logofacebook.jpg
Witaj
18.223.237.246
← powrót

Nowy wóz zastąpi 30-latka

Umowa gwarantująca przekazanie dotacji na nowe auto została zawarta 19 września przed sesją Sejmiku. Fot. UM w Szczecinie.

1726827172.jpg
Ilość wyświetleń: 561
 OSP z Wapnicy ma powody do radości. Niedługo w remizie zaparkuje nowy wóz strażacki. 

 
    Wymiana wysłużonego wozu strażackiego możliwa będzie dzięki unijnej dotacji z programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego. Przyznane dofinansowanie w wysokości ponad miliona złotych pozwoli na zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP w Wapnicy (w powiecie stargardzkim). O wsparcie zawnioskowała Gmina Suchań.

   Umowa gwarantująca przekazanie dotacji została zawarta 19 września 2024 r. przed sesją Sejmiku. Podpis na dokumentach złożyli Członek Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego Marcin Łapeciński oraz burmistrz gminy Stanisława Bodnar w obecności radnych Anny Nowak, Artura Nycza i Marcina Przepióry.

    OSP w Wapnicy posiada aktualnie tylko jeden samochód ratowniczo-gaśniczy. To Jelcz z 1994 r., który jest bardzo wyeksploatowany i wymaga już wycofania z użytkowania.

   Unijny projekt zakłada zakup specjalistycznego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Wapnicy, położonej w Gminie Suchań w powiecie stargardzkim. Właścicielem zakupionego pojazdu będzie Gmina Suchań, natomiast użytkownikiem – OSP w Wapnicy.

Jednostka będzie ubiegać się o włączenie w struktury Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego, dlatego konieczne jest dysponowanie nowoczesnym, niezawodnym oraz dobrze wyposażonym samochodem ratowniczo-gaśniczym.

   Dzięki doposażeniu w nowy pojazd, ratownicy OSP będą mogli skuteczniej, sprawniej i szybciej nieść pomoc ofiarom wypadków, pożarów i innych zagrożeń. Napęd 4x4 pozwoli sprawnie poruszać się po terenach trudno dostępnych. Mobilność i wyposażenie nowo zakupionego pojazdu pozwolą na wycofanie z eksploatacji zużytego trzydziestoletniego samochodu Jelcz.

   Nowy samochód wyposażony będzie m.in. w zbiornik wody o minimalnej pojemności 3500 litrów, autopompę dwustopniową, działki wodno-pianowe, maszt oświetleniowy, wciągarkę, sprzęt łączności, sygnalizację pojazdu uprzywilejowanego oraz sprzęt do neutralizacji materiałów ropopochodnych.

   Dofinansowanie zostało przyznane w ramach działania 2.15 Wzmocnienie służb ratownictwa - Typ 1. Wsparcie potencjału służb ratownictwa w usuwaniu skutków zmian klimatycznych w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027. Koszt całkowity projektu to 1 286 000 zł, poziom dofinansowania to 85%. Zakończenie projektu to czerwiec 2025 r.

    W ramach przeprowadzonego naboru do dofinansowania skierowano 55 projektów na łączną kwotę dofinansowania ponad 62,68 mln zł.
Inf. pras. - 20-09-2024


Reklama
1.
        Zbierali Druhowie Złom i zawstydzili Władze Brawo Strażacy
cdn (79.186.186...) 22-09-2024 19:37
2.
        Nowe wozy oddali na ukraine, a sami zbierali złom na wóż. Ja p**** parodia.
NPTVPL (89.151.31...) 23-09-2024 10:55
Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
   Polecane przez INFO
baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
Copyright © Regionalny Informator Internetowy
info..pl M. Cywka
Robotnicza 9b
73-110 Stargard
tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
e-mail: info.wiadomosci@gmail.com