Na obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa już jest ruch dwujezdniowy. Fot. GDDKiA w Szczecinie
Ilość wyświetleń: 709
Zakończyła się budowa drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa.
Trasą Stargard - Szczecin kierowcy jeżdżą już nowo wybudowaną drogą ekspresową S10. Czynne są obie jezdnie.
- To finał rozpoczętej wiosną ubiegłego roku, dobudowy drugiej jezdni na tej obwodnicy o długości około 6,4 km - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. - Inwestycja o łącznej wartości 89 milionów złotych była dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Każdego dnia trasę Stargard - Szczecin pokonuje wielu stargardzian. Oddanie do użytku drugiej jezdni obwodnicy, jest dla nich bardzo dobrą wiadomością.
- Komfortowa, bezpieczna droga do i ze Szczecina jest ważna zarówno ze względu na dostęp do usług dużego miasta, ale też do rynku pracy - mówi Rafał Zając, prezydent Stargardu.
Nową drogę zbudowało konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe i Strabag. Jak informuje inwestor, roboty zostały wykonane zgodnie z harmonogramem.
GDDKiA w Szczecinie:
"Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa powstała w latach 2005-2007 jako droga jednojezdniowa z rezerwą pod drugą jezdnię. Od końca 2014 roku w związku z wieloma wypadkami kierunki ruchu na obwodnicy rozdzielała bariera linowa. Rozwiązanie to zapobiegło dalszym wypadkom śmiertelnym, ale docelowo konieczna była budowa drugiej jezdni. Dodatkowo przekrój dwujezdniowy zapewnia również znacznie większą płynność ruchu i komfort przejazdu. Warto przy tym podkreślić, że obwodnica Kobylanki z obu stron sąsiaduje z odcinkami już wcześniej wykonanymi w standardzie dwujezdniowym, także dotychczas było to „wąskie gardło”.
W ramach przedsięwzięcia odremontowano też pierwszą nitkę obwodnicy. Zbudowano ponadto trasę wspomagającą Niedźwiedź - Zdunowo o długości 3,2 km. Oddano ją do użytku w sierpniu tego roku.
- Powstała również nowa łącznica na węźle Kobylanka, która zastąpiła wcześniejszy zjazd na stary przebieg DK10, gdzie dochodziło do przypadków wjechania pojazdów pod prąd - dodaje GDDKiA.
Szkoda, że jest tak mało informacji o jego działaniu, oraz jakie są ograniczenia co wolno, a co nie. Ciekawy jestem czy nadal znajdą się wariaci szybkiej jazdy i kiedy coś się wydarz, moim zdaniem na tej trasie powinna się pokazywać często Policja. Ale trzeba pochwalić nasze Władze o oddaniu takiej Inwestycji. Takich dróg Stargardu potrzeba więcej. Tylko jest pytanie jak to jest
że wszystko co jest budowane Stargardu jest jedna i ta sama Firma. Muszą mieć dobre przecicie i układy, pozdrawia mieszkaniec Stargardu.
kierowca (5.173.137...) 28-11-2020 17:38
2.
Rewelacja - nareszcie będzie można cisnąć ile fabryka dała :-)
PRL (37.47.183...) 28-11-2020 22:21
3.
A nie ciągnąć się za zawalidrogą z posty nr 1... :-)
PRL (37.47.183...) 28-11-2020 22:22
4.
postawcie ZNAK
ZAKAZ STAWIANIA KRZŻYKÓW
na poboczach DLA IDIOTÓW
KRÓRZY spowodują wypadek
(nadmierna predkość)