Uczniowie Zespołu Szkół nr 2 finalistami olimpiad logistycznych
Uczniowie Zespołu Szkół nr 2 finalistami XII Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej oraz IV Ogólnopolskiej Olimpiady Spedycyjno-Logistyczne.
Ilość wyświetleń: 1201
Uczniowie Zespołu Szkół nr 2 w Stargardzie kolejny raz sprawdzali swoją wiedzę i umiejętności w XII Ogólnopolskiej Olimpiadzie Logistycznej organizowanej przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej. Z okręgu szczecińskiego do finału zakwalifikowało się trzech uczniów, w tym dwóch z Zespołu Szkół nr 2 w Stargardzie: Weronika Gwit z klasy 4L2 oraz Krzysztof Piasek z klasy 4L1. Zostali oni finalistami tej olimpiady. To bardzo duże osiągnięcie biorąc pod uwagę fakt, że do pierwszego etapu przystąpiło kilka tysięcy uczniów, do drugiego etapu awansowało 640 osób, a do finału dostało się 60-ciu najlepszych polskich logistyków.
Krzysztof Piasek został również finalistą IV Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej organizowanej przez Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ta olimpiada również cieszy się ogromnym zainteresowaniem i wymaga konkurowania o tytuł finalisty z kilkutysięczną grupą uczestników.
Każda z tych olimpiad wymagała od młodzieży nie tylko wiedzy teoretycznej, ale także umiejętności rozwiązywania trudnych zadań i problemów logistycznych, również takich które wykraczają poza program nauczania technika logistyka oraz technika spedytora. Weronika i Krzysztof przygotowując się do kolejnych etapów rywalizacji uczestniczyli w dodatkowych zajęciach prowadzonych przez nauczyciela przedmiotów logistycznych w Zespole Szkół nr 2 - Panią Jolantę Stępczyńską. Tytuł finalisty gwarantuje uczniom zwolnienie z części pisemnej egzaminu zawodowego. To również bardzo ważny atut w procesie rekrutacji na studia logistyczne oraz do pracy w przedsiębiorstwach logistycznych.
Dyrektor Zespołu Szkół nr 2 – Pan Marcin Przepióra oraz opiekunka grupy pogratulowali logistykom sukcesu. Takie sukcesy są najlepszą motywacją do dodatkowej pracy dla młodszych roczników. Okazuje się bowiem, że to co wydaje się bardzo trudne staje się osiągalne, a wtedy rodzi się chęć, aby po to sięgać.