W ostatnim czasie na terenie powiatu stargardzkiego nasilił się proceder podszywania się przestępców pod pracowników banków.
Ilość wyświetleń: 1616
Kolejna osoba ze Stargardu straciła swoje oszczędności, bo zaufała nieznajomemu.
Mieszkaniec Stargardu stracił kilkadziesiąt tysięcy złotych. Na jego numer telefonu zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika banku. Poinformował, że doszło do próby włamania na konto pokrzywdzonego.
- Dodał, że konto będzie zablokowane i on utworzy nowe konto techniczne, z którego mężczyzna będzie mógł korzystać do czasu zabezpieczenia starego - relacjonuje asp. Justyna Siwarska z Komendy Powiatowej Policji w Stargardzie. - W trakcie rozmowy "pracownik banku’’ poinformował mężczyznę, że musi przelać pieniądze, ze starego konta na nowe. W wyniku tego zdarzenia mieszkaniec Stargardu stracił kilkadziesiąt tysięcy złotych. Informacja KPP Stargard:
Oszuści wykorzystują telefoniczne połączenie głosowe z potencjalną ofiarą i podając się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają nasze dane wrażliwe bądź nakłaniają nas do wykonania przelewu naszych środków na wskazany rachunek bankowy. W ten sposób „czyszczą” nasze konta albo zaciągają w naszym imieniu kredyty gotówkowe. Niestety przekonał się o tym mieszkaniec Stargardu, który myślał, że chroni swoje oszczędności przed atakiem przestępców, transferując je na rachunki wskazane przez „pracownika działu bezpieczeństwa jednego z banków”.
Oszuści wymyślają różne historie, by pozyskać gotówkę. Ostrożni powinni być między innymi posiadacze mobilnych aplikacji bankowych, gdyż zdarza się, że przestępcy podszywają się pod pracowników banków. Podczas połączeń na wyświetlaczu telefonu pojawia się często numer infolinii banku lub innej instytucji. To coraz bardziej popularny spoofing. Ofiara jest przekonana, że prowadzi rozmowę właśnie z w/w podmiotami. W większości rozmów pojawiają się jednak dwa elementy: presja czasu i poczucie zagrożenia. Nie dajmy się oszukać!
Pamiętajmy, że musimy mieć się na baczności, zwłaszcza w sytuacji gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Za każdym razem, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobiście osobie, jest to potencjalne oszustwo i wówczas należy bezwzględnie starać się zweryfikować wiarygodność osoby, która do nas dzwoni, albo kontaktuje się z nami w inny sposób – poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić życiowych oszczędności.
Pomimo bardzo intensywnej pracy prewencyjnej policjantów w zakresie ostrzegania przed oszustwami jakie mogą na każdego z nas czyhać, zdarzają się niestety przypadki kiedy to wykorzystywana jest łatwowierność i zaufanie.
Nieustannie apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowania oprogramowania na telefonie lub komputerze – z cała pewnością ROZMAWIAMY Z OSZUSTEM. Podobnie jest w przypadku policjantów. Ci nigdy nie proszą nas o przekazywanie pieniędzy komukolwiek, nie informują o przeprowadzanych akcjach operacyjnych i nie wysyłają żadnych kurierów w imieniu policji. Takiego typu sygnały tylko powinny nas jeszcze bardziej wyczulić.
Szczerze? dobrze takim tyle się Trąbi o oszustach a Głupich ciągle nie brakuje
fox (79.186.255...) 22-01-2024 16:47
2.
Do fox (79.186.255...) 22-01-2024 16:4
Szczerze ????? Bardzo nieładny komentarz... Obyś na starość był w pełni sprawny umysłowo i nie dał nikomu nabić się w butelkę. Na starość mózg staje się wolniejszy. Wolniej przetwarza informacje z zewnątrz. Wolniej reaguje i wolniej akceptuje zmiany, a tacy oszuści to wykorzystują . Zanim się coś napisze to najpierw trzeba pomyśleć.
eeeeeeeeeeeeeeeeeeee (176.221.124...) 22-01-2024 17:33 nie masz racji nie ma znaczenia młody czy stary naiwny zawsze będzie naiwny.
Ten osobnik nie myśli (37.47.242...) 22-01-2024 20:00
4.
Jakim trzeba być tępym osobnikiem żeby nie zrozumieć że człowiek został okradziony, że swoich oszczędności, i to jest takie przyzwolenie na okradanie ludzi pisząc że tępy itp, miejsce złodzieji oszustów jest w więzieniu i tyle,