Oddany do użytku pierwszy odcinek obwodnicy północnej ma prawie 900 m długości. Fot. Paweł Bieg.
Ilość wyświetleń: 2067
Nowo wybudowany odcinek obwodnicy Stargardu został dziś formalnie oddany do użytku.
Kierowcy już w styczniu chcieli jeździć nowym odcinkiem drogi. Interweniowali w naszej redakcji, widząc, że budowa jest zakończona. Jak odpowiadał wówczas urząd, trwają ostatnie formalności. Nasz artykuł znajdziesz tutaj:wiadomosci.rii.pl/index.php.
Na początku lutego znów dostaliśmy pytania internautów dlaczego droga nadal jest zamknięta.
- Mamy już luty, światła świeca codziennie, poprzewracane jest oznakowanie, a droga dalej zamknięta - pisał do nas w miniony czwartek pan Piotr ze Stargardu. - Proszę o interwencję kolejny raz lub ewentualnie o jakiś kontakt do odpowiedzialnej za to osoby.
- Konieczne jest dopięcie spraw formalnych - odpowiedział nam pod koniec minionego tygodnia Piotr Styczewski, rzecznik prezydenta Stargardu. - Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to nowy odcinek drogi zostanie oddany w lutym. Robimy wszystko co w naszej mocy, by tę drogę oddać jak najszybciej.
Dziś rano nowy odcinek północnej obwodnicy Stargardu stanął przed kierowcami otworem. Fragment od ul. Składowej do ul. E. Orzeszkowej, którym można już jeździć, kosztował 10 mln zł.
- Prace skończyły się sześć miesięcy przed planowanym terminem - informuje magistrat. - Jeszcze w tym roku może ruszyć budowa następnego fragmentu – od ul. H. Wieniawskiego do wiaduktu na ul. Składowej. Jednocześnie rozpoczęło się projektowanie trzeciego odcinka – w ciągu ul. Hanzeatyckiej, od ul. Stralsundzkiej do ul. H. Wieniawskiego.
Fot. Paweł Bieg.
Oddany do użytku pierwszy odcinek obwodnicy północnej ma prawie 900 metrów długości. Poza jezdniami i rondem wybudowano chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe. Całość jest oświetlona 48 lampami LED i ma nową kanalizację deszczową. W ramach zadania nasadzono prawie 200 drzew i ponad 2400 krzewów. Zachowano również odcinek linii kolei wąskotorowej i historyczny przejazd dla takich pociągów. Na wszystkie prace pozyskano prawie 5 500 000 zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
– Odcinek, którego budowa się zakończyła, jest bardzo ważnym elementem większej całości - mówi Rafał Zając, prezydent Stargardu. - Zmotoryzowanym mieszkańcom daje alternatywną trasę, a jednocześnie to także spory krok ku wyprowadzeniu z miasta tranzytu pomiędzy Szczecinem a Goleniowem. Kolejne fragmenty tej obwodnicy są już pewne, więc tylko kwestią czasu zostaje zdecydowana poprawa jakości przemieszczania się po całym Stargardzie – mówi prezydent Rafał Zając. Jednocześnie podkreśla, że duże znaczenie w całym projekcie mają następne części planowane do realizacji przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich, które pozwolą wyprowadzić z ulic w naszym mieście kolejne tysiące aut.
W przyszłości cała obwodnica zacznie się na ul. Hanzeatyckiej. Pobiegnie od ronda w pobliżu dawnego Tesco, przetnie ul. H. Wieniawskiego, ul. Usługową, połączy się z wybudowanym odcinkiem na ul. E. Orzeszkowej i dalej do granic miasta. To pozwoli tysiącom aut dziennie omijać przejazd przez centrum. Docelowo obwodnica włączona będzie do fragmentu przygotowywanego przez GDDKiA i łączącego drogi krajowe nr 20 i 10. Dzięki temu korzyści odczują zmotoryzowani i piesi mieszkańcy osiedli Zachód i Chopina, ale także Śródmieścia. Nową drogą pojadą m.in. ciężkie transporty ze Stargardzkiego Parku Przemysłowego i terenów po ZNTK.
Są szanse, że jeszcze w 2023 roku rozpocznie się budowa następnego fragmentu obwodnicy. Tym razem od ul. H. Wieniawskiego do wiaduktu na ul. Składowej. Pozyskano na ten cel 17 000 000 zł z RzFRD. Dodatkowo przygotowywany jest projekt trzeciego odcinka – w ciągu ul. Hanzeatyckiej, od ul. Stralsundzkiej do ul. H. Wieniawskiego.
Autorem zdjęć, które są w galerii jest pan Piotr. Serecznie dziękujemy!
Cieszymy się :) Zostawiacie tory Kolejki Wąskotorowej. Może przy okazji wymusić na miłośnikach tej kolejki, naprawę przejazdów na Wojska Polskiego i Brzozowej. Kierowcy uszkadzają sobie zawieszenia dla przyjemności kilku osób.
Marek (89.151.34...) 06-02-2023 16:36
2.
Marek (89.151.34...) 06-02-2023 16:36 jakiej przyjemności powinno to być dawno zerwane ,zaorane i tyle w temacie.Dac zielone światło złomiarzom to w kilka dni zniknie ten syf.
Zawieszenie 5 cm (37.47.180...) 06-02-2023 17:24
3.
Dobra sprawa i wygoda takie obwodnice więcej takich drug
PRAGMATYK (91.226.236...) 06-02-2023 20:17
4.
Najłatwiej to zniszczyć, była kolejka i mogła być dalej ale Polak potrafi tylmo zniszczyć i zezłomowiać i co dalej?? zalać betonem i h...
polski debilizm (31.11.131...) 06-02-2023 21:10
5.
Ad 1 i ad2 Dajcie namiary na siebie. Podjadę, pogadamy.
qqłka (176.221.125...) 06-02-2023 22:14
6.
Ad.5 Nie ma co gadać tylko naprawić przejazdy. Było można występować o wpisanie do rejestru zabytków? To teraz załatwiajcie naprawę przejazdów,
Marek (89.151.34...) 07-02-2023 01:01
7.
Niestety to nie jest obwodnica. Nie wyczerpuje definicji obwodnicy, co najwyżej może służyć osobówką i busą. Wiadukt nawet po przebudowie nie będzie spełniał norm dla obwodnicy/aut ciężarowych. Ilość przejść pieszych, przejazdów rowerowych również wykluczają inwestycję z roli obwodnicy. Po dokończeniu inwestycji będzie to ułatwienie dla miasta i kierowców.