logofacebook.jpg
Witaj
18.191.236.174
grafika_zmienna/banery/baner_153_1714222076.png

Miasto i powiat wspólnie zawalczą, by nie zamykać obu wiaduktów jednocześnie

Rafał Zając, prezydent miasta i Iwona Wiśniewska, starosta na dzisiejszej konferencji prasowej.

1637676535.JPG
Ilość wyświetleń: 1235
Miasto i powiat wypracowały wspólne stanowisko w sprawie przebudowy wiaduktów w Stargardzie. Jutro mają nad nim głosować radni powiatu, a w przyszłym tygodniu - miejscy. 


   Stanowisko w sprawie poważnych utrudnień w ruchu drogowym i pieszym w związku z przedłużającą się realizacją inwestycji „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.

   Rada Miejska w Stargardzie wyraża głębokie zaniepokojenie dużymi trudnościami komunikacyjnymi w Stargardzie, i w konsekwencji w Powiecie Stargardzkim, które są spowodowane przedłużającą się realizacją inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pn. „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”. Trwająca od wielu miesięcy sytuacja stwarza realne zagrożenie bezpieczeństwa zdrowia i życia lokalnej społeczności. Prowadzi również do poważnych trudności 
w codziennym funkcjonowaniu mieszkańców.

   Od samego początku byliśmy orędownikami realizacji projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Rozpoczęcie prac na linii kolejowej E59 przyjęliśmy z zadowoleniem i nadzieją na ich realizację na podstawie harmonogramu prezentowanego powszechnie. Zaplanowane wymiany torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a także budowa nowych peronów oraz przebudowa czterech wiaduktów w Stargardzie, umożliwią sprawny i bezpieczny ruch pociągów. Równie istotne jest, że inwestycja pozwoli kierowcom poruszać się po szerszych jezdniach, a piesi i rowerzyści zyskają bezpieczne ciągi komunikacyjne. Planowane podziemne przejście pod torami, łączące Zintegrowane Centrum Przesiadkowe z dworcem kolejowym, zapewni spójną komunikację pasażerów korzystających z różnych środków transportu: pociągów, busów i komunikacji miejskiej. Modernizacja wiaduktu na ul. Składowej pozwoli natomiast na budowę północnej obwodnicy Stargardu wyprowadzającej tranzyt poza miasto i znacząco poprawiającej jakość przemieszczania się. Samorząd miejski jest już w trakcie realizacji tego projektu. 

   Narastający niepokój budzą w nas wciąż przedłużające się prace. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informowała, że roboty na czterech wiaduktach potrwają 2 lata. Ten czas już upłynął, a my obserwujemy bardzo niskie zaawansowanie planowanych robót. Wynika z tego, że istnieje realne zagrożenie niezakończenia inwestycji przed upływem 2023 r. Kolejny harmonogram prac, który poznaliśmy, zakłada sfinalizowanie pierwszej fazy robót, czyli przebudowanie połówek każdego z wiaduktów do końca 2022 r. W praktyce oznacza to, że do czasu zrealizowania pełnego zakresu inwestycji na czterech obiektach, przez najbliższe lata mieszkańców w dalszym ciągu czekają poważne utrudnienia komunikacyjne. 



   
Raz jeszcze należy podkreślić, że przedkładane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. harmonogramy robót nie są realizowane w terminie. Jednocześnie Wykonawca wprowadza kolejne znaczne ograniczenia w ruchu drogowym. To np. zamknięcie przejazdu kolejowego w Grzędzicach, przy jednoczesnym braku komunikacji pod wiaduktem na ul. Składowej w Stargardzie. Również ta decyzja doprowadziła do dużych trudności drogowych, stwarzając ogromne problemy niemal wszystkim mieszkańcom miasta i powiatu. Dojazd do pracy i szkoły, a następnie powrót do domu wiąże się obecnie z wyjątkowo długim oczekiwaniem w kolejce samochodów. Kilometrowe korki blokujące dojazd służb ratowniczych i porządkowych do ludzi potrzebujących interwencji, zdenerwowani kierowcy, spóźnione autobusy miejskie, a w konsekwencji prawdziwa zapaść komunikacji publicznej – to codzienność w Stargardzie. Przekłada się ona już nie tylko na jakość przemieszczania się, ale może prowadzić do sytuacji zagrażających życiu i zdrowiu mieszkańców Stargardu i Powiatu Stargardzkiego. 

   W związku z powyższym wzywamy do pilnego podjęcia działań naprawczych. Konieczne jest wdrożenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. procedur umożliwiających dalszą realizację inwestycji, przy jednoczesnym zapewnieniu przejazdu przez miasto. Powyższe musi zapewniać prawidłowe działanie służb ratowniczych, transportu publicznego, ale także pozwolić mieszkańcom na racjonalne poruszanie się po terenie Stargardu i Powiatu Stargardzkiego. Możliwości w tym zakresie jest wiele. To m.in. wykonanie dodatkowego przejazdu w poziomie torów, prowadzenie robót z jednoczesnym utrzymaniem ruchu kołowego oraz nowe rozwiązania technologiczne przyspieszające prace, którymi dysponuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Brak takiej interwencji będzie skutkować dalszym chaosem komunikacyjnym i pogłębiającym się stanem zagrożenia bezpieczeństwa całej społeczności miasta 
i powiatu.

   Mając na uwadze wszystkie wyżej opisane aspekty, bez wprowadzenia alternatyw dla ruchu mieszkańców, oba samorządy nie mogą wyrazić zgody na równoczesne zamknięcie więcej niż jednego wiaduktu kolejowego w Stargardzie.

