Urzędnik pomoże niepełnosprawnym w załatwianiu spraw. Fot. UM Stargard
Ilość wyświetleń: 934
Biletomat, znajdujący się na parterze ratusza jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Nowe urządzenie posiada dodatkowy przycisk z oznaczeniem w alfabecie Braille’a. Po jego naciśnięciu pojawia się osoba, która w razie potrzeby będzie asystowała niepełnosprawnemu i krok po kroku pomoże mu załatwić sprawę.
- Każdy, kto z biletomatu korzystał, wie, że jest to bardzo proste - przypominają urzędnicy. - Wystarczy na dotykowym ekranie wybrać sprawę, którą chcemy załatwić i pobrać niewielki papierowy bilet z numerem. Następnie na dużym, czytelnym ekranie w głębi korytarza można sprawdzić status kolejki – ile jeszcze osób załatwia swoje sprawy i w którym pokoju, przy jakim stanowisku zostaniemy obsłużeni. Nowy biletomat oprócz podstawowych funkcji ma jeszcze ułatwienie dla osób z niepełnosprawnościami.
W obu budynkach Urzędu Miejskiego w tym roku na parterze pojawi się kompleksowy system oznaczeń m.in. piktogramy, tabliczki, fakturowa nawierzchnia, a także przenośna pętla indukcyjna. Dodatkowo w ratuszu zniknie próg na głównym wejściu, a drzwi będą otwierały się automatycznie. Kilka miesięcy temu wyremontowano tam toalety i dostosowano je do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
O inwestycjach, które mają ułatwić niepełnosprawnym petentom korzystanie z urzędu pisaliśmy tutaj: wiadomosci.rii.pl/index.php. Mają one być zrealizowane do połowy tego roku.