!!!!!! TRZEBA WALCZYĆ :D
    Mr.PablO (83.16.234...) 24-11-2004 19:41
    62.
            A ja jestem za powstanie powiedzmy coś na kształt trójmiasta, czy siedmiogrodu z zapewnioną idealną komunikacją, czyli SKM itp itd... Ale czy ze Szczeciniokami da się dogadać?? To zapyziałe gówna z małej zapyziałej wioski z ambicjami metropolii, nawet metra im się zachciało, hahahaahaha
        Jesli chcą swojego rozwoju, to widzę kierunek w spółpracy, nie w niszczeniu, ale czy do tych łbów buraczanych cos dojdzie?? Podobno jaki reprezentant miasta takie i jego społeczeństwo
    Al (82.160.5...) 24-11-2004 22:21
    63.
            Ten pomysł również i mi się podoba. To wspaniały pomysł, szybka komunikacja i bawię się na Andrzejkach w Zamkowej. Eeeeech!
    obserwator (81.190.34...) 24-11-2004 22:28
    64.
            Miałem się nie wypowiadać na ten temat, bo czuję się jeszcze trochę szczecinianinem :-))...ale napisano tu tyle bzdur, że nie mogę nie wtrącić swoich trzech groszy.
       
        "Szybki tramwaj" to inwestycja, o której się mówiło od ponad dwudziestu lat. Niestety nawet na przeprawę przez Odrę nie mozna było wydębić pieniędzy a co dopiero na tramwaj. Jak budowano Most Nowocłowy przygotowano nitkę właśnie w celu przyszłej linii "szybkiego tramwaju". Tyle o historii...
       
        Jest jasne, że inwestycja ma rozwiązać problemy komunikacyjne Szczecina a nie Gryfina, Goleniowa, czy Stargardu. Powtarzam: w żaden sposób nie poprawi to komunikacji na linii Stargard - Szczecin. Czy jest potrzebna? Moim zdaniem tak, choć z pewnością nie jest najpilniejszą potrzebą. Czy zostanie zrealizowana?? NIE!! To kolejny miraż spółki Ptak-Czesny-Jurczyk, owego triumwiratu chamstwa, pazerności i arogancji.
       
        Chciałbym jeszcze nawiązać do postów 7 i 8 panów jołmena i T.M.. Sory, ale staracie się być chyba złośliwi a wychodzi z tego dość żałosna w wydźwięku bezsilność. Otóż:
        - jeżeli uważasz, ze debata o podatkach to ABSTRAKCJA, to albo jesteś na tyle młody, że nie widziałeś jeszcze swojego odcinka wypłaty albo tak ograniczony, że nie potrafisz go przeczytać. To jedna z tych rzeczy, które będą Ci towarzyszyć przez całe dorosłe życie bez względu na to, która opcja polityczna będzie rządzić. Ale Ty, w swojej trosce o sprawy lokalne uważasz, że mieszkańcy małego Stargardu nie mają nic do powiedzenia na temat podatków. Otóż się mylisz. Wystarczy pogrzebać w necie by odnaleźć stronę debat i zobaczyć o co chodzi. Ale po co skoro wie się wszystko??
        - jołmen, nie masz prawa krytykować innych i zżymać się, że: "same pyskowki i wyzwiska, klotnie i ciagle boje" skoro sam dajesz takie popisy jak w poście nr4 tematu o debatach. Własciwie każdy moze napisać, ze kojarzysz się komuś negatywnie i bez obrazy ale wyglądasz jak cwaniak. Zgodzę się tu z panem Bielewiczem, że każdy jest mądry pod nickiem a gdy tylko ktoś się "ujawni" zaraz znajdzie się jakiś ukryty za nickiem tchórz i wyzywa. Sądziłem, że stać Cię na więcej.
       