   Jeśli rada miejska i powiatowa powyższe stanowisko przyjmą, zostanie ono przesłane do dyrekcji PKP PLK, które prowadzi przebudowę linii kolejowej Szczecin - Poznań, w tym stargardzkich wiaduktów, oraz do Ministerstwa Infrastruktury. 

   Fragment transmisji na żywo z dzisiejszej konferencji: 


 
WM - 23-11-2021


Artykuły powiązane:
  • Podsumowali 2022 r. i nakreślili plany na przyszłość - spotkanie noworoczne w ZS1 (22-01-2023)

  • Powiat bardziej gospodarny niż Miasto? (15-11-2018)

  • Dobro powiatu czy ukryta kampania? (31-03-2017)

  • Spotkanie noworoczne 2012 (20-01-2012)

  • Wszystkie drogi nasze są (31-08-2011)

  • Reklama
    1.
            Teraz gadają żeby sobie reputacje poprawić, a co sami robią. Ulice sami zamykali mimo że remonty inne były. Teraz rondo zamkneli na Wyszka i autobusy ludzi nie dowożą na stacje. Ciągle sami jakieś opóźnienia to teraz żeby przykryć swoje to gadają. Dobrze że gadaja, ale niech najpierw powiedzą o tym co sami schrzanili już nie raz i do tej pory utrudniają mieszkańcom!
    Kazek (83.23.231...) 23-11-2021 15:17
    2.
            Jednym słowem jest burdel w mieście.
    Marysia (31.11.131...) 23-11-2021 16:59
    3.
            jest totalny burdel i bedzie takiego gospodarza wybraliscie to macie
    www (91.241.26...) 23-11-2021 17:07
    4.
            Jak Wyszka była zamknięta to miasto nic nie robiło, jak tylko otworzyli - co prawda na chwilę - to miasto zabrało się za sygnalizację świetlna i odwodnienie na Barnima. Ciekawe rozwiązanie.
    zatroskany (89.64.109...) 23-11-2021 17:29
    5.
            Mowa trawa, polityczny bełkot, plucie nam w twarz. Jeszcze za nasze pieniądze całe miasto słupkują, już nie ma gdzie parkować. Polskie biznesy padają. A tfu...zdrajcy, sprzedawczyki.
    KuWolności (83.23.171...) 23-11-2021 19:49
    6.
            Bo to Stargard... W Gdańsku jak był remont to robota szła jak burza. PKP miało ludzi i zachowane terminy! Powinny być przewidziane kary za nie dotrzymanie terminów!
    Krzych (176.221.121...) 23-11-2021 20:28
    7.
            Zasłona dymna, że włodarze coś robią z problemem. Obudzili się po dwóch latach cyrku... Brawo, pogratulować pomysłu i pory. Obecnie i tak nic nie wskóracie.
    Chirurg (37.47.155...) 23-11-2021 21:20
    8.
            Inwestycje po polsku, czyli praca na jedną zmianę przez 4 lata, zamiast na 3 zmiany w pół roku. Nie tylko w Stargardzie. Nikt nie bierze pod uwagę kosztów jakie ponoszą mieszkańcy: stracony czas, stracone paliwo, zwiększone zanieczyszczenie środowiska. Pora wejść na wyższy poziom, Panie i Panowie zarządzający.
    mister_grejtest (64.88.232...) 23-11-2021 22:19
    9.
            A gdzie byli gdy pkp plk planowała inwestycje? było drogi objazdowe szykować za wczasu. A nie teraz płacz do kamer że pkp winne. Cieszcie się że ktokolwiek chce w tym mieście robić.
    Ryszard (5.173.27...) 23-11-2021 23:17
    10.
            Panie Prezydencie ! Nasze miasto upada, teraz pan występuje se starostą? A kto podpisywał umowę na projekt, nie Pan czasem? A może wcześniej należało przeprowadzć badania i ekspertyzy. Oczywi;ście nie, bo wtedy na fali działania Platformy i wielkie projekty, zdjęcia, okładki itp. Gdzie Pan wtedy był, co nie wiedział Pan że mieszkamy na terenie poniemieckim, gdzie brak dokumentacji??? A pani Starosta??? Kto zatwierdził taki projekt organizacyjny ruchu, a kto o taki wnioskował???? Teraz udajecie oburzonych na PKP ??? Wstyd i żenada!!Mieszkańcy mają dosyć! Miasto bez rozwoju bez zaplecza kulturalnego, imprezy miejskie - żenada, chocby biorąc pod uwagę ostatnie święto niepodległości, większość na Rynek przychodzi na grochówkę. Parada godna pożałowania. Chwalicie się nową pływalnią - chociaż jedno co w miarę szybko zbudowano ale tutaj medal należy się Beacie Radziszewskiej, która od lat zabiegała i o możliwość i o środki. No i to jak w zwyczaju stargardzkim bywa - Pański sukces! Zdjęcie godne pożałowania!!!!
    reme 3x (31.135.163...) 24-11-2021 09:49
    11.
            PKP robi co chce jak chce i kiedy chce.Zobaczcie jak od kilku lat wygląda dworzec kolejowy-masakra,nie widac tam pracowników i efektów pracy.
    ja (83.23.194...) 24-11-2021 10:46
    12.
            Kto ogarnie ten burdel wkońcu??
    Majka (31.11.131...) 24-11-2021 10:53
    13.
            zawalczą 😂😂😂 się posikałem
    Ktoś (37.30.18...) 24-11-2021 16:02
    Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
    Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
       Polecane przez INFO
    baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
    Copyright © Regionalny Informator Internetowy
    info..pl M. Cywka
    Robotnicza 9b
    73-110 Stargard
    tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
    e-mail: info.wiadomosci@gmail.com