logofacebook.jpg
Witaj
3.149.254.229
← powrót

Nowe perony w Kolinie i Morzycy

Między Dolicami a Kolinem, pociągi bezpieczniej jeżdżą po obu nowych torach.

1712742045.jpg
Ilość wyświetleń: 679
 Podróżni na stacji w Kolinie i Morzycy wsiadają wygodniej do pociągów z nowych peronów.


   Na stacji w Kolinie pasażerowie korzystają z drugiego przebudowanego peronu. Również w Morzycy przebudowane perony, które zostały udostępnione podróżnym 7 kwietnia, zapewniają lepszy dostęp do kolei. Wyższe, szersze i dłuższe platformy ułatwiają pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Są one dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Posiadają pochylnie, antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na peronach w Morzycy oraz peronie nr 2 w Kolinie zamontowane zostały nowe wiaty i ławki, które poprawiły komfort oczekiwania na pociąg. Na peronie nr 1 w Kolinie podróżni do czerwca będą jeszcze korzystać z wiaty tymczasowej. LED-owe oświetlenie zapewnia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Obok peronów są stojaki na rowery, dzięki którym osoby podróżujące koleją, mogą połączyć dwa ekologiczne środki transportu.

  Wygodniejsze podróże koleją między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim

   PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zwiększają komfort podróży. W blisko 30 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem pasażerowie wygodniej wsiadają do pociągów z nowych peronów, m.in. w Poznaniu Woli, Kiekrzu, Rokietnicy, Szamotułach, Wronkach, Miałach, Podleścu, Dobiegniewie, Bierzwniku, Słonicach, Choszcznie, Dolicach, Stargardzie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży łącznie na 30 stacjach i przystankach.

   Na 190 km trasie Poznań – Szczecin, dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym są już gotowe między Poznaniem a Krzyżem, Krzyżem a Dobiegniewem, Słonicami a Dolicami oraz Stargardem a Szczecinem Dąbiem. Obecnie wykonawcy pracują m.in. na odcinku Rębusz – Słonice, Kolin – Stargard oraz stacji Stargard. Poza torami, siecią trakcyjną oraz urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, modernizowane są również obiekty inżynieryjne, takie jak mosty, przepusty i wiadukty (m.in. cztery wiadukty kolejowe w Stargardzie), a także przejazdy kolejowo-drogowe, co wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa nie tylko ruchu kolejowego, ale również drogowego.

  Szybciej i bezpieczniej między Poznaniem a Szczecinem

   Dzięki pracom na blisko 190 km trasie, po zakończeniu wszystkich robót i uzyskaniu wymaganych dopuszczeń, najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością do 160 km/h w czasie poniżej 2 godz. Procedury, związane z uzyskaniem nowych zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji, są sukcesywnie składane do Urzędu Transportu Kolejowego wraz z postępem inwestycji. Z prędkością 160 km/h pociągi mogą już jeździć na odcinku między Poznaniem a Wronkami. Zwiększa się przepustowość linii – możliwy jest przejazd coraz większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewnia również lepsze warunki przewozu towarów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie zwiększyły bezpieczeństwo.

   Większość zasadniczych prac na całej trasie zrealizowana została do końca 2023 roku. Wykonawcy prowadzą jeszcze prace m.in. na stacji w Stargardzie (planowane zakończenie prac zasadniczych do końca 2024 roku), na odcinku Rębusz – Słonice wraz ze stacją Słonice (planowane zakończenie prac zasadniczych na przełomie III i IV kwartału 2024) oraz na szlaku Kolin – Stargard (planowane zakończenie prac zasadniczych w II kwartale 2024). Inwestycja warta ponad 4 mld zł współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).

   Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

 
Inf. pras. - 10-04-2024


Reklama
1.
        Nie abym narzekał ale czy na małych wsiach potrzebny jest taki peron za wiele milionów - gdzie wsiada i wysiada do 5 - 10 osób?
Kłos (89.151.24...) 10-04-2024 12:27
2.
        Haha a pociągów jak na lekarstwo. Perony ozdobry torów hahah
Baba Jaga (91.226.239...) 10-04-2024 14:51
3.
        100 lat budowali, niech juz bedzie sluzyl przyszlym pokoleniom po nas.
KAMRACI nptv.pl (89.171.141...) 10-04-2024 19:54
4.
        Jakim pokoleniom jak wymieramy, bo jest ubytek ludzi a nie przyrost.
Cew (46.112.4...) 11-04-2024 00:16
Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
   Polecane przez INFO
baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
Copyright © Regionalny Informator Internetowy
info..pl M. Cywka
Robotnicza 9b
73-110 Stargard
tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
e-mail: info.wiadomosci@gmail.com