Na warsztatach uczniowie poznają style uczenia się. Fot. SP11.
Ilość wyświetleń: 748
W Szkole Podstawowej nr 11 uczniowie biorą udział w innowacyjnych zajęciach. Specjaliści uczą ich efektywnych metod przyswajania wiedzy.
O tym, że uczenie się może być przyjemne i jednocześnie efektywne, mają okazję przekonać się uczniowie Szkoły Podstawowej nr 11 w Stargardzie. W tym roku szkolnym wprowadzono tam nowy rodzaj zajęć.
- To zajęcia dodatkowe w formie warsztatów na temat jak się uczyć, żeby się nauczyć- informuje Jolanta Faryńska, dyrektor tej szkoły. - Dzieci poznają style uczenia się. Uczenie się może być przyjemne, dzięki temu, że uczą się szybciej, lepiej i skuteczniej. Poznają rewelacyjne techniki, metody rozwijające pamięć, wyobraźnię, umiejętności logicznego i abstrakcyjnego myślenia. Uczą się korzystać z metody map myśli i systemów mnemotechniki, myślenia wielokierunkowego, kreatywnego.
Na zajęcia w SP 11 zapraszani są specjaliści Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, którzy przybliżają dzieciom informacje dotyczące funkcjonowania mózgu, pokazują im w jaki sposób mogą rozwijać umiejętność koncentracji, wizualizacji oraz mnemotechniki i mind mappingu.
- Chcemy pomóc naszym dzieciom, aby potrafiły samodzielnie się uczyć tak aby w krótszym czasie przyswoiły daną wiedzę, a jednocześnie znalazły czas na własne zainteresowania i sport - dodaje dyrektor. - Mamy nadzieję, że warsztaty te będą inspiracją do odkrywania własnych metod uczenia się, nauczania i rozumienia.
Informacja SP 11:
Aktualnie świat otaczający dziecko jest naładowany ogromem bodźców. Jednak nie są one sprzyjające procesom nauczania –uczenia się. Dzieci często nie zdają sobie sprawy z tego, że można wypracować różnego rodzaju techniki i sposoby na łatwiejsze, szybsze i na dłużej zapamiętane treści. Uczenie się może być przyjemne. Nasuwa się zatem pytanie: „jak pomóc dzieciom w nauce ? Dotyczy uczniów, którzy odnoszą sukcesy edukacyjne oraz tych, którym przyswajanie wiedzy sprawia trudności. Jedną z ważniejszych przyczyn niepełnego wykorzystywania własnych możliwości jest brak znajomości swojego stylu uczenia się oraz sposobów wykorzystania tej wiedzy o samym sobie już w praktyce. Badania pokazują, że czysto akademicka forma nauki odpowiada tylko na potrzeby 30% osób, pozostałe 70% woli inne style uczenia się (Dryden, Vos, 2000).