        Na koniec: gdyby Szczecinowi zależało na poprawieniu komunikacji ze Stargardem i innymi miastami, które "ciążą" za włosy by ciągnęli Marszałka województwa by dotował linie kolejowe. Tymczasem je likwidują: ergo - mają nas gdzieś.
    E.T. (83.25.38...) 24-11-2004 23:32
    65.
            wspólpraca na równych prawach tak, dla dobra obu miast tak, ale szczecin na to nie pojdzie bo bedzie chcial jak najwiecej dobra ze wspolpracy dla siebie, prawdą jest co pisze Skiba, szczecin nic nie widzi poza czubkiem swego nosa i wyzyskuje innych dla swojego dobra, nie wiem jak wy ale ja nie chce aby Stargard byl wyzyskiwany przez Szczecin
    Drops (217.97.52...) 24-11-2004 23:36
    66.
            ad.9 A o co chodzi"?
    rastuch (81.190.37...) 25-11-2004 04:15
    67.
            Skiba
        Jest wyznaczona lokalizacja południowej obwodnicy miasta. Tereny pod nia są juz zabezpieczone przez gminy. Jeżeli bedzie budowana jakakolwiek droga, to niestety, wyznaczona trasą.
       
        A czym może się skończyć dla nas wybudowanie tej trasy? Prosze poczytać jak w USA rozwijały sie miasta którym w latach 60-tych zbudowano takie obwodnice.
       
       
       
    Przemysław Bielewicz (213.136.232...) 25-11-2004 08:52
    68.
            P.B.-Proszę powiedzieć jak rozwija się Stargard bez zadnej obwodnicy.
    T.M. (213.136.234...) 25-11-2004 11:07
    69.
            Panie Przemku!!
        Tak, powiedzmy, że te tereny są zabezpieczone. Bo są. Ale to wszystko, nic więcej. A słusznie pan napisał "jezeli będzie". Powiem panu i pozostałym forumowiczom tak dla ciekawości, że pomimo zabezpieczenia terenów na północ od kobylanki, morzyczyna i in. wiosek to jeszcze nie wiadomo jak droga przebiegnie. Dlaczego?? Bo dają o sobie znać natura, pieniadze, układy polityczne itp. Teraz drogowcy staneli nad poważnym problemem, tam gdzie droga ma odbijać na północ od istniejącej, własnie tam, gdzie kończy się nowowybudowany odcinek, jest takie bagno, że nie wiadomo co z nim zrobić, to znaczy potężne torfowiska, które ciągną się na dużym odcinku. Domek na tym postawić można, drogę o takiej nośności NIE!! Palowanie na wiele nie pomoże, droga przetrwa conajwyżej 20 lat. Poprostu wygląda to tak, jakby łyżka położona w kisielu- utonie!! I teraz jest poważny dylemat, co zrobić!! Osuszać, wymieniać grunt do 20-30 metrów?? To kosmiczna suma. Lepiej zmienić przebieg, tylko jak. To samo się tyczy przebiegu kołó nadmiedwiańskich wiosek- bliżej domów, bliżej kolei?? No cóż,POLSKA TO DZIWNY KRAJ!!
    Skiba (82.160.5...) 25-11-2004 11:15
    70.
            T.M.
       
        Kilkakrotnie już pisałem o zagrożeniu jakie niesie za sobą wokółmiejska obwodnica, szczególnie taka, której trasa położona jest nie na terenach miasta, ale okolicznych gmin. Kiedy w USA wiele miast podobnej wielkości co Stargard (większych i mniejszych też) w latach boomu gospodarczego fundowały sobie omijające miasto obwodnice, wszyscy się cieszyli. Po 50 prawie latach pojawiły się w USA opracowania o efektach. Okazało się, że w wielu przypadkach obwodnice doprowadziły do zastoju tych miast. Najpierw w okolice obwodnic przenosił się z terenu miasta stacje benzynowe i usługi świadczone kierowcom. W ślad za nimi przemieszczały się również lokalizacje zakładów produkcyjnych (bo łatwiejszy transport) i inne. Okazało się, że wiele miast po prostu "przesuneło się" w pobliże obwodnicy. W przypadku Stargardu oznaczać to będzie powstanie nowych ośrodków w okolicznych gminach kosztem Stargardu.
        Może jestem czarnowidzem, ale obawiam się tego scenariusza. Jedyną obroną naszego miasta przed ewentualną marginalizacją jest budowanie własnymi środkami obwodnicy północnej, której trasa w całości leży na terenach miasta. Wtedy Stargard nic na tym nie straci. Początkiem takiego myślenia jest odnoga od ronda przy Tesco w strone PEC. Szkoda tylko, że nie zrobiono jest kilkanaście lat wczesniej, zamiast poszerzania Szczecińskiej.
       
