Większość zasadniczych prac na całej modernizowanej trasie ma się zakończyć w tym roku. Fot. Łukasz Brylowski.
Ilość wyświetleń: 938
Pociągi między Choszcznem a Dolicami jeżdżą już po drugim, nowym torze. W Dolicach i Ziemomyślu gotowe są nowe perony.
W 26 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem można wsiadać do pociągów z nowych peronów. Na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy zmodernizowano perony w Drawinach, Podleścu, Mierzęcinie, Bierzwinku, Rębuszu, Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Morzycy, Kolinie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie.
- Nowe perony oddano też do użytku w Ziemomyślu i Dolicach - informuje Bartosz Pietrzykowski, rzecznik PKP PLK. - Są wyższe, szersze i dłuższe, ułatwiają pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Platformy zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano wygodne dojścia do peronów i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowano też nowe wiaty i ławki, które poprawiły komfort oczekiwania na pociąg. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewnia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwiają tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Obok peronów są stojaki na rowery, dzięki którym osoby podróżujące koleją, mogą połączyć dwa ekologiczne środki transportu.
Gotowe są też dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno, Choszczno - Dolice oraz Stargard – Szczecin Dąbie. Obecnie wykonawcy pracują m.in. na odcinku Wronki – Dobiegniew (bez stacji Krzyż), Rębusz – Słonice i Kolin – Stargard.
Najszybsze pociągi między Poznaniem a Szczecinem pojadą z prędkością 160 km/h w czasie poniżej 2 godz.
- Procedury, związane z uzyskaniem nowych dopuszczeń, są sukcesywnie uzyskiwane wraz z postępem inwestycji - dodaje rzecznik PKP PLK. - Obecnie zakładane docelowo skrócenie czasu podróży planowane jest w 2024 r. Zwiększy się przepustowość linii - możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewni lepsze warunki przewozu towarów. E59 jest częścią europejskiego korytarza transportowego, prowadzącego z Dolnego Śląska m.in. do zachodniopomorskich portów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie zwiększą bezpieczeństwo.
Inwestycje są realizowane w ramach modernizacji linii kolejowej Poznań - Szczecin Dąbie. Całe przedsięwzięcie, warte ponad 4 mld zł, jest współfinansowane z unijnego programu „Łącząc Europę" (CEF).
Redakcja - 22-03-2023
Reklama
1.
Ta nikt nie dodał, że będą może raptem 2 pociągi się zatrzymywać na tych pięknych przystankach.
Edyta (91.226.239...) 22-03-2023 13:40
2.
Edyto to jest wszystko dla ludzi budowane, i jest to wizytówka tych miejscowości dużych i małych tak jest w całej cywilizowanej Europie i tak trzymać
Starg (80.208.30...) 22-03-2023 21:05
3.
Starg. Jak dla ludzi skoro nie ma możliwości skorzystania z połączeń ja ze swojej miejscowości w której wybudowany jest ten jakże piękny przystanek do pracy nie mam jak dojechać PKP bo pociągów jest jak na lekarstwo. A peron cię nie zawiezie do pracy!
Edyta (91.226.239...) 23-03-2023 08:56
4.
No tak masz rację, nie jeżdżę pociągami za czesto jest to problem jak nie można o czasie dojechać do celu powodzenia i wesolych świąt
Starg (80.208.30...) 23-03-2023 18:11
5.
Edytka, masz jakiekolwiek pojęcie o połączeniach kolejowych, czy akurat dopadła Cię zimowa chandra? W tej chwili w Dolicach zatrzymuje się 9 pociągów jadących w stronę Stargardu, jakieś drugie tyle w stronę Choszczna. Po ukończeniu modernizacji zapewne wróci też któryś (nie pamiętam dokładnie) pospieszny lub nawet dwa. Więc już masz blisko 20 ";zatrzymań";, to samo z wyłączeniem pośpiesznych na stacjach w Ziemomyślu, Morzycy, Kolinie, Strzebielewie i Witkowie. Ilość połączeń jest w tej chwili obcięta ze względu na obniżoną przepustowość linii (tory, trakcja i automatyka kolejowa). Po ukończeniu to się zmieni, do tego dojdzie jeszcze w 2024/25 roku SKM'ka ze swoją ofertą.
Internet służy nie tylko do wylewania żali ale również do dowiadywania się jak funkcjonuje świat wokół nas. TAK - modernizacja się przeciąga i też jestem w... na zamykane wiadukty w Stargardzie.