logofacebook.jpg
Witaj
44.222.142.210
grafika_zmienna/banery/baner_153_1711563228.png

577 stargardzian poznało wiek swojego serca

577 osób poznało wiek swojego serca w Stargardzie Szczecińskim.

1412237255.jpg
Ilość wyświetleń: 1348
   30 września i 1 października w Stargardzie Szczecińskim, w specjalnie przystosowanym busie kampanii „Ciśnienie na życie” przebadało się  577 osób! Każdy, kto odwiedził bus kampanii, mógł bezpłatnie zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi oraz zbadać wiek swojego serca za pomocą innowacyjnej aplikacji.
 
   Na przełomie września i października mieszkańcy Stargardu Szczecińskiego mieli okazję sprawdzić, czy problem nadciśnienia dotyczy także ich. Na wszystkich chętnych w specjalnie przystosowanym busie kampanii „Ciśnienie na życie” czekała wykwalifikowana ekipa pielęgniarek, która po przeprowadzeniu badania interpretowała wynik oraz udzielała fachowych porad z zakresu profilaktyki schorzeń układu krążenia. Prawidłowa wartość ciśnienia tętniczego powinna mieścić się w przedziale pomiędzy 120/80 - 139/89 milimetrów słupa rtęci (mm Hg). Wynik pomiaru, który przewyższa normę, może być pierwszym sygnałem pogarszającego się stanu zdrowia i wymaga konsultacji z lekarzem.
 
   Ponadto organizatorzy kampanii „Ciśnienie na życie” za pomocą specjalnie przygotowanej aplikacji, prowadzą badanie przesiewowe, dzięki któremu mieszkańcy Stargardu mogli sprawdzić, ile lat mają ich serca. Okazało się, że wiek serca co 6 przebadanej osoby przekroczył wiek metrykalny o 7 lat.
 
   Aplikacja „Wiek serca” pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni dietę i styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył tzw. czynniki ryzyka zawałów serca i udarów mózgu, takie jak nadciśnienie tętnicze, wysoki cholesterol, otyłość, cukrzyca, palenie, brak aktywności fizycznej i stres. 
 
   Kampania „Ciśnienie na życie” ma na celu przekonanie Polaków do dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych. Jak pokazało badanie NATPOL 2011, aż co trzeci dorosły Polak ma nadciśnienie tętnicze krwi. Brak profilaktyki sprawia, że jesteśmy diagnozowani zbyt późno i często rozpoczynamy leczenie dopiero po ciężkim zdarzeniu kardiologicznym – zawale serca czy udarze niedokrwiennym mózgu. Tymczasem kontrolując regularnie ciśnienie tętnicze krwi, możemy wykryć nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu sercowo-naczyniowego na etapie, kiedy objawy choroby są jeszcze niewielkie i mogą być skutecznie opanowane.
 
***              
 
Informacje o Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na życie”
 
   Polfa Warszawa Grupa Polpharma jest sponsorem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Ciśnienie na życie”. Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak bowiem wynika z badania przeprowadzonego przez PBS w styczniu 2014 roku „Profilaktyka nadciśnienia tętniczego oraz zdrowego trybu życia dla serca wśród Polaków”, tylko 1/3 respondentów mierzy ciśnienie krwi regularnie. Ponad połowa badanych uważa, że kontrolę można rozpocząć po 50. roku życia lub dopiero po wystąpieniu zawału serca lub udaru, albo w ogóle nie wie, kiedy należy zacząć kontrolować ciśnienie. 
 
   Jednym z głównych zadań kampanii jest przeprowadzenie jak największej liczby pomiarów ciśnienia krwi oraz badań wieku serca. Do września 2014 roku udało się przeprowadzić ponad 300 tysięcy pomiarów. Akcje odbywały się już między innymi podczas Pielgrzymek na Jasną Górę, w kilkunastu centrach handlowych w całej Polsce, w trakcie ważnych konferencji medycznych i biznesowych czy kontroli drogowych. Ponadto od końca czerwca 2014 roku w trasę wyruszył specjalny bus kampanii, który wykonuje bezpłatne badania w ponad 45 miastach w całej Polsce.
 
   Kampania „Ciśnienie na życie” została do tej pory wyróżniona złotą nagrodą  w konkursie „2013 Magellan Awards”, srebrną w konkursie „Stevie Awards 2014”, a także otrzymała I miejsce w konkursie „Kampania Społeczna Roku 2013”.
 

AS - 02-10-2014


Artykuły powiązane:
  • Moc Uważności dla Seniora i redukcja stresu (20-07-2022)

  • Moc Uważności dla Seniora i redukcja stresu (20-07-2022)

  • Moc Uważności dla Seniora i redukcja stresu (20-07-2022)

  • Moc Uważności dla Seniora i redukcja stresu (20-07-2022)

  • Moc Uważności dla Seniora i redukcja stresu (20-07-2022)

  • Reklama
    Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
    Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
       Polecane przez INFO
    baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_16_1570645259.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
    Copyright © Regionalny Informator Internetowy
    info..pl M. Cywka
    Robotnicza 9b
    73-110 Stargard
    tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
    e-mail: info.wiadomosci@gmail.com