www.wiadomosci.rii.pl
logofacebook.jpg
Witaj
34.236.192.4
grafika_zmienna/banery/baner_102_1621064677.jpg

Odpowiednio skomponowany posiłek przedtreningowy - co warto wiedzieć?

1658831172.jpg
Artykuł sponsorowany
Ilość wyświetleń: 80
   Codzienne funkcjonowanie człowieka zależy w dużej mierze od energii, jaką dostarcza organizmowi dzięki pożywieniu. Osoby aktywne fizycznie powinny dbać w szczególności, o to, co, kiedy i jak spożywają, aby mieć siłę na trening. Dlaczego posiłek przedtreningowy jest tak ważny?

Posiłek przedtreningowy - znaczenie

   Osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z treningiem siłowym, często nie przywiązują dużej uwagi do tego, co i ile przed treningiem zjedli. Zdarza się, że ćwiczenia sprawiają trudność, trenujący czuje się słabo i ospale. Nie rzadko jest to związane właśnie z brakiem lub zbyt wczesnym posiłkiem, skutkującym tym, że organizm nie ma skąd czerpać energii. Aby trening mógł być wykonany dobrze i w pełni sił, należy odpowiednio się do niego przygotować. Siłę, wytrzymałość oraz wydolność zapewni posiłek, który trzeba dostosować indywidualnie do osoby trenującej.

Co wybrać na posiłek przedtreningowy?

   Nie ważne czy posiłek przedtreningowy dotyczy osoby będącej na diecie redukcyjnej, czy budującej masę mięśniową. Jest on równie ważny w obu tych przypadkach, ponieważ wspomaga prawidłowy przebieg procesów energetycznych. Wybór posiłku przedtreningowego zależy w dużej mierze od tego, kiedy go spożywamy. Około 2,3 godziny przed pójściem na siłownie można pozwolić sobie na standardowe śniadanie czy obiad. Powinny być one bogate w węglowodany złożone (kasza, ryż), dzięki którym organizm będzie miał skąd czerpać energię. W spożywanym posiłku powinien znaleźć się również budulec mięśni, a więc białko. Zdrowe źródła białka to na przykład ryby, chude mięso czy strączki. Nie należy zapominać również o porcji warzyw. Posiłek przedtreningowy warto uzupełnić zdrowymi kwasami tłuszczowymi (orzechy, oliwa z oliwek, awokado). Należy jednak pamiętać, by nie przesadzić z ilością, w przeciwnym razie danie stanie się za ciężkie.

   Niekiedy zdarza się, że nie ma czasu na przyrządzenie pełnowartościowego posiłku, a do treningu została mniej niż godzina. Co zrobić w takiej sytuacji? Warto zdecydować się na węglowodany o nieco wyższym indeksie glikemicznym. Dostarczą one dużo energii w szybkim czasie. Dobrym pomysłem będzie shake owocowo proteinowy. Wystarczy za pomocą blendera zmieszać banany z mlekiem lub jogurtem i płatkami owsianymi. Do tak przygotowanej przedtreningówki można dodać także ulubioną odżywkę białkową. Jeszcze szybszą opcją będą płatki z jogurtem i owocami.

Czego unikać przed treningiem - dieta treningowa?

   Aby trening siłowy był dobry i przyniósł oczekiwane rezultaty, należy odpowiednio zadbać o organizm. Poza wiedzą na temat dobrych składników pożywienia należy również wiedzieć czego unikać przed ćwiczeniami. Zdecydowanie złym pomysłem będzie jedzenie przed treningiem słodyczy oraz fast foodów. Zbyt duża ilość tłuszczów sprawia, że pizza czy burger to dania bardzo ciężkostrawne. Trening po ich spożyciu może skończyć się więc bólem brzucha, zamiast biciem rekordów. Słodycze z kolei powodują wyrzut insuliny, który dostarcza ogromne ilości energii, ale tylko na moment. Potem przychodzi ospałość i brak sił.

   Chcąc w pełni wykorzystać potencjał treningu siłowego, należy zadbać o dostarczenie organizmowi energii, która pochodzi z pożywienia zdrowego i pełnego wartościowych składników.
inf. pras. - 26-07-2022


Reklama
Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
Autor:
   Polecane przez INFO
baner_5_1570135131.jpgbaner_6_1642147810.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_12_1570264808.pngbaner_13_1587714979.jpgbaner_15_1570638480.jpgbaner_16_1570645259.jpg
Copyright © Regionalny Informator Internetowy
info..pl M. Cywka
Robotnicza 9b
73-110 Stargard
tel. +48 91 578 42 10
e-mail: info.wiadomosci@gmail.com