Obwodnicę, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy ze Stargardu zaprojektuje poznańska firma Lafrentz Polska. Do przetargu na wykonanie tej dokumentacji stanęło 7 oferentów. Propozycja firmy z Poznania była najtańsza. GDDKiA już podpisała z nią umowę. Projekt, którego wartość sięga prawie 1,5 mln zł, ma być gotowy w 2023. Wówczas inwestor ogłosi przetarg i wyłoni wykonawcę robót.
- Stargard posiada już obwodnicę w ciągu drogi ekspresowej S10, ale przez miasto ciągle przebiega DK20 biegnąca od Stargardu przez Drawsko Pomorskie, Szczecinek i Bytów do Gdyni - stwierdzają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. - Pełne wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego z dróg krajowych będzie możliwe po realizacji obwodnicy również w ciągu DK20.
Obwodnica ma omijać Stargard od wschodu.
- Droga rozpocznie się od strony Drawska Pomorskiego, kilkaset metrów przed początkiem obszaru zabudowanego Stargardu - informuje GDDKiA. - Trasa będzie biegła w kierunku południowym, przecinając linię kolejową i dalej dolinę rzeki Krąpiel. Z istniejącą S10 połączy się na węźle Stargard Wschód, który będzie musiał zostać rozbudowany. Dokładny przebieg drogi oraz rozwiązania techniczne zostaną określone w procesie przygotowawczym.
Firma Lafrentz z Poznania zaprojektuje też obwodnicę Złocieńca, w ciągu drogi krajowej nr 20.