        Skiba
        Nie obawiaj się. Pogadaj z jakimkolwiek absolwentem politechniki po drogownictwie. Powie ci, że dziś istnieją już technologie pozwalające budować trasy szybkiego ruchu nawet na takim niesprzyjającym gruncie. Po prostu ludzka pomysłowośc nie zna granic.
    Przemysław Bielewicz (213.136.232...) 25-11-2004 12:06
    71.
            Hahahaha, panie Przemku, to mnie pan rozśmieszyłeś, z tym absolwentem po budowie dróg na Politechnice. Nie będę tłumaczył dokładnie czemu, ale aż koledzy z biura się śmieją. Nie owijajmy w bawełnę, co do technologii to istnieja takie,ze buduje się sztuczne wyspy, a na nich lotniska, czy także przeprawy przez cieśniny morskie, ale niestety nie u nas!! A dlaczego, bo powie pan,ze nie ma cieśnin i tyle ziemi wiec po co lotnisko na bałtyku... ale chodzi o taką jedną rzecz o której wszyscy zapominają- PIENIĄDZE!! Nikt panu nie wyłoży niewiadomo jakich pieniędzy na inwestycje, a tymbardziej nie samo Państwo!! Dla nich projekty za drogie poprostu się zamyka i tyle. Podam panu przykład autostrady A2, gdzie miałem okazje poznac cały proces jej budowania od kuchni. na odcinku N. Tomyśl -Poznań przecinała, jezioro, właściwie powstała grobla, i tym samym są teraz dwa jeziorka. Wbito tam naprawde tysiace pali. Dodam,ze autostrada powstaje z prywatnych pieniędzy pana doktora K. Po 20 latach ma zostać przekazana nieodpłatnie skarbowi państwa. Na razie nikt praktycznie nią nie jeździ, bo przejazd nią to kolosalne sumy. Ale cóż... Nawieszchnia i podbudowa zaprojektowana jest tak,ze ma przetrwać dokładnie 20 lat. Potem na rzecz państwa przechodzi szmelc, który by spełniał swoje zadanie, musi byc od podstaw odbudowany. No lae bedzie autostrada państwowa- tylko tyle,ze to tak, jak dałbym panu zajechaną "syrenkę", bez kół a jedyne co by pan mógl sobie z nią zrobić, to zezłomować. No ale to kosztuje, wiec pewno by leżała panu i służyła jako kurnik. Taka też będzie sytuacja z tą autostradą po 20 latach,bedzie drogą,po której nie będą mogły poruszac się cieżkie samochody. Wracajac do naszej drogi, czy opłacalna jest wymiana całości zalegającego pod spodem torfu,na głebokości 20 m, o pochyleniach skarp 1:1,5 na długości kilku kilometrów?? Czy opłacalne jest wbicie stosu pali min 20 metrowych?? NIE!! Lepiej ominąc ten teren, tylko dlaczego nie zbadano gruntu szczegółowo przed wytaczaniem trasy?? Więc Proszę nie mówić mi o ludzkiej pomysłowości, bo ona w tym przypadku, w parze z finansami nie idzie. Jedynym stratnym jesteśmy my, podatnicy
    Skiba (82.160.5...) 25-11-2004 13:08
