www.wiadomosci.rii.pl
logofacebook.jpg
Witaj
18.204.48.40

Awans w pracy – sukces czy problem?

Awans w pracy – sukces czy problem?

1568374057.jpg
Artykuł sponsorowany
Ilość wyświetleń: 214
Pierwsze skojarzenie z awansem zawodowym to radość i satysfakcja. Nareszcie ktoś docenił kompetencje, kwalifikacje i zaangażowanie. Zaraz po tym pojawia się pytanie, jak nowa sytuacja wpłynie na kontakty z kolegami z zespołu, czy przybędzie obowiązków i jak to wpłynie na życie prywatne. W ciągu chwil wymarzony awans staje się problemem. Co zrobić, by tego uniknąć i skupić się na jego dobrych stronach?

Nastaw się na sukces

   Przeglądając oferty pracy dostępne np. na Pracuj.pl i odpowiadając na nie, mało kto planuje bujną karierę zawodową i awans na kolejne szczeble. Nieznana wcześniej praca często jest wyzwaniem, które podejmuje się z potrzeby zasilenia domowego budżetu. Z czasem okazuje się, że posiadane predyspozycje, kwalifikacje i umiejętności świetnie sprawdzają się w nowym miejscu, a zajmowane stanowisko nie pozwala pracownikowi na pełne rozwinięcie skrzydeł. W takiej sytuacji mądry pracodawca awansuje go na wyższy szczebel.
   Na osiągnięcie sukcesu zawodowego warto nastawić się już na etapie ubiegania się o pracę. Nawet jeśli awans wydaje się być jedynie marzeniem. Taki cel zmotywuje do tego, by doskonalić swoje umiejętności i zdobywać nowe kwalifikacje.

Już nie kolega, od tej chwili szef

   W wielu przypadkach awans zawodowy wiąże się ze zmianą pozycji, jaką dana osoba zajmowała w zespole pracowników. Bardzo często z dnia na dzień traci się kolegę, a zyskuje nowego szefa. Jest to trudne, gdy zdążyło się już nawiązać przyjacielską relację. Z nowej pozycji w pracy dotychczasowy kolega już nie tylko będzie służył swoim wsparciem, ale też będzie wymagał wypełniania obowiązków i rozliczał z wykonanych zadań.
   Awans kolegi z zespołu na kierownicze stanowisko niemal zawsze jest powodem zgrzytów. Im szybciej oswoi się nową sytuację i załagodzi pierwsze nieporozumienia, tym lepiej dla całej firmy. Szefując nie zapominaj, że jeszcze kilka dni temu Twoje obowiązki nie różniły się niczym od tego, czym zajmują się twoi koledzy. Wykorzystaj to, że byłeś w ich sytuacji i znasz specyfikę ich działań od praktycznej strony.

Nie wykorzystuj prywatnych sytuacji

   Koledzy z pracy często opowiadają sobie nawzajem o problemach codziennego życia. Awansując na kierownicze stanowisko, nie wykorzystuj zdobytych wcześniej informacji. Przydzielanie urlopu według liczby posiadanych dzieci lub premii odpowiednio do zaciągniętych zobowiązań kredytowych nie wróży dobrym relacjom. Bądź sprawiedliwy również przy rozdzielaniu zadań.
inf. pras. - 13-09-2019


Reklama
Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
   Polecane przez INFO
baner_5_1570135131.jpgbaner_6_1570135113.jpgbaner_7_1571160617.jpgbaner_8_1570137912.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_11_1570261466.pngbaner_12_1570264808.pngbaner_13_1570266893.pngbaner_14_1570275933.pngbaner_15_1570638480.jpgbaner_16_1570645259.jpg
Copyright © Regionalny Informator Internetowy
info..pl M. Cywka
Robotnicza 9b
73-110 Stargard
tel. +48 91 578 42 10
e-mail: info.wiadomosci@gmail.com