Stacje w Miedwiecku, Grzędzicach i Reptowie niedługo będą oddane do użytku
Wzdłuż linii kolejowej w Reptowie powstała nowa droga, chodnik i ścieżka rowerowa. Budowane jest też podziemne przejście, powstała też nastawnia.
Ilość wyświetleń: 2117
Kolej zaprezentowała efekty przebudowy trasy z Poznania do Szczecina Dąbie. Przedstawiciele PKP PLK i wykonawcy byli dziś na wizycie technicznej w Reptowie.
Przebudowywana trasa Poznań – Szczecin Dąbie liczy ok. 190 km, w tym 90 km jest na terenie województwa zachodniopomorskiego.
- Większość robót już została zrealizowana – mówił dziś Maciej Korzeniewski, zastępca dyrektora regionu zachodniego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. – Już niedługo ruch na całości zmodernizowanych odcinków będzie prowadzony dwutorowo.
Pociągi między Szczecinem a Poznaniem poruszają się z prędkością 120 – 140 km/. Po zakończeniu inwestycji będą jeździć nawet 160 km/h. Co oznacza, że czas przejazdu najszybszymi pociągami ze Szczecina do Poznania może wynosić poniżej dwóch godzin.
Na ponad dwudziestu przystankach przebudowywanej trasy pasażerowie korzystają już z dostępnych peronów. Prace w Reptowie dobiegają końca, podobnie jak na stacji w Miedwiecku i Grzędzicach. Mają być one oddane do użytku z końcem lipca br. Wykonawca kończy budowę i urządzanie nowych peronów. Będą wyższe, szersze i dłuższe. Przystanki są dostosowywane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zamontowano na nich antypoślizgowe nawierzchnie i ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Montowane są nowe wiaty, ławki, stojaki na rowery, niebawem na peronach pojawi się system dynamicznej informacji pasażerskiej. Przebudowano też przejazdy kolejowe. W Reptowie powstała nastawnia.
- Modernizacja zwiększy komfort podróży na ponad 30 stacjach i przystankach – dodaje Bartosz Pietrzykowski, rzecznik PKP PLK.
Cały projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z programu „Łącząc Europę". Pochłonie 4 mld zł.
A co z wiaduktami?
W ramach 4-miliardowej inwestycji w Stargardzie przebudowywane są wiadukty kolejowe. Pytaliśmy dziś przedstawicieli kolei o to, kiedy będą skończone.
- Zaawansowanie robót odbiega od pierwotnego harmonogramu – przyznaje Szymon Gorzejewski, dyrektor projektu. – Ale bywały różne sytuacje. Mamy porozumienie z miastem dotyczące tymczasowej organizacji ruchu. Nie udało się nam przeforsować remontu dwu wiaduktów jednocześnie. Prowadzimy więc prace zamiennie. Staramy się, by były one jak najmniej uciążliwe dla społeczeństwa. Postaramy się, by tę inwestycję zakończyć do końca 2023 roku.
Jak dodaje rzecznik PKP PLK prace połówkowe na wiaduktach przy ulicach Pierwszej Brygady – Konopnickiej i Bogusława IV zakończą się z końcem tego roku.
- Potem wykonawca przystąpi do przebudowy drugich połówek wiaduktów i modernizacji stacji Stargard – mówi Bartosz Pietrzykowski.
Cała inwestycja kolejowa na trasie Poznań - Szczecin Dąbie ma być gotowa z końcem 2023 roku. Takie są przynajmniej plany.
A rudery jak były tak będą i szczycą się tymi +20/40km/h, a ja się pytam ile to stracił przeciętny kierowca rocznie km/h przy tych waszych ";remontach"; ***** BANTUSTAN! Nienawidzę Cię Polsko.
prawy (37.120.232...) 25-05-2022 20:58
2.
No coś robią, bo ci poprzednicy z PO nic nie robili tylko chwasty rosły na torach.