Trwają prace związane z opracowaniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej kolejnego odcinka obwodnicy północnej miasta Stargard.
Kolejny, trzeci odcinek obwodnicy powstanie w ciągu ul. Hanzeatyckiej, na odcinku od ul. Stralsundzkiej do ul. Wieniawskiego. O ukończonym odcinku, który ma zostać oddany do użytku w lutym pisaliśmy tutaj: wiadomosci.rii.pl/index.php.
Nad dokumentacją następnego odcinka pracuje już Drogowa Pracownia Projektowa A3 Justyna Roman z Tanowa. Projektant ma 7 miesięcy na jej przygotowanie. Jest konieczna, by miasto mogło starać się o dofinansowanie na tę inwestycję z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Projektowana droga ma mieć ok. 650 metrów długości i jezdnię szeroką na 7 metrów. Wzdłuż niej powstaną obustronne chodniki, ścieżka rowerową, zatoki autobusowe. Planowana jest też
przebudowa skrzyżowania ulic Hanzeatyckiej i Stralsundzkiej. Projektant ma też zaprojektować sieć kanalizacji deszczowej, nowe oświetlenie uliczne, pasy zieleni, a także urządzeń przeciwhałasowych w postaci ekranów akustycznych oraz uzyskać niezbędne pozwolenia i zgody.
- Odcinek obwodnicy północnej miasta – w ciągu ul. Hanzeatyckiej, od ul. Stralsundzkiej do ul. H. Wieniawskiego docelowo połączy się z wybudowanym już szlakiem od wiaduktu na ul. Składowej do ul. E. Orzeszkowej i fragmentem od ul. H. Wieniawskiego do wiaduktu na ul. Składowej, którego budowa może ruszyć jeszcze w tym roku - informuje miasto. - Szykuje się prawdziwa drogowa rewolucja usprawniająca ruch w całym Stargardzie dzięki przeniesieniu jego sporej części poza miasto.
Dokumentacja, której opracowanie już ruszyło, jest potrzebna do starań o zdobycie dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
– Konsekwentnie kontynuujemy realizację naszego planu wyprowadzania tysięcy aut dziennie z centrum miasta - mówi Rafał Zając, prezydent Stargardu. - Alternatywna trasa na pewno będzie chętnie wykorzystywana przez stargardzian. Już dwa pierwsze odcinki dadzą wygodną opcję dla wyjazdów w kierunku Szczecina i Goleniowa i możliwość ominięcia centrum, a to dopiero początek.
Obwodnica przetnie ul. H. Wieniawskiego, ul. Usługową i pobiegnie aż do wiaduktu na ul. Składowej – budowa tej części ruszy po zakończeniu jego modernizacji. Te dwa elementy połączą się z prawie gotowym odcinkiem na ul. E. Orzeszkowej, który zostanie otwarty na przełomie stycznia i lutego. W przyszłości całość będzie włączona do fragmentu przygotowywanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, łączącego drogi krajowe nr 20 i 10.