Trwa przetarg na budowę drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa.
Ilość wyświetleń: 2275
Obecnie trwa przetarg na budowę drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa na drodze S10. Planowane rozpoczęcie robót budowlanych to marzec 2018 roku, a zakończenie na przełomie 2019-2020 roku. Po zakończeniu tych robót cały odcinek od granicy Szczecina do początku istniejącej obwodnicy Stargardu zostanie oznakowany jako droga ekspresowa.
Jak informuje Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - Warunki uczestnictwa w postępowaniu spełniło 19 podmiotów. Podpisanie umowy planowane jest w grudniu tego roku. Kontrakt będzie realizowany w formule projektuj i buduj, w związku z tym przez pierwsze 15 miesięcy wykonawca będzie prowadził prace projektowe i uzyskiwał decyzję ZRID. Także planowane rozpoczęcie robót budowlanych to marzec 2018 roku. Na wykonanie robót budowlanych będzie od 16 do 19 miesięcy (jednym z kryteriów w przetargu jest czas realizacji zadania) z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). W związku z powyższym zakończenie realizacji jest planowane w końcówkę 2019 lub na początku 2020 roku (wszystko zależy od tego jaki termin realizacji zadeklaruje firma, która wygra w przetargu) - poinformował Mateusz Grzeszczuk.
W ramach inwestycji powstanie również droga wspomagająca Niedźwiedź – Zdunowo o długości ok. 3,2 km i łącznica na węźle Kobylanka (Motaniec) relacji Szczecin - Kobylanka, równocześnie zostanie zamknięte obecne skrzyżowanie w kierunku m. Niedźwiedź przed węzłem Kobylanka (Motaniec). Po zakończeniu tych robót cały odcinek od granicy Szczecina do początku istniejącej obwodnicy Stargardu zostanie oznakowany jako droga ekspresowa.
Od oddania obwodnicy do ruchu w 2007 roku w wypadkach drogowych zginęło 14 osób, a 43 osoby zostały ranne, w większości w zderzeniach czołowych. W 2014 na tym odcinku drogi doszło do 3 śmiertelnych wypadków. W jednym z nich zginął 6-letni chłopiec i jego 29-letnia matka.
Liczne wypadki niejednokrotnie śmiertelne i kolizje, jakie miały miejsce na krajowej dziesiątce, pomiędzy węzłem Motaniec a Lipnik skłoniły do zmodernizowania tego odcinka. Na przełomie listopada i grudnia 2014 roku powstała bariera linowa, rozgraniczająca pasy ruchu o długości ok. 6 km. Od czasu zamontowania bariery nie doszło tam do żadnego wypadku, nie było osób zabitych i rannych. Dochodziło jedynie do najechania na barierę. W końcu po kilkunastu latach, użytkownicy doczekają się budowy drugiej jezdni.
MM - 21-06-2016
Reklama
1.
Brawo za pomysł, ale takie drogi powinne być zmodernizowane nie tylko 10-ta, ale wszędzie tam, gdzie są nagminne wypadki od Stargardu w innych kierunkch, typu Suchania i wiele innych druk naszego Województwa, a szczególnie tam, gdzie są zle wykonane drogi i ich profile, a szczególnie drgi śmierci wszystkim znane.
kierowca (46.112.55...) 21-06-2016 16:56
2.
A ja uważam ,że wystarczy ściągnąć nogę z gazu i wyeliminować ciężarówki i po problemie.
niepirat:) (94.254.129...) 22-06-2016 12:17
3.
Swietna wiadomość.
PO nasze województwo lekceważyło, ale teraz mamy szanse na rozwój - przemysł stoczniowy, żegluga śródlądowa, obwodnica Stargardu i wsi aż do Szczecina, drogi rowerowe do Ińska i w całym wojewodztwie... Oby tak dalej.
A ta droga jako expresówka Nam sie dawno należała
smurfetka (5.185.88...) 23-06-2016 10:46
4.
hehe Pajor żadnego przebicia przez 12 lat nie miał w szczecinie go zlewają bo ma u siebie w stowarzyszeniu ubeków milicjantów komunistów solidaruchów czysta sitwa dla stołków to jest największa porażka Pajora on nic dobrego dla miasta nie zrobił i nie zrobi firmy w Stargardzie uciekają bo z hydrą urzędniczą nie da się rozmawiać bo zapomnieli że żyją z podatków przedsiębiorców
anty sitwa (91.226.236...) 23-06-2016 19:05
5.
do niepirata z poz2.
I po problemie? Płytki jesteś człowieku.
Wypadki były również z powodu zaśnięcia, ataku serca. To też wyeliminujesz?
Widać ciebie wyeliminowali z podstawówki.
em (91.226.237...) 24-06-2016 14:46
6.
*** A jak ty porównujesz atak serca do zaśnięcia to ty nawet nie skoczyłeś podstawówki i jak się ma problemy z sercem to wsiadasz do PKSu jak masz problemy ze spaniem to nie wsiadasz za kierownicę itd itd.
niepirat (94.254.129...) 27-06-2016 11:42
7.
firmy do Stargardu właśnie przybywają a nie uciekają, w ostatnich 16 latach przybyło ok 4500 miejsc pracy a przybędzie jeszcze więcej a żadnej hydry nie ma, ja prowadzę działalność i wszystko można załatwić od ręki, Pajor zrobił wiecej dla tego miasta niż wszyscy poprzednicy