    72.
            Ja bym powiedział tak, współpraca ze Szczecinem na równych prawach i na równych zyskach, bez zagrażania niezależności obu miast, już też kiedyś mówiliśmy że większość mieszkańców pracuje i tak w Stargardzie, jesli będzie przybywało inwestorów to ta liczba będzie się zwiększać, jesli będzie jakims ludziom zależało na zbliżeniu ze szczecinem na jego prawach to dopiero wtedy będziemy sie stawać jego sypialnią, na razie oddalamy się od szczecina dzieki kolejnym inwestycjom, oby ich było jak najwięcej
    Mieszkaniec (83.16.234...) 25-11-2004 14:00
    73.
            Panie P.B. dziękuję za merytoryczną wypowiedż ale pytanie brzmiało -jak rozwija się Stargard bez zadnej obwodnicy.Co prawda Mieszkaniec pisze że są nowe inwestycje i będą następne.Ale ja w to po prostu nie wierzę.Nie widzę w Stargardzie ludzi którzy by dla miasta i jego mieszkańców chcieli merytorycznie ciężko pracować.
    T.M. (213.136.234...) 25-11-2004 14:21
    74.
            ale T.M. , zwracanie sie do innych po pomoc a juz szczególnie zwracanie sie o to do Szczecina bedzie oznaczalo ze jestesmy słabi, że jestesmy tchórze które nie potrafią zając się samemu tylko idą do mamusi po pomoc i sami sobie nie potrafimy poradzić, Szczecin sam sobie nie radzi a co dopiero miałby pomóc nam, my w szczecinie bedziemy pomagac i pracowac tylko dla szczecina a nasze miasto wtedy upadnie, teraz Stargard ma szanse sie podnieść i nie marnujmy tego, mysle ze jeden Backer moze pociągnąć następnych inwestorów
    Mieszkaniec (83.16.234...) 25-11-2004 17:55
    75.
            E.T.,
        "jeżeli uważasz, ze debata o podatkach to ABSTRAKCJA, to albo jesteś na tyle młody, że nie widziałeś jeszcze swojego odcinka wypłaty albo tak ograniczony, że nie potrafisz go przeczytać"
        Nie mnie, nie tobie, nie nam decydowac o podatkach. Niech juz lepiej Balcerowicz sie tym zajmie - przynajmniej ma doswiadczenie (lepsze lub gorsze ale ma). Wy jako "ostatni konsument", jako podatnik, jako platnik nigdy nie bedziecie obiektywni - zawsze bedzie wam za malo albo za duzo. Nie potraficie zrozumiec, ze nigdy nie bedziemy mieli realnego wplywu na wysokosc podatku liniowego albo stawki podatku od towarow i uslug? Ja na prawde bym chcial jak najlepiej (dla siebie ale i dla was) i mysle ze niektorzy rzadzacy takze. Ostatni pozytywny symptom jest taki, ze prawdopodobnie nie wzrosna stawki na ZUS. Generalizujac - niech kazdy zajmie sie swoim! Nauczyciel - wychowaniem mlodziezy a minister wlasciwy d/s finansow - finansami publicznymi. Ot i moja wizja:)
       
