Od dziś obowiązuje zmieniona organizacja ruchu na ul. Wyszyńskiego.
Zakończono przenoszenie przejścia dla pieszych przed rondem niedaleko wiaduktu kolejowego na ul. Wyszyńskiego. Cofnięto je o ok. 20 metrów w kierunku pl. Wolności. Teraz znajduje się ono na wysokości wejścia do centrum handlowego Zodiak, zaraz za tamtejszym kioskiem. Przy nowej "zebrze" postawiono sygnalizatory. Likwidacji uległa zatoka autobusowa. Na jezdni wymalowano buspas.
- Wyjeżdżając z ul. Barnima od razu trzeba wjeżdżać na lewy pas, co spowalnia ruch - mówi jeden z kierowców. - Trzeba czekać aż zjeżdżający z ronda przepuszczą wyjeżdżających z ul. Barnima.
Działa już sygnalizacja świetlna przy nowym przejściu. Funkcjonuje na przycisk. Zapytaliśmy urzędników o wymalowanie pasa dla busów i autobusów, co od samego rana jest mocno krytykowane przez kierowców i pieszych.
- W związku z przeniesieniem przejścia dla pieszych na ul. Wyszyńskiego zatoka autobusowa musiała zostać zlikwidowana - wyjaśnia Katarzyna Grzesiak z Urzędu Miejskiego w Stargardzie. - W tym miejscu dla autobusów został wydzielony tylko fragment jednego pasa – po to, żeby mogły zatrzymać się na przystanku. Trzeba podkreślić, że jest to rozwiązanie tymczasowe.
Urzędnicy dodają, że sytuacja poprawi się, gdy zostanie puszczony ruch ulicą Barnima. Kierowcy już tamtędy jeżdżą, ale oficjalnie ruch nie został jeszcze wprowadzony.
Panie Zając przyjdź w godzinach szczytu na Wyszyńskiego. Kontakty z mieszkańcami to nie tylko koncerty i festyny w parku. Rusz cztery litery z wygodnego gabinetu i porozmawiaj z kierowcami z korka. Może coś ci podpowiedzą.
Piter (89.151.37...) 23-09-2022 12:30
2.
Już wielokrotnie pisałem na ten temat aby zrobić jedno przejście z sygnalizacją dla pieszych na środku Wyszyńskiego rozwiązane były by wszystkie problemy lecz po co lepiej nadal trwonić kasę !!!
kierowca (89.151.39...) 23-09-2022 14:55
3.
kierowca (89.151.39...) 23-09-2022 14:55 nic to nie da czy będą tam 3 przejścia czy będzie tam jedno lub nie będzie.W godzinach tzw.szczytu pomagają drogi nazwijmy to boczne :) w stosunku do głównych arterii.Tak jest za granicami w podobnych miastach jak Stargard bo tam lokalna władza działa dla ludzi robi się masę pożądanych ulic co odciąża główne ulice,a u nas zobacz co asy z UM odwalili np.miedzy Broniewskiego,a Spokojną,gdzie ronda dwupasmowe i poszerzanie istniejących ulic jeśli jest możliwość.W Stargardzie nepotyzm i kolesiostwo w urzędach i spółkach jest na poziomie HARD więc nie ma co liczyć, że ktoś to ogarnie bo nie ma zielonego pojęcia.
Prawda (37.47.182...) 23-09-2022 16:36
4.
Kto w mieście odpowiada za drogi i rozwiązania komunikacyjne??? Pani Inżynier Miejski, która z wykształcenia jest GERMANISTKĄ. Ktoś na forum już o tym pisał. Prezydent ją mianował bez żadnego konkursu. Jak osoba bez wykształcenia kierunkowego, bez doświadczenia i bez zielonego pojęcia o drogach, ma skutecznie rozwiązywać takie problemy?!!
Piter (89.151.37...) 23-09-2022 19:50
5.
Dziwic sie, tak jest w calym kraju.
xxxx (31.11.131...) 23-09-2022 21:00
6.
Co mnie obchodzi cały kraj? Żyjemy lokalnie. Niech laska po germanistyce uczy w szkole a nie zarządza inwestycjami miasta na poziomie kilkudziesięciu milionów. No chyba że marna ale własna i można coś przytulić.
Piter (89.151.37...) 24-09-2022 01:32
7.
nie ważne co umie ważne że swój
www (91.241.26...) 24-09-2022 10:25
8.
Przecież to jest kpina na maxa co robi miasto.Zlikwidować zatoczkę w tak ruchliwej części miasta gdzie trwają przebudowy wiaduktów kolejowych.Tą osobę co to wymyśliła trzeba pociągnąć do odpowiedzialności karnej,co mają we łbach ci miejscy urzędnicy.To są destruktorzy miasta,kolesie królika.
Stargardzianin (89.151.36...) 24-09-2022 12:14
9.
Prawda (37.47.182...) 23-09-2022 16:36 masz rację, to co zrobili między Spokojną a Broniewskiego to jedna z ich większych porażek, droga szerokości ścieżki rowerowej , a wystarczyło zrobić metr szerszą i była by idealna droga alternatywna do Różanej
(83.11.216...) 24-09-2022 14:39
10.
Mądrzy stargardzianie, a ktos pomyslał że ta droga to droga polna, która tylko dzięki Pani Inzynier i Pana Prezydenta jest dziś przejezna, a metr szersza to juz jezdnia ktora musi mieć odpowiedznie parametry. Ludzie nie perdolcie jak PiS, tylko włączcie myślenie. A czy Duda to ma wykształcenie na preyzdenta, a jednak jest preydentem
wojo (176.221.124...) 25-09-2022 18:28
11.
wojo jutro pamietaj do pracy sie stawic na czarnieckiego:))) Łubu du bu, to spiewalem ja, wojo.
syfu nie ukryjesz (31.11.131...) 25-09-2022 22:59
12.
A wystarczyło przenieść przejście dla pieszych jeszcze kilka metrów dalej. Tak, aby na nitce w stronę PKP było przed zatoką autobusową. Wówczas na nitce w stronę Pl. Wolności zatoka by pozostała, a przejście byłoby także zaraz za zatoką.
hyhy (83.18.222...) 18-10-2022 16:45
13.
Albo jeszcze inaczej: Przejście zrobić na nitce w stronę PKP przed zatoką (likwidując część zieleni) i wtedy po drugiej stronie przejście byłoby za zatoką, na wprost wejścia do Reserved (czy co tam teraz jest).
Problemem jest chaos urbanistyczny w polskich miastach. Zabudowuje się każdy kawałek wolnej przestrzeni, a nie myśli się o konsekwencjach. Potem nie można nic rozbudować, bo niemal wprost z ulicy wyrasta budynek. Na, ale przecież on nawiązuje do linii zabudowy...
I tak mamy jeden, najwyżej dwa pasy i do tego tak wąskie, jak tylko pozwalają na to minima w przepisach. Trzeba też wspomnieć o zezwoleniu na prowadzenie działalności handlowej w klitkach wzdłuż ulic. Choćby Piłsudskiego (w zasadzie cały ciąg od Konopnickiej), Chrobrego (Żabka) i wiele podobnych - dostawcy towaru rozjeżdżają chodniki, bo nie mają gdzie zaparkować, by rozładować towar. Ilu baranów parkuje naprzeciw kościoła (Chrobrego) przy sklepie owocowo-warzywnym? A chodniki nie kosztują mało.