Przedmiotowa obwodnica Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20 rozpoczyna swój bieg po stronie zachodniej miejscowości Stargard i dowiązana jest do istniejącej DK20, koniec odcinka dowiązano do DK20 po wschodniej stronie miejscowości. Istniejący odcinek DK20, który zastąpiony będzie nowym przebiegiem leży od km ok. 75+400 do km 81+170.
Podstawowe parametry techniczne:
- droga klasy GP (droga o ograniczonej dostępności poprzez skrzyżowania/węzły, oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu, wydzielenie ruchu pieszo-rowerowego)
- prędkość projektowa 80 km/h (parametr techniczny wskazujący na bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu, niezwiązany bezpośrednio z prędkością dopuszczalną na drodze)
- ilość jezdni - 1
- ilość pasów ruchu - 2
- szerokość pasa ruchu 3,50 m
- dopuszczalny nacisk 115 kN/oś
- nawierzchnia bitumiczna.