Kolejne perony (na zdj. Reptowo) są bardziej dostępne dla podróżnych.
Ilość wyświetleń: 2410
Kolejne perony są dostępne na modernizowanej linii kolejowej na trasie Poznań - Szczecin.
Pociągi między Stargardem a Reptowem sprawniej i bezpieczniej niż wcześniej jeżdżą po kolejnym, nowym torze. Dzięki oddaniu drugiego nowego toru na szlaku Stargard – Reptowo, pociągi jeżdżą już dwoma nowymi torami na całym odcinku między Stargardem a Szczecinem Dąbiem, co przekłada się na większą przepustowość i sprawniejsze podróże. W Reptowie, Miedwiecku i Grzędzicach gotowe są odremontowane perony.
- Są wyższe, szersze i dłuższe - informuje Bartosz Pietrzykowski, rzecznik PKP PLK. - Ułatwiają pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Platformy zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano wygodne dojścia do peronów i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty i ławki, które poprawiły komfort oczekiwania na pociąg. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewnia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy.
Obok peronów zamontowano stojaki na rowery. Na stacji w Reptowie sprawne i bezpieczne dotarcie na perony zapewnia nowe przejście wybudowane pod torami (na zdj. niżej, jeszcze w trakcie budowy).
Informacja PKP PLK:
W 24 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem można wygodniej wsiadać do pociągów z nowych peronów. Polskie Linie Kolejowe sukcesywnie zwiększają komfort podróży. Tylko na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy to perony w Drawinach, Podleścu, Mierzęcinie, Bierzwinku, Rębuszu, Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Morzycy, Kolinie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży na 30 stacjach i przystankach.
Na 190 km trasie Poznań – Szczecin, rozkładowe przejazdy pociągów i roboty zapewnia odpowiednia organizacja inwestycji. Dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania są już gotowe m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno, Stargard - Reptowo oraz Reptowo – Szczecin Dąbie. Jeden tor wykonano m.in. na odcinkach Krzyż – Podlesiec, Drawiny – Dobiegniew, Dobiegniew – Rębusz, Choszczno – Dolice.
Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem skróci się. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, najszybsze pociągi pokonają trasę z prędkością 160 km/h, w czasie poniżej 2 godzin. Zwiększy się przepustowość linii - możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewni lepsze warunki przewozu towarów. E59 jest częścią europejskiego korytarza transportowego, prowadzącego z Dolnego Śląska m.in. do zachodniopomorskich portów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie zwiększą bezpieczeństwo.
Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie" warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF" („Łącząc Europę"). Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac do końca 2023 r.
Ja nie rozumiem, przecież 20 lat temu jeździłem 1 godz 50 min. do Poznania a 4.50 do Warszawy.
Ff (193.106.153...) 21-07-2022 13:08
2.
Teraz jest do Poznania 3 godziny.- sprawdz na pkp.pl
zz (31.11.131...) 21-07-2022 14:03
3.
Ale kłamca z tego Ff. 20 lat temu na tej linii przejazd między Szczecinem a Poznaniem wynosił około 2h 20 min i to pociągiem ekspresowym. Osobowym około 3h 25 min. Nigdy pociągi między Szczecinem a Poznaniem nie jechały w 1h i 50 min jak łże Ff.
TylkoTusk (83.20.235...) 21-07-2022 19:34
4.
On jezdził chyba drezyna:)))
szeryf (31.11.131...) 21-07-2022 20:12
5.
(31.11.131...) ile wynosi teraz wynagrodzenie trola i robienia z siebie gł*pka?