Obwodnica Stargardu w ciągu DK20 z decyzją środowiskową
Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy wzdłuż drogi krajowej nr 20. To oznacza, że za kilka lat krajowa "dwudziestka" zniknie z centrum Stargardu. Ma być budowana w latach 2024-2028.
Ilość wyświetleń: 2078
Trasa o długości 4,5 km ominie miasto od wschodu i włączy się do węzła Stargard Wschód na drodze S10.
Planowana obwodnica wyprowadzi ostatnią drogę krajową ze Stargardu. O złożeniu wniosku o wydanie decyzji środowiskowej oraz o terminach związanych z budową obwodnicy pisaliśmy tutaj: wiadomosci.rii.pl/index.php.
Jej przebieg, zgodny z rekomendowanym wariantem 5, zatwierdziła decyzja środowiskowa.
- Kolejnym etapem prac przygotowawczych będzie opracowanie elementów Koncepcji Programowej i wykonanie badań podłoża - informuje Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. - To inwestycja z rządowego Programu budowy 100 obwodnic.
Od kilkunastu lat, dzięki południowej obwodnicy, miasto omija już droga ekspresowa S10. Za kilka lat z centrum Stargardu zniknie droga krajowa nr 20. Trasa ta obecnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do miasta, gdzie na trasie przejazdu jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań.
Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, zmniejszając hałas i ograniczając inne negatywne oddziaływania ruchu drogowego. Skróci się też dystans jaki będą pokonywać kierowcy. Obecnie długość trasy przez miasto to 7,4 km, a po realizacji wybranego wariantu obwodnicy będzie krótsza o 2,9 km. Biorąc pod uwagę brak konieczności przejazdu przez miasto skróci się on nawet czterokrotnie.
GDDKiA:
Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. Planowana jest w ramach inwestycji przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła. Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin-Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard-Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard.