logofacebook.jpg
Witaj
3.142.124.119
grafika_zmienna/banery/baner_153_1732280897.png

Starostwo problemu nie widzi

Kolejki do Wydziału Komunikacji przerosły już wszelkie granice.

1528459413.jpg
Ilość wyświetleń: 6218
   Cierpliwość petentów Wydziału Komunikacji została wystawiona na wielką próbę. Ustawiają się w kolejkę już około 5 rano, co nie zawsze gwarantuje, że dostaną numerek do stoiska rejestracji pojazdów. Wprowadzone niedawno udogodnienie zajmowania kolejki przez internet, nie przyniosło efektów. Numerki są zablokowane na bieżący miesiąc w najbardziej obleganym dziale rejestracji pojazdów. 

   W Wydziale Komunikacji zatrudnionych jest 17 osób, plus jedna przeniesiona czasowo celem wzmocnienia obsady pracowników wydziału. W styczniu 2018 r. kadra pracowników wynosiła 15 osób. - Nie odnotowano przypadków składania wypowiedzeń umowy o pracę w Wydziale Komunikacji. Jednak  pięć osób zatrudnionych w wydziale przebywa na zwolnieniach lekarskich, jedna- na urlopie bezpłatnym. Dwie przeszły na zwolnienia w maju tego roku. Trzy przebywają na długotrwałych zwolnieniach, odpowiednio od jesieni ubiegłego roku oraz stycznia i lutego 2018 – informuje Marek Synowiecki, odpowiedzialny za kontakty z mediami z ramienia Starostwa Powiatowego w Stargardzie.  Po wzmocnieniu kadry o cztery osoby, docelowo rejestracją pojazdów będzie się zajmowało 6 osób. 

   Wcześniejsze problemy z kolejkami związane były z wprowadzeniem nowego programu CEPIK, który utrudnił i wydłużył procedury. Po wdrożeniu nowych rozwiązań rejestracji pojazdów w dniu 13. listopada 2017 r., rozpoczęły się kłopoty z jego obsługą. Od tego czasu narastały problemy z rejestracją w cyfrowej ewidencji, która okazała się czasochłonna i powodowała spiętrzanie kolejki klientów. Potęgowały je także wprowadzane aktualizacje oprogramowania.

    Pomysłem Starostwa na rozładowanie kolejek było wdrożone 15 maja  rozwiązanie cyfrowego zarządzają ruchem klientów.  Nowe narzędzie umożliwia pobranie wydruku w biletomacie, który upoważnia do zajęcia miejsca w kolejce. Usługi podzielono na trzy kategorie: sprawy bieżące, rejestracja pojazdów i prawa jazdy. Na wydruku klient otrzymuje informację o przybliżonej godzinie przyjęcia oraz kategorii sprawy. Znając w przybliżeniu wyznaczoną godzinę obsługi, nie musi oczekiwać na korytarzu przed drzwiami Wydziału Komunikacji.

   Starostwo wprowadziło system numerów i rejestracji elektronicznej, ale to również nie zdaje egzaminu. Inaczej twierdzi Marek Synowiecki ze Starostwa Powiatowego w Stargardzie - Wprowadzone rozwiązania poprawiły obsługę klientów oraz pracę urzędników. Nowy system usprawnił też proces rejestracji i wydawania dokumentów. 

   Na podstawie danych po tygodniu funkcjonowania systemu, (15- 23. maja 2018 r.) można określić średni czas obsługi oraz liczbę przyjętych klientów. W kategorii sprawy bieżące” i „prawa jazdy” obsługa jednej osoby zajęła około 8 minut. W obu tych kategoriach przyjmowanych jest dziennie ok. 120 osób. Nieco więcej czasu wymaga obsługa klientów, oczekujących na rejestrację pojazdów. Średnio potrzeba około 22 minut dla jednej osoby. Z tego też względu dziennie pojazd rejestruje blisko 42 interesantów.