        Oraz E.T. bardzo cie prosze nie pisz o ujawnianiu sie skoro sam piszesz jako... E.T.
       
        "same pyskowki i wyzwiska, klotnie i ciagle boje" w moim poscie nr 4 z tematu o debacie? Lepiej poczytaj moje posty do niejakiego Lewaka w temacie o peczaku i dochnalu albo swoje w temacie o nieszczesliwym wypadku - to sa dopiero pyskowki i wyzwiska! Nie staraj sie byc madrzejszy niz jestes, nie staraj sie byc grzeczniejszy niz jestes;)))
       
        Chałupy welcome to...
    jołmen (83.31.9...) 25-11-2004 18:55
    76.
            Moim zdaniem nic nam po polączeniu Slonecznego z centrum, więc stawianie nas w gronie beneficjentów jest co najmniej przesadzone!
       
        Jeśli rzeczywiście komuś zależy na poprawie komunikacji między naszymi miastami to niech wypuści nowe pociągi albo autobusy szynowe na trasę Stargard - Szczecin a nie tylko ciąglę cięcie polączeń na trasie która bez wątpienia zarabia na siebie!!
       
        Prawda jest taka, że Szczecin nam wiecej przyszkadza niż pomaga, a zwraca się w naszą stronę tylko gdy sam potrzebuje pomocy....
       
        Ja tego nie popieram!
    Opiniotwórczy (82.74.248...) 25-11-2004 19:28
    77.
            
        NIE RZUCIM ZIEMI, SKĄD NASZ RÓD...
       
        a w ogóle to wszyscy wiedzą, że Szczecin to są tylko przedmieścia Stargardu, a Stargard się rozwija i niedługo dojdzie Poznania (który ciąży ku Stargardowi)
    imperator (81.190.33...) 25-11-2004 20:09
    78.
            Mieszkaniec-Proszę pokaż w którym miejscu piszę o zwracaniu się o pomoc do kogokolwiek.Ten typ myslenia trąci mi znaną i powszechnie stosowaną zasadą w kręgach WŁADZY -Kto nie znami to przeciwko nam.Ta zasada przeniosła się z minionej epoki i trwa do dzisiaj.Takie myślenie powoduje że nie ma miejsca na MERYTORYCZNĄ DYSKUSJĘ i DZIAŁANIE .Proszę o uważne czytanie treści postów.Nie chcę się powtarzać.
    T.M. (80.51.242...) 25-11-2004 21:46
    79.
            T.M., jesli napisales ze "Nie widzę w Stargardzie ludzi którzy by dla miasta i jego mieszkańców chcieli merytorycznie ciężko pracować" to zrozumiałem że widzisz ich gdzie indziej, fakt ze wtedy zbyt połączyłem to z pomocą ale to hipnoza, próbowalem czytac w Twoich myślach;)
       
    Mieszkaniec (83.16.234...) 25-11-2004 22:17
    80.
            jołmen,
       
        tylko trochę Cię do porządku przywołałem :-))) Oczywiście, że lubię popyskować ale nie utyskuję nad tym a Ty tak. Sam piszę pod nickiem ale atakuję bezczelnie tylko ludzi ukrywających się pod nickiem. To jest fair moim zdaniem, gdyż jako anonimowy mogę być z Tobą na ty, jeśli podpiszesz się nazwiskiem to jesteś dla mnie Pan jołmen. No i rozczaruję Cię ale większość moich adwersarzy na forum znam osobiście i nie przeszkadza nam to wypowiadać się dość ostro.
       
        Pozdrawiam. I dziękuję za pouczające słowa.
    E.T. (83.25.35...) 25-11-2004 22:25
    81.
            A i ja dziekuje Panie E.T.
       
        Przywolanie do porzadku przyjalem!;)
    jołmen (83.31.9...) 26-11-2004 00:16
    82.
            Al
        Inwestycje przemysłowe na terenie byłego lotniska wł€żmy między bajki. Ze względu na koszt uzbrojenia o wiele atrakcyjniejsze są działki położone przy ewentualnej północnej obwodnicy Stargardu. I zwróć uwagę, że obwodnica północna leży na terenach miasta, a południowa praktycznie nie. Bo teren na którym przechodzi ona przez miejskie tereny jest tak mały, że zmieszczą się tam tylko rozjazdy.
    Przemysław Bielewicz (213.136.232...) 29-11-2004 09:39
    83.
            mam wyjście, przyłączmy do miasta wszystkie tereny na których będzie biegła południowa obwodnica, te tereny naprawdę nie są daleko od obecnych granic Stargardu więc można by je przyłączyć, oby tylko zainteresowane miejscowości były za przyłączeniem
    Mieszkaniec (83.16.234...) 29-11-2004 19:48
    84.
            Al. Masz rację, że większość obwodnicy idzie przez teren gminy Stargard. Widzę że wiesz, iż gmina Stargard, to inny podmiot niż gmina-miasto Stargard. Obejrzyj sobie mapę Stargardu i zobaczysz, że obwodnica przecina miejskie tereny w najwęższym miejscu między oś. Pyrzyckim a cukrownią Kluczewo. Reszta terenów jest poza zasięgiem miasta. Czyli na obwodnicy zyska (tereny kupowane przez inwestorów pod interesy obsługujace kierowców) gmina Stargard a nie miasto Stargard.
        A plan ładowania tirów na platformy kolejowe był tylko w marzeniach, kiedy sejm przez pewien czas zajmował sie projektem ustawy o zakazie ruchu tirów przez nasz kraj, zmuszając je do transportu koleją. Plan upadł, wprowadzono tylko ograniczenia czasowe i zależność (latem) od temperatury).
       
