Od września zlikwidowana zostanie Strefa Płatnego Parkowania. Dziś zdecydowali o tym radni Rady Miejskiej. Stało się tak po majowej ankiecie. Stargardzianie głosowali wtedy zarówno tradycyjnie – na kartkach, jak i w internecie.
Ostatecznie wynik ankiety był jednoznaczny. 70% mieszkańców opowiedziało się przeciwko funkcjonowaniu rozszerzonej SPP. – W obecnym, fragmentarycznym kształcie, nie spełnia ona swojej funkcji. Utrzymywanie strefy tylko na nielicznych drogach w Śródmieściu powoduje, że parkingi na ulicach przyległych do SPP są notorycznie zajęte. Przykładem może być ul. Mickiewicza, czy os. Tysiąclecia – mówił prezydent Rafał Zając.
Obecny ograniczony kształt strefy, obejmujący wyłącznie kilka ulic w Śródmieściu, jest dysfunkcyjny. Powoduje silne, negatywne oddziaływanie na obszar przylegający do strefy, a nią nieobjęty. W ten sposób możliwość korzystania z miejsc parkingowych jest ograniczona. Podstawą prawidłowego funkcjonowania strefy jest rotacja samochodów na istniejących miejscach postojowych. Właśnie dlatego zaproponowano rozwiązanie tych problemów przez rozszerzenie SPP do naturalnych miejskich „ekranów”, którymi w przypadku Stargardu są linia kolejowa i rzeka Ina.
Przesunięcie granic strefy było próbą znalezienia szybkiej recepty na trudności zgłaszane przez stargardzian. Prezydent Rafał Zając szanując wynik ankiety zaproponował ewolucyjne rozwiązanie tych problemów. Ze swoimi współpracownikami przygotował listę działań, które długofalowo będą konsekwentnie realizowane:
1. Komunikacja zbiorowa:
– wymiana taboru, zwiększanie częstotliwości połączeń, ułatwienia w dostępie do biletów, rozbudowa systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.
2. Komunikacja rowerowa:
– dalsza rozbudowa ścieżek rowerowych i budowa parkingów dla jednośladów,
– wydzielenie na jezdniach przestrzeni – pasów dla rowerów, podnoszących bezpieczeństwo przejazdu przez centrum.
3. Infrastruktura:
– budowa tunelu łączącego teren ZCP z ul. Wyszyńskiego,
– kontynuacja realizacji planu parkingowego – w tym roku m.in. przy ul. Żeromskiego i Strażniczej. Receptą na dolegliwości centrum będzie też parking typu park&ride na 300 aut przy ul. Barnima. Konsekwentnie zamierzamy także poszerzać ofertę parkingową we wszystkich dzielnicach miasta,
– budowa obwodnicy północnej – od ronda w pobliżu Tesco do ul. Podleśnej. W efekcie cały ruch tranzytowy pomiędzy Szczecinem a Goleniowem mógłby się odbywać już bez przejazdu przez ul. Pierwszej Brygady.
Z takiego rozwiązania skorzystają też mieszkańcy os. Zachód, Chopina, ale także Śródmieścia, którym tą drogą łatwiej będzie się przemieszczać.
Jak wyznaczacie ścieżki rowerowe na ulicach to znowu poblokujecie Stargard .Czy tam sami idioci są.Pani inżynier miasta z zawodu germanistka,to najpier do Niemiec pojedzie i się poduczy jak się ruch organizuje i remonty organizuje.Trzeba od podstaw zacząć a nie wszystko na hura bo na ścieżki rowerowe są dofinansowania .A jak dużo rowerów jeździ zima wiosna i jesienią .Czy to ktoś sprawdził.Czy niewiidzicie ze więcej samochodów jeździ niż rowerów.A czy ktoś sprawdził czy rowerzyści maja karty rowerowe,odpowiednie oświetlenie,i oc jeżeli chcą się po ulicach poruszać.
Xxxxxxxx (31.0.70...) 28-05-2019 17:08
2.
A zamiast nowe osiedla w centrum budować to zacznijcie najpierw od parkingów wielopoziomowych .Najpierw infrastrukturę się buduje a pozniej osiedla a u nas jak zwykle odwrotnie .
Xxxxxxxx (31.0.70...) 28-05-2019 17:13
3.
Xxxxxxxx (31.0.70...) 28-05-2019 17:08 a jak po chodniku jeżdżą to też płaczecie i myśl człowieku jak będzie więcej rowerzystów to z automatu będzie mniej aut czaisz?Prawo nie nakazuje kart(to samo skutery)ubezpieczenia więc pretensje do rządu ,który to zlikwidował itp.I jeśli Zając Inę ogarnie to wezmę gitarę i mu pod UM zaśpiewam :)
:) (5.173.200...) 28-05-2019 20:29
4.
Likwidacja to zemsta Prezydenta na mieszkańcach za to , że się nie zgodzili i kara za to , że kilka milionów z SPP z kasy miasta uciekło. Ściema z obniżką biletów MZK , bo tylko sieciówki i miesięczne miały być tańsze! Wniosek, zerżnąć mieszkańców właścicieli samochodów z parkowanie i za jazdę MZK! Nie udało się , złość właśnie widać w decyzjach bo jak wielu zauważyło o likwidacji strefy okrojonej nie było mowy!
kłamcy !!! (193.200.150...) 29-05-2019 14:03
5.
kłamcy !!! (193.200.150...) 29-05-2019 14:03
"kilka milionów z SPP"nie kompromituj się człowieku chyba w skali 20 lat :):):)Po drugie tacy wszyscy byliście mądrzy i teraz nawet na fb płaczecie ,że likwidują i co z tego trzeba było przerwać ankietę itp.Po trzecie chyba to bardzo dobrze ,że likwidują bo co teraz nagle myślisz ,że auta z kanałów powyjeżdżają i piwnic i miejsca nie będzie miejsce zawsze są tylko wam tych "tłustych dup" nie chce się ruszyć najlepiej do sklepu wjechać syndrom polaczka najlepiej widać na parkingach marketowych,pod drzwiami masa samochodów jeden koło drugiego a 10 metrów dalej dziesiątki pustych miejsc.Bardzo dobra decyzja jeszcze zaraz następny duży parking i sprawa załatwiona.I bardzo dobra decyzja pod kątem pracowników w sklepach i firmach bo musieli by płacić 120 zł.
Obiektywny (5.173.208...) 31-05-2019 16:24
6.
Świetna decyzja. Pieski na forum szczekają, miasto się modernizuje i rozwija, a nawiedzeni pieniacze są bezilni. A rusz się piechotą a opanuj sztukę jazdy na hulajnodze, albo i na rowerze. Będzieiesz i zdrowszy i mniej zuzyjesz swojego grata i w miescie będzie mniej spalin.
Mikolaj (37.47.251...) 31-05-2019 20:47
7.
Wytnijcie krzaczory przy rondzie do dużego tesco, bo nie widać rowerzystów wracających z nad jeziora a wiadomo państwo rowerzyści nie zwolnią przed skrzyżowaniem bo ma pierwszeństwo