Jest przetarg na obwodnicę Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20
Obwodnica ma mieć 4,5 km. Wyprowadzi ona ostatnią drogę krajową ze Stargardu,
Ilość wyświetleń: 1604
GDDKiA w Szczecinie ogłosiła przetarg na realizację obwodnicy Stargardu w ciągu DK20.
O budowie obwodnicy, tak oczekiwanej przez stargardzian, mieszkających przy krajowej "dwudziestce" pisaliśmy tutaj: wiadomosci.rii.pl/index.php. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej przyszedł czas na ogłoszenie przetargu.
- Szukamy wykonawców, którzy będą zainteresowani zaprojektowaniem i budową inwestycji o długości 4,5 km - poinformowała wczoraj GDDKiA. - Termin składania ofert został wyznaczony na 26 stycznia przyszłego roku. Inwestycja powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic, a jej realizacja została zaplanowana na lata 2024-2027.
Kryteriami oceny ofert jest w 55 proc. cena, w 10 proc. przedłużenie okresu gwarancji na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze, w 30 proc. przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe i w 5 proc. zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego.
W przyszłym roku planowane jest podpisanie umowy. Wykonawca będzie miał 17 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). GDDKiA zakłada, że stanie się to w 2025 r. co pozwoli rozpocząć roboty, na które założono 15 miesięcy. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Oddanie obwodnicy do ruchu przewidziano w 2027 r.
Od kilkunastu lat, dzięki południowej obwodnicy, kierowcy omijają miasto korzystając z drogi ekspresowej S10. Za kilka lat z centrum Stargardu zniknie droga krajowa nr 20. Trasa ta obecnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do miasta, gdzie na trasie przejazdu jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań.
Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, zmniejszając hałas i ograniczając inne negatywne oddziaływania ruchu drogowego. Skróci się też dystans jaki będą pokonywać kierowcy. Obecnie długość DK20 od węzła Stargard Wschód przez miasto to 7,4 km, przejazd obwodnicą będzie krótszy o 2,9 km. Biorąc pod uwagę charakterystykę drogi w mieście (ograniczona prędkość, skrzyżowania i przejścia dla pieszych) obwodnica skróci czas przejazdu nawet czterokrotnie.
Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. Planowana jest w ramach inwestycji przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła. Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin – Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard – Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard.
W rozpisanym na lata 2020-2030 rządowym Programie budowy 100 obwodnic poza obwodnicą Stargardu znajduje się jeszcze osiem inwestycji na Pomorzu Zachodnim.
Inf. pras, - 23-12-2023
Reklama
1.
jeżeli bedzie tak wykonana jak Szczecińska ,
to lepiej postawic jakąś plebanie .