Czy uważacie, że Starostwo Powiatowe powinno tak inwigilować społeczeństwo?
Ilość wyświetleń: 3543
Od pewnego czasu na oficjalnym profilu Starostwa Powiatowego na Facebooku, można poczytać coraz lepsze perełki. Nie brakuje sprostowań a także wpisów naszpikowanych chęcią pokazania się z lepszej (nie zawsze prawdziwej) strony przez Urząd. Dzisiaj Starostwo dało kolejny popis. Bezprawnie wykorzystało dane osobowe prywatnej osoby, co jest kategorycznie sprzeczne z zasadami, np. RODO.
Sprawa dotyczy Wydziału Komunikacji. Jak już chyba wszyscy wiedzą, od wielu miesięcy był tam ogromny problem ze sprawną rejestracją pojazdu. Od świtu ustawiały się kolejki do okienka spraw bieżących. Od jakiegoś czasu sytuacja uległa poprawie. Teraz Starostwo przypomina na każdym kroku o uzdrowieniu pracy wydziału.
Przykładem jest sytuacja z dzisiaj. Na Facebooku OSP z Dolic zamieściła wpis o trudnościach z załatwieniem sprawy rejestracji pojazdu w Starostwie. W poście oznaczyła 12 osób, prawdopodobnie zupełnie nie związanych ze sprawą i pewnie niczego nieświadomych ludzi. Pierwszą z oznaczonych osób była Pani Jolanta (której nazwiska w dalszej części nie będziemy podawać).
Co zrobiło Starostwo? Postanowiło napisać artykuł, w którym opisuje sytuację, zachęca Panią Jolantę do skorzystania "z usług", jak również publikuje nazwisko Pani Jolanty. Zapraszamy do lektury wpisu "Wydział Komunikacji czeka na Panią Jolantę" (w oryginale oczywiście nie są usunięte dane osobowe Pani Jolanty).
Czy uważacie, że Starostwo Powiatowe powinno tak inwigilować społeczeństwo i piętnować zachowania publicznie? Czy pracownicy w czasie pracy mają obowiązek śledzić wpisy na temat pracy Urzędu w mediach społecznościowych? Dla nas to zachowanie jest nieprofesjonalne, pozbawione szacunku do drugiego człowieka i przede wszystkim niegodne Urzędu... WSTYD! Czekamy również na odpowiedz Starostwa Powiatowego w kwestii przestrzegania przepisów RODO.
Doskonały materiał na szkolenie z PR w jednostkach samorządowych - na zajęcia pt. "Jak spier... sobie wizerunek". Brawo!
pijaro (91.226.236...) 18-12-2018 14:48
2.
Jest to oficjalny profil powiatu, a nie czyjas prywata. Wiele instytucji udziela sie, oficjalnie (!!!) w mediach społecznościowych. Szukanie dziury w całym, z nudów takie rozdmuchanie sprawy? Nie ma Pani nic lepszego do roboty?.
Katarzyna W. (193.106.155...) 18-12-2018 19:30
3.
Katarzyna W. (193.106.155...) 18-12-2018 19:30 a ty dalej na płatnym zwolnieniu chyba trzeba na ciebie ZUS nasłać.A prawda ,że te Panie ściemniają najpierw się zamknęły za drzwiami a prawda jest taka,że jak wyskoczy numerek i nie zgłosi się nikt w krótkim czasie(np.był w toalecie)to już nie wołają ponownie ,ale też nie wyskakuje kolejny tylko czekają kilkanaście minut (czas teoretycznie przeznaczony na obsługę)a co robiła Pani jak weszłam malowała paznokcie i patrzała w telefon o takie to przyspieszenie obsługi.
zenadix (5.173.216...) 18-12-2018 19:58
4.
ciekawe czy osoba która dokonała tego wpisu poniesie jakieś konsekwencje za nie przestrzeganie przepisów RODO
ja (178.235.178...) 18-12-2018 20:23
5.
Do autora tego "arcy rzetelnego artykułu" Pani Marto, sprawdzi Pani dokładanie zapisy RODO a później napisze Pani artykuł, ponieważ ośmieszyła się Pani do skraju dziennikarskiego pluralizmu.
nie dziennikarz (37.47.131...) 19-12-2018 02:29
6.
co sie czepiacie starostwo to rodzinna firma wiec kawka i ploty a potem dlugo dlugo nic
www (91.241.26...) 19-12-2018 07:57
7.
Zawsze były kolejki i trzeba było swoje odstać. Ale jak się podjechało w środku dnia, to się sprawę załatwiło. Zrobili bilety i zamiast lepiej, jest większy burdel. Trzeba dwa razy jechać, rano żeby zdobyć ten bilet i potem drugi raz. Nie wszyscy są ze Stargardu, więc dla wielu oznacza to wyprawę o świcie. A przez internet do rejestracji pojazdów brak terminów. Albo niech usprawnią ten system. Albo niech otworzą większą liczbę stanowisk obsługi. Czy to taka wielka filozofia? Pani starościno, starostwo ma być przyjazne petentom. Proszę zejść z pięterka na parter, do ludzi i zobaczyć jak to (nie)działa. I zadbać o właściwą organizację pracy podległego urzędu! Wtedy nie będzie trzeba pisać na oficjalnym profilu starostwa, SAMI O SOBIE, że "sukcesywnie poprawia się poziom obsługi". Byłoby normalnie, jakby pozytywne oceny wystawiali wam sami klienci.
driver (188.147.42...) 19-12-2018 09:12
8.
Cóż za głębia przemyśleń. A jaka wiedza!!! Przeczuwam Pulitzera
Anula (83.3.70...) 19-12-2018 09:20
9.
Sądzę, że to dobrze, iż temat został poruszony. Osoba odpowiedzialna za prowadzenie oficjalnego profilu Powiatu nie edytowała wpisu mimo, że wspomniana p. Jolanta nie była autorem "narzekań" na Fb OSP Dolice, jedynie została przez kogoś oznaczona jak pozostałe 12 osób. Pewnie pracownicy Powiatu tutaj zaglądają, więc warto byłoby przyznać się do błędu a nie tworzyć prowokacyjny tekst i złośliwie zapraszać Panią Jolante do wydziału komunikacji. Na komentarze również 0 odpowiedzi.
KASIA Z KANCELARII (91.241.24...) 19-12-2018 20:42