   Po wdrożeniu cyfrowego programu zarządzania ruchem klientów, system QMS w dniach 15 maja (od chwili uruchomienia), do 4 czerwca 2018 r. wydał ogółem 2 tys. 635 biletów. Zgodnie z wprowadzonym podziałem na kategorie spraw: 556 wydanych biletów dotyczyło rejestracji pojazdów; 1335 odnosiło się do spraw bieżących; 648 biletów dotyczyło praw jazdy; za pośrednictwem internetu odnotowano 96 rezerwacji miejsca. Przed wprowadzeniem cyfrowego systemu, nie ewidencjonowano liczby przyjmowanych klientów. Wiadomo jednak ile spraw zostało "załatwionych". W styczniu 2018 r., wydano 1047 decyzji o rejestracji pojazdów. Dokonano również 1085 modyfikacji, korekt i zmian w dowodach rejestracyjnych. W styczniu wydane zostały 272 prawa jazdy, złożono także 278 zamówień na druk kolejnych. 

   Bezpośrednio przy rejestracji pojazdów pracują trzy osoby- zarówno obecnie, jak i w styczniu bieżącego roku. Po przyjęciu czterech kolejnych oraz ich przeszkoleniu, przy rejestracji docelowo pracować będzie sześć osób.  - Zakładamy, że nastąpi to pod koniec III kwartału 2018 r – informuje Marek Synowiecki ze Starostwa Powiatowego. To jedyny jak na razie pomysł Starostwa na rozładowanie kolejek.  

    Temat kolejek przed Wydziałem Komunikacji został równie
ż poruszony, podczas ostatniej sesji Rady Powiatu. Relacja poniżej: 




fot. Helena Paciej
MM - 08-06-2018


Artykuły powiązane:
  • Zmiany w wydziale komunikacji (15-07-2021)

  • Inna obsługa w wydziale komunikacji (29-10-2020)

  • Wielka kolejka przed starostwem (19-10-2020)

  • Wpadka Starostwa - to nie koniec kłopotów (20-12-2018)

  • Starostwo powinno się wstydzić! (18-12-2018)

