Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. Zakończy na DK20 na wschód od wjazdu do Stargardu od strony Chociwla.
Ilość wyświetleń: 885
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie podpisała umowę z wykonawcą na budowę obwodnicy wzdłuż drogi krajowej nr 20 w Stargardzie.
Umowa na realizację tego zadania opiewa na 76,04 mln zł. W jej podpisaniu
w Szczecinie wzięli udział m.in. wicewojewoda zachodniopomorski Bartosz Brożyński i prezydent Stargardu Rafał Zając.
Fot. UM w Stargardzie
W przetargu na budowę nowej drogi, na którą od lat czekają m.in. mieszkańcy ulic. M. Skłodowskiej - Curie czy Gdańskiej, startowało 7 oferentów. Wygrała go firma Strabag. Będzie ona miała 17 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Trasa ma być gotowa za trzy lata.
GDDKiA w Szczecinie, Mateusz Grzeszczuk, rzecznik:
Obwodnica Stargardu w ciągu DK20 będzie szóstą spośród łącznie dziewięciu inwestycji z Programu budowy 100 obwodnic w województwie zachodniopomorskim, która wejdzie do realizacji. Droga o długości 4,5 km od wschodu ominie Stargard i wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy w ciągu DK20. Obwodnica będzie rozpoczynała się od węzła Stargard Wschód z drogą S10, a zakończy na DK20 na wschód od wjazdu do Stargardu od strony Chociwla. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP. Zakończenie realizacji inwestycji w formule projektuj i buduj planowane jest w IV kwartale 2027 roku.
Od kilkunastu lat, dzięki południowej obwodnicy, kierowcy omijają miasto, korzystając z drogi ekspresowej S10. Za kilka lat z centrum Stargardu zniknie także DK20. Trasa ta obecnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do miasta, gdzie na trasie przejazdu jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań.
Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy, zmniejszając hałas i ograniczając inne negatywne oddziaływania ruchu drogowego. Skróci się też dystans, jaki będą pokonywać kierowcy. Obecnie długość DK20 od węzła Stargard Wschód przez miasto to 7,4 km, zaś przejazd obwodnicą będzie krótszy o 2,9 km. Biorąc pod uwagę charakterystykę drogi w mieście (ograniczona prędkość, skrzyżowania i przejścia dla pieszych), obwodnica skróci czas przejazdu nawet czterokrotnie. Więcej o tej ważnej dla Stargardu inwestycji pisaliśmy tutaj: wiadomosci.rii.pl/index.php.