logofacebook.jpg
Witaj
44.222.189.51
grafika_zmienna/banery/baner_153_1716492735.png

Nowy tor między Choszcznem i Dolicami

Większość zasadniczych prac na całej modernizowanej trasie ma się zakończyć w tym roku. Fot. Łukasz Brylowski.

1679557084.jpg
Ilość wyświetleń: 868
 Pociągi między Choszcznem a Dolicami jeżdżą już po drugim, nowym torze. W Dolicach i Ziemomyślu gotowe są nowe perony. 


   
W 26 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem można wsiadać do pociągów z nowych peronów. Na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy zmodernizowano perony w Drawinach, Podleścu, Mierzęcinie, Bierzwinku, Rębuszu, Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Morzycy, Kolinie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. 

   - Nowe perony oddano też do użytku w Ziemomyślu i Dolicach - informuje Bartosz Pietrzykowski, rzecznik PKP PLK. - Są wyższe, szersze i dłuższe, ułatwiają pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Platformy zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano wygodne dojścia do peronów i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowano też nowe wiaty i ławki, które poprawiły komfort oczekiwania na pociąg. Jaśniejsze LED-owe oświetlenie zapewnia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwiają tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Obok peronów są stojaki na rowery, dzięki którym osoby podróżujące koleją, mogą połączyć dwa ekologiczne środki transportu.


   
   Gotowe są też dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania  m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno, Choszczno - Dolice oraz Stargard – Szczecin Dąbie. Obecnie wykonawcy pracują m.in. na odcinku Wronki – Dobiegniew (bez stacji Krzyż), Rębusz – Słonice i Kolin – Stargard. 

   Najszybsze pociągi między Poznaniem a Szczecinem pojadą z prędkością 160 km/h w czasie poniżej 2 godz.

   - Procedury, związane z uzyskaniem nowych dopuszczeń, są sukcesywnie uzyskiwane wraz z postępem inwestycji - dodaje rzecznik PKP PLK. - Obecnie zakładane docelowo skrócenie czasu podróży planowane jest w 2024 r. Zwiększy się przepustowość linii - możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewni lepsze warunki przewozu towarów. E59 jest częścią europejskiego korytarza transportowego, prowadzącego z Dolnego Śląska m.in. do zachodniopomorskich portów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie zwiększą bezpieczeństwo.

   Inwestycje są realizowane w ramach modernizacji linii kolejowej Poznań - Szczecin Dąbie.  Całe przedsięwzięcie, warte ponad 4 mld zł, jest współfinansowane z unijnego programu „Łącząc Europę" (CEF). 
Redakcja - 22-03-2023


Reklama
1.
        Ta nikt nie dodał, że będą może raptem 2 pociągi się zatrzymywać na tych pięknych przystankach.
Edyta (91.226.239...) 22-03-2023 13:40
2.
        Edyto to jest wszystko dla ludzi budowane, i jest to wizytówka tych miejscowości dużych i małych tak jest w całej cywilizowanej Europie i tak trzymać
Starg (80.208.30...) 22-03-2023 21:05
3.
        Starg. Jak dla ludzi skoro nie ma możliwości skorzystania z połączeń ja ze swojej miejscowości w której wybudowany jest ten jakże piękny przystanek do pracy nie mam jak dojechać PKP bo pociągów jest jak na lekarstwo. A peron cię nie zawiezie do pracy!
Edyta (91.226.239...) 23-03-2023 08:56
4.
        No tak masz rację, nie jeżdżę pociągami za czesto jest to problem jak nie można o czasie dojechać do celu powodzenia i wesolych świąt
Starg (80.208.30...) 23-03-2023 18:11
5.
        Edytka, masz jakiekolwiek pojęcie o połączeniach kolejowych, czy akurat dopadła Cię zimowa chandra? W tej chwili w Dolicach zatrzymuje się 9 pociągów jadących w stronę Stargardu, jakieś drugie tyle w stronę Choszczna. Po ukończeniu modernizacji zapewne wróci też któryś (nie pamiętam dokładnie) pospieszny lub nawet dwa. Więc już masz blisko 20 ";zatrzymań";, to samo z wyłączeniem pośpiesznych na stacjach w Ziemomyślu, Morzycy, Kolinie, Strzebielewie i Witkowie. Ilość połączeń jest w tej chwili obcięta ze względu na obniżoną przepustowość linii (tory, trakcja i automatyka kolejowa). Po ukończeniu to się zmieni, do tego dojdzie jeszcze w 2024/25 roku SKM'ka ze swoją ofertą. Internet służy nie tylko do wylewania żali ale również do dowiadywania się jak funkcjonuje świat wokół nas. TAK - modernizacja się przeciąga i też jestem w... na zamykane wiadukty w Stargardzie.
STX (149.19.170...) 24-03-2023 06:08
Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
   Polecane przez INFO
baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
Copyright © Regionalny Informator Internetowy
info..pl M. Cywka
Robotnicza 9b
73-110 Stargard
tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
e-mail: info.wiadomosci@gmail.com