        Mieszkaniec.
        Naprawdę uważasz, że jakikolwiek wójt zgodzi się na taki interes z przyłączeniem do Stargardu (w domyśle, zrezygnuje ze stanowiska)? Zresztą o tym i tak musi zdecydować Rada Ministrów. To byłaby zmiana granic gmin. To, ze zaraz za granicą Stargardu zaczyna się inna miejscowośc nie oznacza, że te tereny są podległe pod naszą jurysdykcję. To już inna gmina.
    Przemysław Bielewicz (213.136.232...) 30-11-2004 08:33
    85.
            Panie Przemku, ale wydaje mi się, że te obie gminy doskonale współpracują. Gdzie jest siedziba tej drugiej gminy?? Myślę,ze i tak pracę na tych terenach w dużej mierze znalazło by wielu mieszkańców miasta. Co do podatków za grunt i od powieszchni, to naszemu miastu i tak już dużo spływa, bo ceny same miasto proponuje przesadne (swoją drogą, gdyby cena ziemi w Stargardzie była by ciut niższa,to doskonale by zachęcała inwestorów, a także zwykłych mieszkańców do budowania się na terenie miasta, a nie po okolicznych wioskach- miasto samo z siebie nie daje warunków do rozrostu miasta, samo sie blokuje!!), a tamtej gminie też by się przydało, bo mało tam inwestycji, mieli by na taki luksus, jak podprowadzenie gazu do kilku wiosek. A że Trzeba zauważyć, ze inwestycje raczej jak są to w okolicach wezłów, to tez nam skapnie własnie przy Broniewskiego i okolicach wezła "SPOKOJNA"!!
    Al (82.160.5...) 30-11-2004 10:20
    86.
            to byłyby dopiero wielkomiejskie budowle w Stargardzie te węzły, miasto w rejonach węzłów wyglądałoby jak Warszawa:)
    Mieszkaniec (83.16.234...) 30-11-2004 13:45
    87.
            Hahaha, Mieszkaniec, niekoniecznie... Jezeli mówimy o węzłach na trasie łazienkowskiej, czy siekierkowskiej, to tak, ale z regóły przy węzłach powstają Stacje paliw, MOP-y, czyli Miejsca Obsługi Podróżnych, Motele, Fast Food'y oraz Hipermarkety. Czasem (żadko) powstaje cos na styl miejsca składowego i to wszystko. Najpełniejszy przykład tego co mówie, można zobaczyć na Autostradzie pod Poznaniem, lub pod Wrocławiem, wyjazd na Dzierżoniów.
    Al (82.160.5...) 30-11-2004 14:32
    88.
            Al.
        Sprawa kto ze stargardczan gdzie by pracował jest wtórna. Chodzi o korzyści płynące właśnie z podatku od gruntu i nieruchomości. Niezaleznie od tego jak dobra jest współpraca pomiędzy oba stargardzkimi gminami, wpływy jednak nie bedą w kasie miejskiej tylko gminnej! I o to chodzi. Mnie interesuje interes miasta a nie gminy.
    Przemysław Bielewicz (213.136.232...) 01-12-2004 09:48
    89.
            A czy nasze miasto nie zwalnia z platności tego podatku inwestorów inwestujących w praku przemyslowym??
    Opiniotwórczy (82.74.248...) 02-12-2004 10:58
    Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
    Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
       Polecane przez INFO
    baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
    Copyright © Regionalny Informator Internetowy
    info..pl M. Cywka
    Robotnicza 9b
    73-110 Stargard
    tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
    e-mail: info.wiadomosci@gmail.com