logofacebook.jpg
Witaj
3.144.172.30

PKP chce zamknięcia dwu wiaduktów

Po zakończeniu prac na wiadukcie przy ul. Wyszyńskiego, wykonawca rozpocznie roboty na wiaduktach przy ulicach Bogusława IV oraz Pierwszej Brygady/Konopnickiej. Chce zamknąć je oba jednocześnie.

1716286981.jpg
Ilość wyświetleń: 2077
 - Zamykając wiadukty pojedyńczo, nie ma możliwości zrealizowania ich w sześć miesięcy - tłumaczy rzecznik PKP PLK. 



   Wykonawca przebudowy wiaduktów tj. firma Trakcja, wystąpił z wnioskiem do władz samorządowych miasta i powiatu o zgodę na zamknięcie dwu wiaduktów w jednym czasie. 

  - To będzie armagedon! - mówią kierowcy. - Już teraz nie jest lekko. W mieście toczą się remonty w wielu innych miejscach; a to robią zatoki autobusowe, a to remontują drogi na Starym Mieście, a także Al. Żołnierza Bocznej i n ul. Pogodnej. Trwa też remont na ulicach Kochanowskiego i Okrzei. Jak zamkną dwa wiadukty w jednym czasie, to dopiero będzie tragedia!    

   Wykonawca kończy obecnie przebudowę wiaduktu na ul. Wyszyńskiego oraz częściowo odtwarza pod nim drogę. Będzie ona udostępniona przed zamknięciem dróg pod wiaduktami w ciągu ulic Bogusława IV oraz Pierwszej Brygady/Konopnickiej. Od lipca droga pod wiaduktem w centrum ma być otwarta. W trakcie prowadzenia prac wykończeniowych na wiadukcie na ul. Wyszyńskiego, wykonawca będzie prowadził prace przygotowawcze na obiektach przy ul. Bogusława IV oraz Pierwszej Brygady/Konopnickiej.
 
   - Wykonawca nie przesuwa terminu zakończenia inwestycji - informuje Bartosz Pietrzykowski, rzecznik PKP PLK, od którego po kilku dniach oczekiwań otrzymaliśmy odpowiedzi na nasze pytania. - Przy możliwości prowadzenia robót jednocześnie na dwóch obiektach, podtrzymuje planowany termin zakończenie prac do końca bieżącego roku. Ale zamykając wiadukty po kolei, nie ma możliwości zrealizowania ich w 6 miesięcy.  
 
   Rzecznik dodaje, że na prośbę miasta, wykonawca zoptymalizował harmonogram, by uciążliwości dla mieszkańców były jak najmniejsze.

  Kolej chce zamknięcia drogi pod dwoma wiaduktami w wakacje. Miałoby to trwać przez ok. 11 tygodni. Zapewnia, że dalsze prace prowadzone na górze wiaduktów, nie będą wpływały na ruch pod nimi.  

   Decyzję mają podjąć radni miasta i powiatu 28 maja na wspólnym posiedzeniu. Mają być na nim obecni przedstawiciele PKP PLK, które są inwestorem przedsięwzięcia oraz wykonawcy firmy Trakcja. 

   Piotr Styczewski, rzecznik prezydenta Stargardu:

  W 2021 roku rady miejska i powiatowa przyjęły wspólne stanowisko, z którego wprost wynika, że organy wykonawcze obu samorządów nie mogą wyrażać zgody na zamykanie dwóch wiaduktów jednocześnie. Po zmianach w Trakcji spółka ta wystąpiła niedawno z wnioskiem w tej sprawie. Deklaruje, że takie rozwiązanie pozwoli przyśpieszyć prace. W związku z tym, że sprawą zajmowali się radni miejscy i powiatowi, tylko oni mogą rozpatrzyć postulat firmy.

  Na 28 maja zaplanowana jest wspólna sesja. Wówczas przedstawiciele PKP PLK i Trakcji przedstawią swoją argumentację do wniosku. Radni słysząc głosy mieszkańców oraz stanowisko inwestora i wykonawcy, wypracują najlepsze rozwiązanie, które będzie reprezentowało interes stargardzian, i podejmą decyzję.
 
