logofacebook.jpg
Witaj
3.15.151.214
grafika_zmienna/banery/baner_237_1713354284.png

Co zrobić, żeby nie zostać oszukanym na BLIKA

Co zrobić, żeby nie zostać oszukanym na BLIKA.

1571758899.jpg
Ilość wyświetleń: 1046
   Oszuści prześcigają się w metodach wyłudzenia pieniędzy. Jedną z takich metod jest aplikacja BLIK. Aby nie paść ofiarą oszustów musimy pamiętać o kilku rzeczach.
 
   BLIK to aplikacja która umożliwia użytkownikom smartfonów dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych, oraz wypłatę gotówki. Wszystko dzieje się za pomocą kodu wygenerowanego przez aplikację bankową, który przychodzi na nasz telefon. Otrzymany kod wystarczy wprowadzić w dowolnym bankomacie, aby wybrać gotówkę.

   W przesłanej wiadomości najczęściej sprawcy zwracają się z prośbą o przelanie mniejszej lub większej kwoty pieniędzy prześcigając się w uzasadnieniu np.: chwilowy brak pieniędzy na zapłatę mechanikowi za naprawę auta, pozostawiony w domu portfel, zgubiona torebka, konieczność wykupienia leków, brak pieniędzy na jedzenie. Niejednokrotnie sprawcy proszą również o podanie kodu BLIK, który otrzymaliśmy.

   Wiele osób nie spodziewa się ani nie podejrzewa, że na konto naszego znajomego włamał się oszust i sądząc, że koresponduje ze swoim znajomym podaje kod BLIK, a następnie w aplikacji mobilnej banku potwierdza PIN-em realizację transakcji, nie sprawdzając jej szczegółów. Godząc się na realizację transakcji użytkownicy tracą pieniądze na rzecz osoby podszywającej się pod znajomych z sieci społecznościowych.

   By nie stać się ofiarą oszustów należy stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych wówczas o wiele trudniej jest przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia sms. Ponadto zawsze musimy sprawdzić dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu dopóki nie potwierdzimy transakcji w naszym telefonie.

Pamiętać musimy także  o podstawowych rzeczach:
- Jeżeli logujemy się na jakimkolwiek portalu to zawsze na koniec powinniśmy się z niego wylogować.
- Co jakiś czas zmieniajmy hasła.
- Nie udostępniajmy haseł ani kodów innym osobom.
- Chrońmy swój telefon a w szczególności PIN do aplikacji mobilnej banku.
- Gdy otrzymujemy wiadomość e-mail z powiadomieniem od jakiejś firmy czy serwisu, musimy sprawdzić, czy została ona wysłana z poprawnego adresu.
- Gdy klikniemy w łącze danej wiadomości sprawdźmy czy jesteśmy przekierowani na oryginalna stronę a nie jakąś spreparowaną.
- Jeżeli znajomy poprosi nas o pieniądze, lub kod za pomocą jakiegokolwiek komunikatora, najlepiej do niego zadzwonić i zapytać:  co się stało?. Wtedy będziemy mieli pewność z kim mamy do czynienia i czy faktycznie ktoś z naszych znajomych potrzebuje pomocy.
- Jeżeli z naszego konta wysłał ktoś wiadomość do innych z prośbą o pożyczkę natychmiast zmieńmy hasła i zaalarmujmy znajomych.

podkom. Krzysztof Wojsznarowicz - 22-10-2019


grafika_zmienna/banery/baner_180_1682406510.gif
1.
        W policji nie wiedzą co oznacza termin wz, ale o bliku słyszeli... Dobre rady hahaha ale co robicie aby tych oszustów eliminować??
Serdi (37.47.178...) 23-10-2019 14:17
Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
   Polecane przez INFO
baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
Copyright © Regionalny Informator Internetowy
info..pl M. Cywka
Robotnicza 9b
73-110 Stargard
tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
e-mail: info.wiadomosci@gmail.com