Na przystanku w Witkowie koło Stargardu pasażerowie korzystają z drugiego już przebudowanego peronu. Fot. Bartosz Pietrzykowski.
Ilość wyświetleń: 881
Podróżni na przystanku w Witkowie wsiadają wygodniej do pociągów z nowego peronu.
Na przystanku w Witkowie koło Stargardu pasażerowie korzystają z drugiego już przebudowanego peronu. Wyższe, szersze i dłuższe platformy ułatwiają pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Są one dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Posiadają pochylnie, antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na peronach zamontowane zostały nowe ławki, które poprawiły komfort oczekiwania na pociąg. Wykonawca prowadzi prace wykończeniowe przy nowych wiatach, które dadzą pasażerom schronienie przed deszczem, słońcem czy wiatrem. Będą one gotowe do końca czerwca. LED-owe oświetlenie zapewnia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwiają tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy.
Między Kolinem a Stargardem pociągi bezpieczniej jeżdżą po drugim ze zmodernizowanych torów. To kolejne efekty wykorzystania przez nas środków z projektu realizowanego między Poznaniem a Szczecinem. Inwestycja za ponad 4 mld zł jest współfinansowana z unijnego programu „Łącząc Europę" (CEF).
Wygodniejsze podróże koleją między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim
Sukcesywnie zwiększamy komfort podróży na linii Poznań-Szczecin. Już w blisko 30 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem pasażerowie wygodniej wsiadają do pociągów z nowych peronów, m.in. w Poznaniu Woli, Kiekrzu, Rokietnicy, Szamotułach, Wronkach, Miałach, Podleścu, Dobiegniewie, Bierzwniku, Słonicach, Choszcznie, Dolicach, Stargardzie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży łącznie na 30 stacjach i przystankach.
Na 190 km trasie Poznań – Szczecin, dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym są już gotowe między Poznaniem a Krzyżem, Krzyżem a Dobiegniewem, Słonicami a Stargardem oraz Stargardem a Szczecinem Dąbiem. Obecnie wykonawcy pracują na odcinku Rębusz – Słonice oraz na stacji Stargard. Poza torami, siecią trakcyjną oraz urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, modernizowane są również obiekty inżynieryjne, takie jak mosty, przepusty i wiadukty (m.in. cztery wiadukty kolejowe w Stargardzie), a także przejazdy kolejowo-drogowe, co wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa nie tylko ruchu kolejowego, ale również drogowego.
Szybciej i bezpieczniej między Poznaniem a Szczecinem
Dzięki pracom na blisko 190 km trasie, po zakończeniu wszystkich robót i uzyskaniu wymaganych dopuszczeń, najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością do 160 km/h w czasie poniżej 2 godz. Procedury, związane z uzyskaniem nowych zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji, są sukcesywnie składane do Urzędu Transportu Kolejowego wraz z postępem inwestycji. Z prędkością 160 km/h pociągi mogą już jeździć na odcinku między Poznaniem a Wronkami. Zwiększa się przepustowość linii – możliwy jest przejazd coraz większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewnia również lepsze warunki przewozu towarów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie zwiększyły bezpieczeństwo.
Większość zasadniczych prac na całej trasie zrealizowana została do końca 2023 roku. Wykonawcy prowadzą jeszcze prace m.in. na stacji w Stargardzie (planowane zakończenie prac zasadniczych do końca 2024 roku) i na odcinku Rębusz – Słonice wraz ze stacją Słonice (planowane zakończenie prac zasadniczych na przełomie III i IV kwartału 2024). Inwestycja warta ponad 4 mld zł współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę" (CEF).