   
    Przebudowa czterech wiaduktów w Stargardzie ślimaczy się od kilku lat. Wykonawca tłumaczył te opóźnienia m.in. prowadzeniem robót połówkowo, co zwiększa ich zakres, a także koniecznością utrzymania ruchu pociągów. Ale były też problemy z finansowaniem podwykonawców i niewystarczającą liczbą pracowników na budowie. Inwestycja w Stargardzie trwa od 2019 roku. Powinna się skończyć, wedle ostatnich deklaracji, w tym roku. 

   
Obecnie prace trwają też na stacji w Stargardzie, gdzie budowane jest przejście dla pieszych pod torami, które połączy Zintegrowane Centrum Przesiadkowe z peronami i placem przydworcowym. Prowadzone są też roboty torowo-sieciowe i odwodnieniowe oraz prace związane z budową peronów 1 i 2. Kolej chce roboty zasadnicze na stacji Stargard skończyć do końca roku, warunkując to jednak zgodą na zamknięcie dwu wiaduktów naraz. 

   Przebudowa stacji i czterech wiaduktów w Stargardzie realizowana jest w ramach wartej ponad 4 mld zł modernizacji linii Poznań – Szczecin, współfinansowanej z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę" (CEF).



 

 
(w) - 21-05-2024


Artykuły powiązane:
  • Pod jednym jeździmy, pod drugim nie (05-09-2024)

  • Znów jeden zamkną i otworzą drugi (02-09-2024)

  • Kolejne zmiany w organizacji ruchu (20-08-2024)

  • Zamkną jeden, otworzą drugi - wiaduktowa karuzela trwa. Zobacz terminy! (14-08-2024)

  • Radni nie dali zgody na paraliż miasta (28-05-2024)