  • Reklama
    1.
            to na jesień zobaczą problem oj zobaczą
    www (83.3.214...) 08-06-2018 15:24
    2.
            W Wydziale Komunikacji zatrudnionych jest 17 osób z tego 2 wydają karty kierowcy itp. więc nie rejestrują aut i jedna extra czyli łącznie pracuje 15 minus 2 mamy 13 pięć na zwolnieniu to 8 od razu bym sprawdził i zawiadomił ZUS bo tam cały urząd wali w hu...z tymi zwolnieniami, pomijając fakt ,że przychodzą do pracy jak chcą wychodzą jak chcą itp.widywane na mieście w godzinach pracy.I cytat"po wzmocnieniu kadry o 4 osoby rejestracją zajmie się 6 osób :):):) czyli co na takie miasto jak Stargard auta rejestrowały 2 osoby ale jaja ja pierdo....A piętro wyżej po 3 dziewczyny w pokoju łapiące muchy i dłubiące w nosie albo 2 co parzą kawkę dla Pani Wiśniewskiej przecież to patologia i brak szacunku dla obywatela a ludzie(podatnicy)jak bydło w kolejkach lub w czasach PRL po kiełbasę :):):)Zatrudnić z 10 osób do rejestracji albo więcej jeśli jest takie zapotrzebowanie a nie zwalanie winy na system.A swoją droga dlaczego przy takich kolejkach znam kilka osób ze starostwa które zarejestrowały auta co bez kolejki?Co są lepsi a co z osobami chwalącymi się na mieście ,ze maja znajomości i rejestrują autka na drugi dzień (handlarze)co im CEPIK działa?
    beka (31.1.42...) 08-06-2018 16:44
    3.
            Pani Wiśniewska została nagrodzona za to, że jej mąż **** **** kopert, standart Stargard XXI. Prawdopodobnie w ciągu najbliższych miesięcy **** trafią ten **** *** i jego pan kim dzong rygl. ..
    vonTusk (178.235.180...) 08-06-2018 18:38
    4.
            Jesien i wybory tuz tuz , zmiany konieczne.
    kierowca (46.227.240...) 08-06-2018 22:35
    5.
            Obsługa petentów idzie sprawnie. Czy redakcja portalu wzięła w łapę, żeby artykułami nawarstwiać problem? Czy chodzi o to, że starostwo potrzebuje argumentów, by zatrudnić nowych urzędników spośród rodzin, znajomych oraz członków partii i stowarzyszeń politycznych?
    pytający (83.11.149...) 09-06-2018 04:51
    6.
            Tak redakcja portalu postawiła kolejke przed starostwem i zrobiła zdjecie:))
    burdel na kółkach (46.227.240...) 09-06-2018 07:54
    7.
            Pani Starosto Wiśniewską! Kiepska z Pani Starościna😞
    tacki (5.172.233...) 09-06-2018 09:44
    8.
            pytający (83.11.149...) 09-06-2018 04:51 ale ty jełop jesteś tak statyści od kilkunastu miesięcy bojkotują wydział komunikacji :):) a swoją drogą są rekrutacje ,ale nie ma chętnych za 1600 zł i wymagania za tyle to można na 1/2 etatu tam robić.Ale na premie nagrody itd pieniądze są :)
    omg (5.174.222...) 09-06-2018 10:32
    9.
            Czytanie ze zrozumieniem to nie lada sztuka. Z jednej strony konkretne dane (wskaźniki), a z drugiej krytyka pomijająca te dane. Fakty ? Zmodernizowany przez Ministerstwo Cyfryzacji CEPIK w wersji 2.0 poniósł ogólnopolską porażkę, we wszystkich wydziałach komunikacji czy stacjach kontroli pojazdu wystąpił kilkumiesięczny (!!!) paraliż. Efekt ? Kumulacje kolejkowe, niezałatwione tysiące spraw. Do dziś system nie ma zakładanej wydolności; zaledwie kilka dni temu wycofano wcześniejszą zapowiedź, że nowy CEPIK 2.0 nie wymusza na Nas posiadania przy dowodu rejestracyjnego i polisy OC. I co ? System nie daje rady. A system kolejkowy w wydziale komunikacji ? Wracamy do czytania ze zrozumieniem; proces wdrażania jak mówią nie jest zakończony, trwa szkolenie pracowników. Nie ma żadnej potrzeby tworzenia kolejek od 4-5 rano z efektem jak na przytoczonym zdjęciu. Zwiększono zatrudnienie na stanowiskach do rejestracji pojazdów, zwiększana ma być ilość rejestracji terminów przez internet. Nawoływanie do cierpliwości jest naiwne, bo klient zawsze chce na już !!! Obrazki z innych urzędów komunikacji w Polsce dowodzą, że ruch w obrocie pojazdów jest ogromny, a oczekiwanie na rejestrację pojazdu nie wiele, jeśli w ogóle obiega od naszego. Tylko dla przypomnienia, jesteśmy w gronie największych powiatów w Polsce (ponad 120 tys. mieszkańców)>
    Auto komis (89.228.245...) 09-06-2018 13:21
    10.
            Ciekawe, ze pisza o tym, ze nikt sie nie zwalnia z wydzialu. Ja osobiscie znam 3 Panie ktore sie zwolnily. Nie ladnie klamac wyborcow przed wyborami.
    zorientowany (37.47.151...) 09-06-2018 16:36
    11.
            A spadochroniarz Marek Synowiecki ponownie na czterech łapkach wylądował
    pytek (178.235.177...) 09-06-2018 17:22
    12.
            Ta kolejka to casting do komediii o Stargardzie:)))
    wybory na jesien (178.235.182...) 09-06-2018 22:46
    13.
            11 już nie w radyjku?:)))
    Maryja (94.254.131...) 10-06-2018 04:17
    14.
            Ale lipa napisałe bardzo wielki artykół i został zablokowany i wyłączony pytam się dlaczego, że komuś sie nipodobała moja propozycia rozwiązania problemów Wydziału Komunikacji to wielki wstyd, jezeli nie pozwalacie na pisanie prawdy to proszę ten Portal zlikwidowac.
    obserwator stargardu (94.254.139...) 10-06-2018 10:29
    15.
            w tamtym tygodniu w Głosie też pisali o wydziale geodezji który rozwalono i nie ma ludzi do pracy a po zwykły paierek trzeba miesiącami czekać, co tam sie dzieje w tym starostwie!
    daria (83.11.78...) 10-06-2018 19:04
    16.
            Ale ZARZĄD ma się dobrze ciepło i suto wynagradzany !!!!!
    waldek (80.53.133...) 12-06-2018 08:48
    Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
    Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
       Polecane przez INFO
    baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
    Copyright © Regionalny Informator Internetowy
    info..pl M. Cywka
    Robotnicza 9b
    73-110 Stargard
    tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
    e-mail: info.wiadomosci@gmail.com