logofacebook.jpg
Witaj
3.16.67.13
grafika_zmienna/banery/baner_182_1682676969.jpg

Urzędy pracy i bezrobotni nie boją się Internetu

Urzędy pracy i bezrobotni nie boją się Internetu.

1383219713.jpg
Ilość wyświetleń: 2613
   Co zrobić ze stale rosnącą skalą bezrobocia? Co zrobić z bezrobociem w ogóle? Wszak są osoby, które nie narzekają na brak ofert pracy – ten niewielki odsetek populacji (ot co) po prostu wpasował się wzorcowo w rynek. Co nie znaczy, że problemu nie ma, bo w gruncie rzeczy statystyki przerażają. W marcu tego roku bezrobocie wynosiło 14,3% w skali ogółu społeczeństwa. Choć wiadomym jest, iż takiego stopnia nie można brać za pewnik. Jest ono realnie dużo większe.

   Głównym sposobem walki z bezrobociem jest modernizacja i informatyzacja rynku pracy. Internet stał się głównym miejscem rozrywki, miejscem pracy, ale i terenem poszukiwań pracy. Wielu bezrobotnych to młodzi ludzie często poszukujący, którym Internet służy z łatwością w zmaganiach z trudnościami dnia codziennego. Są jednakże tacy, którym dajmy na to - w wieku około 50 lat - narzędzie zwane Internetem nie jest poręczne, bo jest po prostu nieznane. Natomiast bezrobocie obejmuje wszystkie grupy społeczne, w tym ludzi starszych.

   Zwróćmy uwagę, że klasyczne formy informacji tracą na znaczeniu. Nikt nie śmie twierdzić, że odejdą one w zapomnienie, ale w szale szybkości zmian Internet jest najdoskonalszą formą dotarcia do określonego celu, informacji, osób. Dlatego też trzeba uświadomić, że aby być na bieżąco z ofertą pracy Internet jest nieodzowny. Moment, w którym jednostka pracującą staje się bezrobotna i przekracza próg lokalnego Urzędu Pracy staje się znaczący. W tym momencie stacjonarne zarejestrowanie się daje możliwość uzyskania ubezpieczenia - na czym głównie zależy osobie bezrobotnej, ale czy faktycznie chce ona podjąć legalna pracę korzystając z pomocy Urzędu.

   Śledząc internetowy rynek pracy przytłacza ogrom wielu serwisów, portali, które publikują fachowe artykuły pomocne bezrobotnym, ale i narzędzia które zbliżają bezrobotnego z nowoczesną techniką poszukiwań pracy. Czasem wystarczy dokonać rejestracji, a oferty same zaczną napływać w zgodzie z obszarem naszych zainteresowań.  

   Przybliżmy, iż do tej pory bezrobotny miał obowiązek stawić się w UP, a urzędnik niekiedy dysponując ograniczonym zakresem samej oferty próbował nakierować petenta w stronę przekwalifikowania, bo i zakres urzędniczej możliwości nie pozwolił mu dać oferty skrojonej na wymiar. A stan osoby bezrobotnej bywał obwarowywany przelotnymi nadziejami w stylu: „przecież płacę podatki… ten kraj musi dać mi źródło utrzymania”. Przybliżmy też, jak sami bezrobotni bywają klasyfikowani. Po rejestracji dana jednostka bywa przypisana do jednego z trzech filarów. Pierwszy z nich wskazuje na osoby, które same szukają ofert pracy i z reguły ta aktywność szybko zmienia ich stan na lepszy. Drugi filar obejmuje tych, którzy szukają wsparcia i potrzebują się doszkalać, a w trzecim znajdują się długoterminowi bezrobotni. Zatem widzimy już, że grupą docelową staje się filar drugi, ale nie można zaniedbać pozostałych, dla których trzeba też znaleźć wsparcie zgodne ze stopniem ich komplikacji. 

   Internet, który jest już dostępny w wielu UP musi stać się upowszechniony, tak aby bezrobotny mógł z niego korzystać i dać swoje świadectwo istnienia na rynku pracy. Jest to olbrzymi obszar możliwości z czego sami bezrobotni nie zdają sobie sprawy, a w dodatku narzędzie, które uczy samodzielności.

   Aby unaocznić siłę i dobroczynność Internetu w walce z bezrobociem zwróćmy uwagę jak duża różnica jest w ilości i aktualności ofert pracy, które są nam udostępniane w formie choćby papierowych periodyków a tej informatycznej, na fachowych portalach traktujących o bezrobociu. Portale te często współpracują z UP, zasilając ich zaplecze informacyjne, a także i merytoryczne jeśli idzie o dobór narzędzi badawczych. 

   Wspominając tę grupę ludzi, którzy umiejętnie wpasowali się w rynek pracy należy i tu ukazać rangę Internetu w ich sytuacji gdyż często za sprawą Internetu dotarli do miejsc sukcesu i ludzi, którzy ten sukces im zapewnili. Internet umożliwia i usprawnia komunikację, to sieć powiązań na co uczulać muszą też pracownicy UP. Sami zaś winni wychodzić naprzeciw bezrobociu, które wymaga innego traktowania. Bezrobotnych należy wdrażać w system innowacji i informacji bieżących, a to zapewnić może tylko Internet.

  Internet nie zastępuje człowieka. Daje możliwość przedłużenia zasięgu narzędzi dotychczasowych, których funkcjonalność zależy od sprawnego wpasowania się w sytuacje aktualną. Problemu nie da się anulować i ukryć, ale jeśli nie jest możliwym dać bezrobotnemu przysłowiowej ryby, to dajmy mu wędkę. 

   O sytuacji tu przedstawionej wiedzą doskonale Urzędy Pracy w Rzeszowie, Radomiu, Miliczu, Skarżysku Kamiennej czy choćby w Aleksandrowie Kujawskim. Te urzędy maja możliwość korzystania z Internetu, dają ją bezrobotnym badając ich w fachowy sposób za pomocą nowoczesnych narzędzi Internetowym. Pracownicy w nich charakteryzują się mobilnością, otwartością i pragną sami się dokształcać dając swoim petentom to, co najlepsze czyli kompetentną pomoc, która może nie da im pracy od zaraz, ale wskaże kierunki ich poszukiwań.
Klucz do kariery - 31-10-2013


Artykuły powiązane:
  • PUP - Komunikat - do odwołania zawieszona bezpośrednia obsługa interesantów (25-03-2020)

  • Rekordowy spadek bezrobocia (07-02-2019)

  • Zostań policjantem (24-11-2015)

  • Stargardzkie forum - rynek pracy (19-02-2015)

  • Urzędy Pracy mogą skutecznie zapobiegać bezrobociu (04-03-2014)

  • Reklama
    Dodanie opinii jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
    Dodanie wiadomości jest jednoznaczne z zatwierdzeniem regulaminu
    Autor:
       Polecane przez INFO
    baner_5_1570135131.jpgbaner_8_1658156824.jpgbaner_9_1570642654.jpgbaner_10_1570145489.jpgbaner_13_1587714979.jpgbaner_21_1672648553.jpgbaner_28_1677653215.jpgbaner_30_1680645093.jpgbaner_31_1695228839.pngbaner_32_1708625514.jpgbaner_33_1708625553.jpg
    Copyright © Regionalny Informator Internetowy
    info..pl M. Cywka
    Robotnicza 9b
    73-110 Stargard
    tel. +48 609 804 424 / 91 578 42 10
    e-mail: info.wiadomosci@gmail.com