  • Reklama
    1.
            Łapówka wszystko załatwi.... Zgoda będzie!!
    XXXXX XXX (31.60.228...) 21-05-2024 12:13
    2.
            Będą na tak - blokujemy tory. Proste.
    prawy (78.30.82...) 21-05-2024 12:28
    3.
            Jak zamkną oba wiadukty to ciekawe którędy będą puszczać ciężarówki, z jednej strony na drugą, chyba że będą przelatywać góra, nawet autobu np.,,Flixa,, na wyszka się nie zmieści, to Ci będzie zabawa
    Koll (37.47.150...) 21-05-2024 12:38
    4.
            Trzeba skończyć te modernizację ,no cóż to może przyspieszy pracę na tych dwóch mostach
    H (89.151.21...) 21-05-2024 12:50
    5.
            tak przyspieszy jak nic juz jest 2 lata w plery banda amatorow a pozamykac to należy odpowiedzialnych za ten burdel nie mosty
    www (37.47.137...) 21-05-2024 12:54
    6.
            Cienki jest Zając w rozmowach z PKP. Wciskają mu co jakiś czas jakieś obiecanki - a on wszystko łyka jak pelikan, zamiast negocjować, zagrozić karami, odszkodowaniami, sądami. Bezradność. Teraz Zając dostał wybór czy woli zamknąć 2 wiadukty, czy jeszcze dłuższy remont. To jak pytanie co wolisz, tyfus czy cholerę.
    Piter (89.151.25...) 21-05-2024 14:14
    7.
            Post nr 5 oddaje rzeczywistość. Zasługuje na poparcie.
    Jaga (83.11.12...) 21-05-2024 14:38
    8.
            Lepiej pomęczyć się kilkanascie tygodni niż kolejny rok. Problem by się rozwiązał gdyby miasto utworzył strefę czystego transportu w centrum. Wystarczy wybudować kilka parkingów PR
    Daniel (188.146.110...) 21-05-2024 15:55
    9.
            Dla czego nie pracują 24H
    Wielki (37.248.222...) 21-05-2024 16:09
    10.
            Pogonić te dziadowskie firmy z naszego miasta,wpuścić tu Chińczyków,1 miesiąc i będzie po sprawie
    antonio (89.151.26...) 21-05-2024 16:54
    11.
            może tak miesiaczkowice organizować pod tymi mostami w ramach rocznic lat tragedii?????PKPEEEEEEE!!!!
    peeKKKKaaaaPIEeeee (31.0.0...) 21-05-2024 17:30
    12.
            Mają pewną sumę czyli miliardy tak tak, nie miliony tylko miliardy i trzeba rozszarpać kasę do końca.Prace się zakończą jak źródełko wyschnie proste jak drut, każdy kto ma chociaż tyle rozumu co małpka kapucynka widzi co się dzieje przecież niektóre pracę robione są po kilka razy rozbijane na kilkanaście etapów gdzie można to było zrobić od razu,jak ktoś już wspomniał robią w nocy tylko na trasie, żeby oni zarabiali ,a w miastach luz blues.Tylu łapaczy godzin to ja w życiu nie widziałem chodzą stadami po torach, siedzą w autach tygodniami i tylko katering im obiady dowozi i tak całe miesiące i po kilku miesiącach znowu to samo to jest jakiś chory film,a plus z tego , że chłopaki mają robotę nic więcej.Ten remont potrwa jeszcze kilka lat i nic nie wniesie bo mosty będą podobne.A Zając powinien na głowie stanąć, żeby przebudować wiadukt na różanej i przerobić rondo, dolać kolejny pas asfaltu przy działkach od spokojnej do Broniewskiego, może stanie jak się wprowadzi do nowej norki na pyrzyckim bo już mu drogę zrobili i uzbroili teraz czas na Autobane bez korków;)
    Taka sytuacja (37.47.146...) 21-05-2024 19:13
    13.
            Nawet gdyby zamknęli wszystkie, to zrobią całość za kilka lat. Pracownikom proponują najniższą krajową za ciężką pracę.
    Jolanta R. (89.151.27...) 21-05-2024 21:55
    14.
            czy włodarze myślą choć trochę bo ul Kochanowskiego robią od Iny a rozwalili rondo przy Okrzei już rok temu żeby kierowcą dowalić kapuściane łby
    PRAGMATYK (91.226.236...) 21-05-2024 22:12
    15.
            Autostradę TRANSCANADA łączącą wybrzeża Atlantyku z Pacyfikiem w Kanadzie, o długości ponad 7 tys. Km budowano 12 lat. I to 70 lat temu. A tu 240 km lini kolejowej nie są w stanie zrobić od 6 lat. A w planach Horały jest kolej dużych prędkości do CPK. Linie mają biec jak szprychy, do środka. No to, przy takim tempie budowy będzie dopiero zabawa. Całość będzie chyba oddana w następnym XXII wieku
    Uznam (185.220.101...) 21-05-2024 23:19
    16.
            Uznam (185.220.101...) z Poznania do Dąbia koleją jest niecałe 200 km.
    jojjjjjj (37.248.157...) 22-05-2024 01:02
    17.
            To trwa już 7 lat te budowy tych wiaduktów.
    Kidzał (89.151.22...) 22-05-2024 09:50
    18.
            Jeśli Rada Miasta pozwoli PKP na zamknięcie 2 wiaduktów na raz, wierząc, że prace zostaną wykonane w ciągu 6 miesięcy, to będzie katastrofa. Może warto by było przypomnieć, że prace rozpoczęły się już dość dawno. Zakładany termin ich zakończenia minął jakieś 3 lata temu. Mam powody podejrzewać, że i w kwestii tych obiecanych 6 miesięcy, PKP mija się z prawdą.
    . (46.205.140...) 22-05-2024 10:08
    19.
            ad 1. obyś nie miał racji wraca stare oby było jak było jak powiedział jeden Rzepliński !!!!
    waldek (37.109.162...) 22-05-2024 14:21
    Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
    Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
       Polecane przez INFO
    baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpgbaner_34_1723823580.png
    Copyright © Regionalny Informator Internetowy
    info..pl M. Cywka
    Robotnicza 9b
    73-110 Stargard
    tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
    e-mail: info.wiadomosci@gmail.com